Carisma - Techniczne - Przegrzany Silnik - Problem z Chłodnicą???
maciekweeman - 08-08-2010, 13:39 Temat postu: Przegrzany Silnik - Problem z Chłodnicą??? Panowie pls o wsparcie,
Wczoraj po raz pierwszy zapaliła mi się lampa kontrolna z przegrzanym silnikiem. Co to może być?
Sprawdziłem płyn od chłodnicy - jest.
Wentylator od chłodnicy nie pracuje. Może to on padł? Czy kupienie nowego mogłoby załatwić sprawe?
Dodam że dzięń wcześniej myłem silnik na specjalnej myjce. Niedawno zmieniłem uszczelke pod pokrywą zaworów i chciałem mieć silnik czysty. Może przez to mycie coś się przepaliło?
Samochód carisma sedan I, rok 1999, 1.9
Pozdrawiam,
robertdg - 08-08-2010, 14:10
Zacznij od sprawdzenia czujnika właczania wentylatora
pawelsonx - 08-08-2010, 14:12 Temat postu: Re: Przegrzany Silnik - Problem z Chłodnicą???
maciekweeman napisał/a: | Panowie pls o wsparcie,
Sprawdziłem płyn od chłodnicy - jest.
Wentylator od chłodnicy nie pracuje. Może to on padł? Czy kupienie nowego mogłoby załatwić sprawe?
Pozdrawiam, |
podłącz na krótko do akumulatora bo może wentylator jest ok a padł regulator temperatury w chłodnicy nazywany inaczej czujnikiem
maciekweeman - 08-08-2010, 14:22
Dzięki za pomoc. Zapomniałem powiedzieć że jestem laikiem jęzeli chodzi o naprawianie samochodów.
Czy te czujniki znajdują się w tym samym miejscu w którym są bezpieczniki?
Co mam podłączyć do akumulatora i w jaki sposób?
pawelsonx - 08-08-2010, 14:29
czujnik wkręcony jest w chłodnice zazwyczaj
maciekweeman - 08-08-2010, 15:12
jeżeli to jest ten czujnik to oznacza, że lampka będzie się dalej palic ale nie jest to związane z przegrzaniem silnika i można to zignorować?
pawelsonx - 08-08-2010, 17:21
masz dwa czujniki jeden jest do ecu drugi do zegara i oba są wkręcone w termostat.
Ten co odpowiada za włącznie wentylatora chłodnicy powinien być wkręcony w chłodnice nazywany jest czujnikiem chociaż nim nie jest błąd, popełniany przez mechaników (tak jak czujnik ruchu który jest detektorem) Ma on za zadanie zewrzeć styki wtedy kiedy zostanie osiągnięta odpowiednia temperatura w twoim przypadku jest to temperatura nieodpowiednia (taka sama zasada jak w boilerze farelce itp tylko tam można zadać temperaturę ręcznie)
Teraz pytanie czy lampka zapaliła sie bo temperatura płynu była za wysoka czy dlatego że masz zwarcie z masą czujnika lub przewodu idącego do niego
Czy płyn się zagotował czy miał temperaturę taką jak zwykle ??
maciekweeman - 08-08-2010, 17:46
po przejechaniu 3km włączyła sie kontrolka. Jak dojechał do domu 10km zbiorniczek z płynem od chłodnicy był dosyc rozgrzany. Cieżko powiedzieć czy tak samo jak zawsze bo tego nie sprawdzałem. Sam chyba tego nie dam rady zrobić z tego co piszesz....myslisz ze mechanik mógłby to zrobić czy potrzebny jest specjalny zakład który się w tym specjalizuje?
[ Dodano: 09-08-2010, 19:09 ]
Dzieki za pomoc. Wygląda na to ze problem sam sie naprawil. Jak dzisiaj odpalilem silnik i go rozgrzalem to lampka juz sie nie palila....prawdopodobnie jak dzien wczesniej mylem silnik to musialo zrobic sie zwarcie..moze jeszcze woda gdzies na kablach byla. W kazdym razie jak narazie dziala bez zarzutu.
Robin2 - 25-09-2011, 22:26
maciekweeman napisał/a: | po przejechaniu 3km włączyła sie kontrolka |
U mnie właśnie stało się to samo: najpierw na prawie zimnym silniku zapaliła się kontrolka przegrzania, temperatura płynu była OK. Dziś już po przekręceniu kluczyka kontrolka się świeci.
Gdzie szukać przyczyny?
marcindy - 28-09-2011, 11:55
Jeśli też myłeś silnik, to szukaj na złączach i przewodach.
Kto myje silnik myjkami?! Chcesz go odpicować, to się bierze szmatkę i jakiś kawałek drutu albo czegoś innego do jej zamocowania i mozolnie pracuje nad czystością.
|
|
|