[92-96]Galant E5xA - Wysokie obroty, duże spalanie LPG i skok temperatury
adami91 - 05-08-2010, 13:29 Temat postu: Wysokie obroty, duże spalanie LPG i skok temperatury Witam.jest to moj pierwszy post..
zakupiłem w maju gala 2.0 16v 93.b+g była w nim chłodnica zamontowana bodajze od colta nie był podpiety wentylator postanwiłem podpiac i nawet wszystko chodziło jak nalezy,az do nie dawna zaczeło cos szwankowac zaczoł palig 25litrow gazu co jest to nie wyobrazalne przy 2-litrowym silnku..przykreciłemgo i palił o wiele mniej 13-15litrow jezdziłem tak moze z tydzien.wiadome nie było mocy jak był tak ukrucony ..gdy dodawałem gazu to tak jak by go muliło zalewało no nie wiem poprostu stał w miejscu dopier gdy powoli dodawałem to jakos sie swoim tepem zbierał ..dzisiaj pojechałem zalac gazu/gdy odpaliłem obroty odrazu wskoczyły na 2tys i nic mniej utrzymywały sei przy 2 tys..nie porownywalne było to w z tym gdy pierwszy raz go ukruciłem miał mocy i nie brakowało mu no ale spalanie to tez chyba nie był małe ..az tu nagle zaczeło mi wode gotowac po przejechaniu zaledwie 1kilometra......co moze byc nie tak jesli odorty same ustawiaja sie przy 2k i wode mi gotuje bardzo szybko..prosze o porade ..
Hugo - 05-08-2010, 14:01
adami91 napisał/a: | co moze byc nie tak jesli odorty same ustawiaja sie przy 2k i wode mi gotuje bardzo szybko..prosze o porade .. | Za mało płynu chłodniczego w układzie lub układ chłodzenia zapowietrzony.
adami91 - 05-08-2010, 15:17
aha ..sprawdze ..a czy to tez moze byc przyczyna ze na 2 tys obroty sie utrzymuja jak je wczesniej ustawiłem jak potrzeba ?
Owczar - 05-08-2010, 16:22
adami91, prośba ode mnie. Postaraj się pisać jaśniej, bez pośpiechu.
Z tego co piszesz, to masz zwykłe LPG. Sprawdź płyn tak jak napisał Hugo, a następnie jedź na regulację gazu. Tego się nie reguluje od tak. Trzeba troszkę doświadczenia. Nie kopci CI przypadkiem na biało? Nie masz płynu w oleju, albo ciśnienia w układzie chłodzenia?
adami91 - 05-08-2010, 16:43
nic z tych rzeczy ani nie kopci na biało ani cisnienie nie ma w układzie chłodzenia ..tylko tempertatura bardzo szybko rosnie ..przed chwila wykreciłem chłodnice dlatego ze waz ktory jest na gorze chłodnicy był goracy a ten na dole zimny..odkreciłem korek i było widac ze para leci z tego gornego przewodu,woda w chłodnicy zimna była......obroty po odpaleniu sa 2k i spadaja do 2k (wczesniej regulowałem obroty i było na 850-900).poponownym odpaleniu takie cos zaczeło sie dziac
Owczar - 05-08-2010, 17:41
Masz do wymiany termostat. Znajduje się tam gdzie dolny wąż dochodzi do silnika. Musisz odkręcić obudowę i wymienić. Koszt jakieś 20-30zl.
adami91 - 05-08-2010, 18:39
aha..jak mus to mus postaram sie jutro kupic..podłaczyłem chłodnice bez wymiany dolałem płynu i temp jest ok stoi tak jak wczesniej tylko ze nadal przewod ten dolny jest zimny
Owczar - 05-08-2010, 23:12
To odpal go i poczekaj dłużej obserwując czy nie skacze temp silnika. Jeśli wentylatory się włączą a dolny przewód nadal będzie zimny i temp będzie rosłą to termostat d wymiany. Jeśli zrobi się ciepły to z termostatem ok. Brakowąło płynu?
Hugo - 05-08-2010, 23:36
Termostat do wymiany.
adami91 - 05-08-2010, 23:56
nie da rady sprawdzic czy wentylator sie właczy..wgl nie jest podpiety pod jakis czujnik ..włacza sie go innym przełacznkiem zawsze jest właczony ....dokładniej mozecie podac gdzie ten termostat sie znajduje chodzi mi o ten przewod dolny ...plynu brakowało ale silnik nie brał wywalało go poprzez korek ..
Owczar - 05-08-2010, 23:58
Tam gdzie wchodzi dolny wąż od chłodnicy.
Hugo - 06-08-2010, 00:03
adami91 napisał/a: | nie da rady sprawdzic czy wentylator sie właczy..wgl nie jest podpiety pod jakis czujnik ..włacza sie go innym przełacznkiem zawsze jest właczony .... | Czy ktoś coś wie z tego zdania? Ja nic. A chętnie bym pomógł. Weź się w garść kolego.
adami91 - 06-08-2010, 08:47
chodzi mi o to ze wentylator nie jest podpiety tak jak nalezy,kupiłem gala juz z nie podpiety.nie było zadnych kabli zeby go podłaczyc tak jak nalezy..wiec podpiołem go na krotko..
jacek11 - 06-08-2010, 11:41
adami91, sprawdź czujnik temperatury silnika.
radek79 - 08-08-2010, 15:43
witam ja miałem podobny przypadek co prawda w innym aucie ale przypadek ten sam mianowicie parownikiem przedostawał mi się gaz do układu chłodzenia temperatura szybko wskakiwała na czerwone i gotowało wodę i znacznie więcej zaczoł palić gazu jedyny sposób aby to sprawdzić to pojechać do gazownika i niech sprawdzi czujnikiem od gazu czy w chłodnicy jest gaz
|
|
|