To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - Regulacja zaworów

Hugo - 09-10-2006, 09:41
Temat postu: Regulacja zaworów
Witam! Dzisiaj jestem umówiony z mechanikiem na kolejną regulację zaworów. Ostatnio regulowane były 3 m-ce temu, ale wciąż hałasują. Jak w temacie jak powinien być rozgrzany silnik do regulacji, ewentualnie ile km powinno się przejechać? Czy musi być aż tak rozgrzany aby włączył się wentylator czy wystarczy jak silnik pochodzi tylko chwilę na wolnych obr? Nikt nie może mi wyregulować poprawnie tych zaworów. Nie wiem może coś jest z nimi nie tak. Dzisiaj się coś okaże.
Krzyzak - 09-10-2006, 09:44

no musi być gorący - aż wskazówka temp. silnika osiągnie swoją nominalną wartość - tam, gdzie się znajduje, gdy jedziesz
Hugo - 11-10-2006, 14:06

Rozgrzałem silnik tak jak napisałeś. Pojechałem do trzeciego z kolei mechanika, który wyregulował zawory (wcześniej po każdej regulacji hałasowały). Dzisiaj na zimnym silniku prawie gasł i strasznie przerywał :evil: . Zawory tak hałasowały, że chodził jak pierwszy lepszy ciągnik. Jak się rozgrzał chodził ładnie równo i cicho. Ja już nie wiem co robić. Chyba nie idzie w tym silniku wyregulować zaworów.
wojmi1 - 11-10-2006, 15:14

Hugo, sprawdz pierw elektryke, cos ci chyba przerywa moze palec???odpalales na benzynie czy lpg??
Hugo - 12-10-2006, 10:45

wojmi1 napisał/a:
cos ci chyba przerywa moze palec

Pseudo-mechanik już poprawnie ustawił mi zawory. Wcześniej tak podregulował, że na zimnym silniku nie miały w ogóle luzu!!! Cud, że odpalił. Poleciało kilka słów na k... i ch... i zaraz potrafił to zrobić.

A palec sprawdzałem i rzeczywiście coś z nim nie tak, choć jest nowy. Od spodu ma 3 pęknięcia (rysy). Pokazałem mechanikowi i stwierdził, że od tego może mieć przestrzały iskry, szczególnie na zimnym silniku. Wymienię palec i zobaczę. Jak będzie OK to dostaniesz "pomógł" :D

wojmi1 - 12-10-2006, 11:54