To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Dodatkowy filtr paliwa z odstojnikiem

watcher79 - 08-08-2010, 13:28
Temat postu: Dodatkowy filtr paliwa z odstojnikiem
Slyszałem że warto w naszych autach zadbać o jakość paliwa dostarczanego do pompy która lubi się popsuć. Ponieważ na stacjach można trafić źle lub dobrze i nie zależy to od koncernu paliwowego możemy ratować się instalując dodatkowy filtr paliwa.
Taki jaki montuje się w samochodach ciężarowych - z odstojnikiem.
Wiem już w którym miejscu na przewodach paliwowych taki filtr zamontować i widziałem kilka do kupienia w sieci.
Interesuje mnie jednak sposób instalacji.
Czy przed zamontowaniem go nalezy go napelnic ropą ?
Czy nie zaszkodzi pompie "pęcherzyk powietrza" który po instalacji na pewno w obwodzie się pojawi ? (trzeba przeciez przeciac wąż doprowadzajacy paliwo i na nim zamontowac filtr)
Czy moze spuscic całe paliwo z baku przed instalacja i pozniej, zalac swieżym i pompka napelnic uklad ropą ?
Czy ktos z Was myslał lub instalował takie coś u siebie albo wie gdzie mogę to zrobic w centralnej polsce ?

gildor - 10-08-2010, 10:12

przeciez na pompie paliwowej jest pompka ręczna do odpowietrzania, którą i tak używasz przy wymianie filtra powietrza jak i w razie opustoszenie baku i zalania go ponownie, zeby nie krecic rozrusznikiem po próżnicy. to co się przejmujesz pęcherzykiem? chyba że Twoja nowe instalacja znajdzie się za układem już istniejącym, a nie przed. ale czy to nowe urządzenie nie będzie miało pompki?
zbyszekm2 - 10-08-2010, 10:31

gildor napisał/a:
przeciez na pompie paliwowej jest pompka ręczna do odpowietrzania,

Chyba chodzi si o podstawę filtra paliwa, bo na pompie nie ma żadnej ręcznej pompki.

gildor - 10-08-2010, 10:41

zbyszekm2 napisał/a:
Chyba chodzi si o podstawę filtra paliwa, bo na pompie nie ma żadnej ręcznej pompki.


nad filtrem.

za instrukcją obsługi, dostępną w dziale z instrukcjami, strona 264:
Odpowietrzanie układu paliwowego (tylko pojazdy z silnikiem wysokoprężnym):
W przypadku zużycia całego zapasu paliwa ze zbiornika, po jego napełnieniu należy odpowietrzyć układ paliwowy
1. poluzuj śrubę (A) w dolnej części filtra
2. Pompuj ręczną pompką (B) aż w wydostającym się spod śruby (A) paliwie nie bedzie bąbelków powietrza.
[...]
3. kontynuuj pompowanie, aż ręczna pompka (B) usztywni się.

podstawa, to dla mnie dół urządzenia, a pompka jest na górze nad filtrem.

watcher79 - 10-08-2010, 11:02

No to problem "pęcherzyka" mamy rozwiązany. Faktycznie po wymianie filtra paliwa używałem pompki żeby napełnić układ ropą.
A wracając do tematu... Filtr chciałem zainstalować za bakiem i przed filtrem oryginalnym.
Na środku auta od spodu jest dostęp do 2 węzyków doprowadzającym i cienszym odprowadzającym ropę z komory silnika.
Na tym grubszym chciałem zainstalowac dodatkowy filtr wiec po instalacji spokojnie pompką napełnie układ. Pytanie jaki dokładnie filtr wybrać ? Czy ktoś już wcześniej robił taką przeróbkę ?

Ostan - 11-08-2010, 16:35

watcher79 napisał/a:
Filtr chciałem zainstalować za bakiem i przed filtrem oryginalnym.
Na środku auta od spodu jest dostęp do 2 węzyków doprowadzającym i cienszym odprowadzającym ropę z komory silnika.


Czy nie będzie to fajne miejsce na zamarzanie paliwa zimą ?? :p

Zakatek - 11-04-2015, 20:53

Ktoś zamontował jakiś porządny filtr paliwowy i zda relacje?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group