[92-96]Galant E5xA - Reset ECU i automatyczna skrzynia biegów
wojtasw007 - 06-08-2010, 18:46
Może i odgrzeję wątek, ale zapytam.
Mając Gala 2.0 v6 96r i jadąc we wtorek wkładać gaz, zrobić lepiej reset? Tak aby silnik na świeżych ustawieniach pojechał do instalacji?
Oraz pytanie o automatyczną skrzynię...gdzieś mi w ucho wpadło, że ona też się uczy podczas resetu:
Czy jak zrobię reset będzie po nim odrazu działała normalnie?
Dodam tylko, że jeśli samochód dostosowuje się do stylu jazdy, to chyba i tak reset by się przydał ponieważ jestem nowym właścicielem?...
Pozdrawiam
Juiceman - 06-08-2010, 19:12
Skrzynia cały czas się dostosowuje do jazdy kierowcy. Tj. przejedziesz 500km na wysokich obrotach to skrzynia zapamięta aby od razu nie przełączać biegów. Jak go zamulisz jazdą do 60km na trasie to też będzie mułowato zmieniał biegi xD
Obecnie instalacje gazowe dostosowują się do pracy silnika. Co to znaczy dostosowują się ? To znaczy tyle, że zrobisz xx km i wracasz na regulacje.
wojtasw007 - 06-08-2010, 19:29
Czyli nie robić resetu ecu?
marcin4g - 08-08-2010, 14:53
Juiceman napisał/a: | Skrzynia cały czas się dostosowuje do jazdy kierowcy. Tj. przejedziesz 500km na wysokich obrotach to skrzynia zapamięta aby od razu nie przełączać biegów. Jak go zamulisz jazdą do 60km na trasie to też będzie mułowato zmieniał biegi xD
Obecnie instalacje gazowe dostosowują się do pracy silnika. Co to znaczy dostosowują się ? To znaczy tyle, że zrobisz xx km i wracasz na regulacje. |
Ale to co napisałeś mija się z prawdą, idąc ta drogą rozumowania to jak jeżdżę po mieście spokojne 5 miesięcy i dajmy na to wycedzam na trasę samochód powinien być mułowaty ?
( w miesicie muskam pedał gazu praktyczne nie przekraczam 3 tys obrotów, sam automat zbija na kolejny bieg miedzy 2 a 3 tys. zawsze niezalezienie czy wróciłem z trasy czy nie)
Automat dostosowuje zmiany przełożeń do twojej nogi a nie do tego jak koś jeździł wczesnej, jeśli chcesz wydusić z automatu wszystko wciskasz pedał do końca uruchamiasz przycisk KICK DOWN żeby ciągnął do końca, i tyle
– i niema to znaczenia czy i jak koś jeździł przed Tobą.
Może się mylę, ale jak by tak było jak piszesz to jak wracam z trasy np. A4 z Wrocławia i wieźdzam do mojego miasta automat powinien zbijać biegi przy 4.5 tys obrotów tak jak jest na trasie, ? bo ja uważam ze cały dostosowujący się automat to chodzi oto ze jest taki jaki chcesz danym momencie chcesz agresywne wciskasz mocnej chcesz spokojnej wciskasz lekko.
Jeśli chcesz się przemieszczać powoli i chcesz ekonomiczne jeździć po miesicie delikatne wciskaj pedał i daj skrzyni samej zmieniać przełożenia,
user szpala85 też ma może się wypowie
(bez wymuszania mocniejszym wciśnięciem) o ile masz zdrowy automat będzie zmieniał praktyczne niewyczuwalne, i jak nie popatrzysz na obrotomierz to nie będziesz wiedział kiedy nastąpiła zmiana i na jakim biegu śmigasz.
A konkluzja moja jest taka nie stawał bym znaku = miedzy dostosowującą się skrzynia automatyczna a instalacja LPG
Sam restart ecu może, lecz nie musi poprawić ci obroty biegu jałowego, ale jak masz Bródna przepustnice i Walentego krokowca to mało sam restart da, ja bym restart zrobił tak czy siak ale wykonaj go poprawie według instrukcji
Chyba że jestem w głębokim błędzie to mnie poprawcie [/b]
wojtasw007 - 08-08-2010, 15:26
Skrzynia jest w takim razie w super kondycji bo nie ma możliwości rozpoznania kiedy zmienia biegi (no chyba, że się wsłuchuję w głos silnika), obroty chodzą również bardzo równo, nie pływają ani nic.
Po Twoich wyjaśnieniach odpuszczam sobie ten reset bo nie mam go po co w takim razie robić.
szpala85 - 08-08-2010, 19:33
agentmk, muskam ...muskam ..... bo jak mam zbyt ciężką nogę to Galuś sobie robi co chce z benzyną
wojtasw007,
a tak w ogóle to sobie reseta rób nawet co dziennie ( ja tak miałem przez ostatni tydzień ) i tak nic to nie zmieni w pracy automata ..... u mnie cały czas pracuje tak samo ( przed resetem jak i po resecie ) nie zauważyłem różnicy ....... tylko u mnie jak jest zimny to czuć zmianę biegów
Krzyzak - 08-08-2010, 20:41
szpala85 napisał/a: | nie zauważyłem różnicy |
to zrób taki test - pojeździj agresywnie a potem włącz tempomat, ustaw 100 km/h, zahamuj do 40 i zrób resume
potem to samo z jazdą delikatną
wojtasw007 - 09-08-2010, 06:43
Ja niestety nie mam tempomatu...z tego co się orientuje to powinna być dzwigienka po prawej pod dzwigienką wycieraczek...a u mnie jej nie ma xP
A teraz troszkę offtopu: Jak to jest, że niektóre gale E54A 2.0 v6 A/T mają elektroniczy Panel od klimy i nawiewu? A ja mam zwykłe pokrętła, czy można taki panel wpasować do wersji która oryginalnie go nie miaął?
Wszyc - 09-08-2010, 08:13
Ty masz klimę manualną a tamte gale mają climatronik Ty ustawiasz pokrętłami cieplej/zimniej a tam ustawiasz temperaturę jaką ma utrzymywać w samochodzie climatronic. Wymiana na climatronic to nie jest prosta wymiana panelu zapomnij i odpuść sobie koniec offtopa temat z klimatyzacją proszę kontynuować w temacie do tego przeznaczonym a jest tego trochę w dziale E5xA i EAxA bo to bliźniacze modele Galanta
|
|
|