To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sigma/Diamante Techniczne - sigma szarpie pomocy!!!

bartez9 - 06-08-2010, 17:29
Temat postu: sigma szarpie pomocy!!!
Witam wszystkich! Mam problem z moja miską. Szarpie przy przyspieszaniu i nierowno chodzi na biegu jalowym. Wymieniłem wszystko od strony elektrycznej swiece przewody kopulka palec i cewke zaplonowa i kompletnie nic sie nie zmieniło. Dodam ze auto ma zwykla instalecje z Blosem. Bylem u gazownikow i mowia za wszystko ok z instalacja. Sugeruja ze to wypadajace cykle zapłonu. Nie chce wymieniac calego samochodu bo to bez sensu.
Z gory dziekuje za pomoc Pozdrawiam!

wodz - 06-08-2010, 18:15

szarpanie jest na benzynie i gazie??
Anonymous - 06-08-2010, 21:14

Witam ja miałem podobne objawy jak był strzelony wężyk podciśnieniowy,ten jak stoisz na wprost silnika po lewej stronie zaraz obok gumy kolektora ssącego lekko poniżej
wojtas - 07-08-2010, 10:56

Sprawdź czy ECU nie zarejestrowało jakiś błędów, być może problem leży w uszkodzonej przepływce.
bartez9 - 07-08-2010, 18:52

Dzieki za odpowiedz! Wężyki podcisnieniowe sprawdzałem i sa ok. A szarpie na gazie i benzynie. Byłem dziś na komputerze i na 90% to sonda Nie pracuje w niskim zakresie obrotów. Niby nie pokazuje błędu sondy ale machanik stwierdził że nie pracuje jak powinna. Mam juz sade od kolegi ale on ma 24v a ja mam 12v i nie wiem czy u mnie bedzie chodzic. Na Allegro znalazlem tylko 2 szt 280zl i 600 zl nie wiem czym sie rożnia oprócz producenta, a ta od kumpla to chyba bosha w kazdym razie niemiecka podobno uniwersalna i boje sie ze nie minie mnie zakup nowej
Pozdrawiam!

Anonymous - 07-08-2010, 22:53

z tego co się orientowałem to te uniwersalne za 70 parę złotych też się sprawdzają i chodzą jak należy byle miały cztery przewody,porównując cenę którą podałeś warto sprawdzić Jeżeli chodzi o 12 i 24 zawory to myślę że sondy przy obu są identyczne ale 100% pewności nie mam Pozdrawiam
bartez9 - 08-08-2010, 12:13

Wielkie dzieki za pomoc jutro sie okaze. Dam znac, jestem bardzo ciekawy
Pozdrawiam!

Bulwa - 08-08-2010, 13:30

W moim przypadku nie łączyły wtyczki na przepływce i czujniku temperatury,choć styki wyglądały jak nowe,objawy takie same po przeczyszczeniu przeszło od razu,proponuje sprawdzić.
lukasz12 - 08-08-2010, 17:50

Temat sondy był już poruszany swojego czasu...
http://forum.mitsumaniaki...highlight=sonda

krzysiek65 - 08-08-2010, 19:46

Na uniewrsalnej sondzie za 90 zł przejechałem 80 tys i nie miałem żadnych problemów a walker padł po 12 tys
bartez9 - 09-08-2010, 16:06

Witam! U mechanika wizyta dopiero w środę. Obejrzałem dokladnie sonde i ma 2 przewody białe jeden czarny i jeden siwy a w mojej sa 2 czarne niebieski i biały czy ma to jakies znaczenie ze kolory sa inne? Rozmawialem z mechanikiem i on sie zastanawia czy nie mozna tej sondy wogóle wypiąć z układu dodam ze mam zwykłą instalację na Blosie. Nie jestem pewien czy ma racje...
Pozdrawiam!

lukasz12 - 09-08-2010, 17:15

bartez9 napisał/a:
Witam! U mechanika wizyta dopiero w środę. Obejrzałem dokladnie sonde i ma 2 przewody białe jeden czarny i jeden siwy a w mojej sa 2 czarne niebieski i biały czy ma to jakies znaczenie ze kolory sa inne? Rozmawialem z mechanikiem i on sie zastanawia czy nie mozna tej sondy wogóle wypiąć z układu dodam ze mam zwykłą instalację na Blosie. Nie jestem pewien czy ma racje...
Pozdrawiam!


Jeśli masz zamiar katowac auto na gazie ustawianym na słuch to oczywiście że można wywalić sonde. Jeśli masz blosa to sonda właściwie służy jako wskaźnik i jest pomocna do ustawienia dawki gazu np. podczas jazdy. Zresztą zdaje się że na analizatorze spalin badasz tzw. λ czyli stosunek powietrza do paliwa.
Wg. mnie najpierw trzeba doprowadzić samochód do stanu takiego żeby pracował właściwie na benzynie. Wtedy można ustawiać gaz. Z doświadczenia wiem że gazownik zwykle będzie zwalał na samochód, niektórzy twierdzą że 15 letni samochód to nie będzie pracował na gazie, albo ze do V6 to tylko LandiRenzo się nadaje i tego typu kwiatki :) . Napisz jakich firm i jakie rzeczy montowałeś. Jeśli faktycznie wszystko w układzie zapłonowym jest odpowiednio dobrane i odpowiednich firm to bardzo dziwne że wypadają zapłony. Sonda którą opisujesz ma takie kolory przewodów jak zamiennik NGK, który zakładałem więc dopasowanie przewodów do oryginalnej wiązki masz podane w linku wyżej.
Przy zakładaniu sondy najważniejsze żeby nie pomylić sobie zasilania grzałki z sygnałem. Wg. mnie najprościej i najbezpieczniej jest zamontować sonde i jeśli nie jesteś pewien który kabel jest który to zmierzyc napięcie analogowym (szybsza reakcja) VOLTOMIERZEM, przy przygazowaniu sprawna sonda powinna dawać napiecie w okolicach 0.8-1 V. Grzałki w sondach mają zwykle rezystancje pomiędzy 10 a 20 Ω

zbyszek05 - 10-08-2010, 13:11

Tak dorzucę słowo ...ile V powinna miec sonda do sigmy 24 zaworowej ?Kolega ma opla gdzie powinien założyc sondę ok.5V/ tak doradza elektryk/ a uniwersalne mają tyle co łukasz napisał i każdy świetny elektryk mu odradza sondy do 1V - dlaczego?
lukasz12 - 10-08-2010, 14:47

zbyszek05 napisał/a:
Tak dorzucę słowo ...ile V powinna miec sonda do sigmy 24 zaworowej ?Kolega ma opla gdzie powinien założyc sondę ok.5V/ tak doradza elektryk/ a uniwersalne mają tyle co łukasz napisał i każdy świetny elektryk mu odradza sondy do 1V - dlaczego?


Niektóre Ople maja inny rodzaj sondy. Zasadniczo są 3 rodzaje sond: cyrkonowa która generuje napięcie, cyrkonowa z pompą (szerokopasmowa) i tytanowa która zmienia rezystancje (własnie w oplach).
U nas sprawa jest prosta - wtedy były dostępne tylko te 1 typy sond i takie stosowano więc tutaj pasuje każda typowa sonda, która jest oczywiście najtańsza. Jej wadą jest charakterystyka tzn. stosunkowo waski zakres działania - w pobliżu idealnego stosunku powietrza do paliwa. Nie wiesz jak bardzo bogato jest albo jak bardzo ubogo. Jest tylko wiadomo ze jesteś poniżej albo powyżej, nic więcej w zasadzie. TU mozna poczytać o tym.

bartez9 - 11-08-2010, 19:28

Dziś mialem kolejną wizyte u mechanika. Pogrzebał coś w kablach przy sondzie w kabinie mowil ze podlaczyl ja chyba rownolegle podlaczyl kompa i rzeczywiscie jakby sonda ruszyla, pojawił sie wykres, ale niestety w pracy silnika nie ma zmain. Wróciłem a on zalecil zebym pojezdzil na benzynie bo jak sonda dluzszy czas stala to musi sie na nowo skomunikowac z komputerem. Powiedzial zebym jeszcze na noc odlaczyl klemy... I na "dobry" koniec dnia strzeliła, bobrze ze tylko waż sie zsunał a nie rozerwał. Nie wiem juz co mam dalej robić...
Pozdro!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group