To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - [CB0] 4D68 w GLX D a 4D68T, czyli uturbienie ?!?!

Nash - 09-08-2010, 11:01
Temat postu: [CB0] 4D68 w GLX D a 4D68T, czyli uturbienie ?!?!
Witam,

Posiadam Lancera GLX D koniec 95 roku
Na podstawie znalezionych informacji w internecie i na forum wynika że , silnik montowany w Lancerze czyli 4D68 jest identyczny jak w Galancie 4D68T tylko bez turbo.



Mam ten dylemat od dawna, i mam nadzieje ze wy mi to wyjaśnicie, czy różnica w silnikach jest tak mała że wystarczyłoby Plug&Play, na podstawie częśći z Galanta, aby Lancer nabrał choć troche wigoru. Bardzo cenie sobie to auto ale demonem predkości to on nie jest co szczególnie jest uciążliwe na trasach... a sprzedawać żeby szukać czegoś innego nie mam ochoty :)

http://en.wikipedia.org/w...i_Sirius_engine Poprawiony link !!

rosomak1983 - 09-08-2010, 17:19

a nie lepiej kupic 1.6 ????
Nash - 09-08-2010, 17:59

Nie bo to za dużo zachodu, sprzedać ten kupić nowy, zapłacić za formalności, a co najważniejsze ten egzemplarz mam pewny, od ponad 5 lat w rodzinie... i full wersja nie bita.

Więc zdecydowanie jak już będę grzebał tego.

Andrew - 09-08-2010, 21:24

Wydaję mi się, że silnik bez turbo się różni od "uturbionego" tym, że ten drugi jest wykonany z mocniejszych materiałów :roll:
j-rules - 09-08-2010, 23:05

tez sie kiedys zastanawialem jak by wylada Lancerek po swapie motoru diesla z Gala.. 90 koni do dynamicznej jazdy by wystarczylo, to na pewno (Lancik jest lekki)
rosomak1983 - 10-08-2010, 11:01

andrew84 napisał/a:
Wydaję mi się, że silnik bez turbo się różni od "uturbionego" tym, że ten drugi jest wykonany z mocniejszych materiałów :roll:

nie sadze by bylo w tym przypadku nie ma jakiejs mega duzej róznicy w mocy...

Napewno inna jest glowica, pompa wtryskowa, kolektory... no i jest turbina :wink:
pozatym moga byc odprezone tłoki tez.

londolut - 10-08-2010, 12:47

rosomak1983 napisał/a:
odprezone tłoki
W dieslu to nie ma znaczenia. W dieslu zapłon mieszanki jest spowodowany wysokim ciśnieniem w komorze spalania. Dla przykładu 1,9SDI i 19,TDI w VW mają ten sam stopień sprężania.
Nash - 10-08-2010, 13:02

rosomak1983 napisał/a:
andrew84 napisał/a:
Wydaję mi się, że silnik bez turbo się różni od "uturbionego" tym, że ten drugi jest wykonany z mocniejszych materiałów :roll:

nie sadze by bylo w tym przypadku nie ma jakiejs mega duzej róznicy w mocy...

Napewno inna jest glowica, pompa wtryskowa, kolektory... no i jest turbina :wink:
pozatym moga byc odprezone tłoki tez.


W sumie to też mi się tak wydaje. choć w tłoki wątpie różnica jest tylko 22 KM, może zależeć od rezerwy producenta, może większe kanały w głowicy, wtryskiwacze inny wałek? zagadka.

Lancer w turbo byłby znacznie żwawszy róznica w osiągach jest spora dodatkowo lancer jest o 300kg lżejszy, + można by się pokusić o IC ale powolutku.

moc [KM] / przy obr/min mom. obr. [Nm] prędkość [km/h] 0-100km/h [s]
GALANT
2.0 GLSTD 90 / 4500 191 175 13.9
LANCER
2.0 GLX D 68 / 4500 123 155 16.2

W następnym tygodniu, podjadę do chłopaków co zakładają turbo, myślę że naprowadzą mnie trochę.

Znacie jakiś internetowy katalog części do Mitsu aby sprawdzić, różnice w obydwu silnikach w podzespołach?

mkm - 10-08-2010, 22:29

Nash, mozesz probowac tutaj:
http://www.mitsubishi-mot...x.php?model=7AQ

Nash - 10-08-2010, 23:31

mkm napisał/a:
Nash, mozesz probowac tutaj:
http://www.mitsubishi-mot...x.php?model=7AQ


Właśnie oto chodziło. Dzięki serdeczne, zabiorę się za to dokładnie jak będe miał dłuższą chwilę.

Po godzinnym, pobieżnym przejrzeniu, wygląda na to że silnik z elementami głowicy jest zbudowany identycznie , nie wiem jak sama głowica, bo nie ma tutaj różnic i modelu, układ paliwowy również. Różnice jedynie w dolocie i komputerze. :D

[ Dodano: 17-08-2010, 18:08 ]
Po konsultacji z kilkoma osobami, wychodzi na to, że temat jest do ogarnięcia. Ale wszystko w swoim czasie, chcę się za to zabrać małymi kroczkami, a więc następna moja prośba, czy ma ktoś niezłe zdjęcia 4d68 uturbionego silnika z galanta czyli 90km TD, chodzi mi o to żebym nie zapomniał o żadnej części i dodatkowo znał dokłądne umiejscowienie podzespołów, jak turbinka i IC, sposób poprowadzenia przewodów itp. Najlepiej na maila.

Wszyc - 20-08-2010, 14:58

Nash napisał/a:
Różnice jedynie w dolocie i komputerze.


O jakim komputerze mówisz? chyba od świec żarowych :P

Mam E57A pytaj o co chcesz :P dolot idzie przez dziury w pasie przednim do intercoolera jeżeli nie wejdzie do Ciebie to możesz pomyśleć nad intercoolerem z EA w dieslu jest mocowany inaczej i dzięki temu może uda Ci się dojść z przewodami :P Zdjęcia Ci nie dam bo w sumie to i tak tam nic nie zobaczysz bym musiał rozmontować przód by coś było widać Rury dolotu są bardzo krótkie na 100% nie będą do Ciebie pasować bo nie masz otworów na nie w pasie przednim ale jaki problem pokombinować i zrobić własnej konstrukcji dolot? Otwórz maskę i pomyśl że z lewej strony musisz się jakoś przebić przed chłodnice z rurą a z prawej musisz się jakoś z powrotem wbić do komory silnika zdjęcia Ci nie potrzebne

Nash - 22-08-2010, 20:49

Wszyc napisał/a:

O jakim komputerze mówisz? chyba od świec żarowych :P

Czyli jest tu pełna mechanika :shock: bo przecież jest mechaniczna pompa wtryskowa? :? Jak następuje regulacja turbiny, ciśnienia itp ?? Sorry za lekki laicyzm...
Wszyc napisał/a:

Mam E57A pytaj o co chcesz :P

:twisted: :wink:
Wszyc napisał/a:

dolot idzie przez dziury w pasie przednim do intercoolera jeżeli nie wejdzie do Ciebie to możesz pomyśleć nad intercoolerem z EA w dieslu jest mocowany inaczej i dzięki temu może uda Ci się dojść z przewodami :P

Zdjęcia przydały by mi się żeby wszystko w miarę logicznie rozmieścić i o niczym przy zakupie z rozbitka nie zapomnieć, chociaż myślę, że jak już kupować to turbinę po regeneracji, żeby była pewna.
Wszyc napisał/a:

Zdjęcia Ci nie dam bo w sumie to i tak tam nic nie zobaczysz bym musiał rozmontować przód by coś było widać Rury dolotu są bardzo krótkie na 100% nie będą do Ciebie pasować bo nie masz otworów na nie w pasie przednim ale jaki problem pokombinować i zrobić własnej konstrukcji dolot?

W razie czego tak będę robił i myśle że to nie będzie problemem, chce wykorzystać maksimum oryignalnych elementów, a resztę dorobić, myślę, że kolektor dolotowy i wylotowy powinien idealnie pasować.

Rozumiem, że turbina jest smarowana z bloku silnika, zastanawiam się czy w moim N/A egzemplarzu mam te otwory zaślepione lub jest ich brak, i będę musiał kombinować... ?? Niestety nie mam dostępu w tej chwili do auta...

Czy przy kolektorze dolotowym wyciągnięty jest EGR ??? bo nie wygląda mi to na lambdę...

Czy intercooler jest umieszczony na chłodnicy po prawej stronie ???

dzięki za cierpliwość,
pozdrawiam,

Owczar - 23-08-2010, 12:45

Nash napisał/a:
Czyli jest tu pełna mechanika :shock: bo przecież jest mechaniczna pompa wtryskowa? :? Jak następuje regulacja turbiny, ciśnienia itp ?? Sorry za lekki laicyzm...


Pompa jest mechaniczna, ale sterowana elektronicznie i jest normalnie ECU.

Nash napisał/a:
Rozumiem, że turbina jest smarowana z bloku silnika, zastanawiam się czy w moim N/A egzemplarzu mam te otwory zaślepione lub jest ich brak, i będę musiał kombinować... ?? Niestety nie mam dostępu w tej chwili do auta...


Tak, dokładnie. Poza tym jest też chłodzona cieczą, bynajmniej w EA jest.

Nash napisał/a:
Czy przy kolektorze dolotowym wyciągnięty jest EGR ??? bo nie wygląda mi to na lambdę...


Tak, według mnie do zaślepienia, szkoda brudzić dolot. Tak samo z odmą.

O zdjęcia napisz PW do Wszyca :)

DAREX2006 - 04-09-2010, 21:15

Witam pozwolę się przyłączyć do tematu ale z innej strony ,ja natomiast myślę o wywaleniu turbo pewnie mnie skrytykujecie ale zaraz wytłumaczę .Jak wszyscy wiemy z turbinami sa pewne kłopoty a im starsza tym większe moja sie sypła więc kupiłem druga potem remont bo tez dużo nie wytrzymała i zaś zaczyna przepuszczać olej do dolotu i tak sobie myślę skoro wielkiej różnicy między tymi silnikami 2,0 td a 2,0d nie ma (moc) a tym bardziej ze to auto służy jako środek lokomocji do pracy więc może pozbyć się turbo z tym ze .... i tu pytanie do was czy całkowicie przerabiać wylot czyli rura prosta od kolektora do tłumnika czy tylko sama turbinę przerobić ale wiem ze spaliny przechodzą przez zwężkę przy turbinie więc wydaje mi sie ze go będzie w tym momencie dławić .
Co o tym sądzicie ?

Owczar - 04-09-2010, 22:36

Silnik nie bedzie jechal bedzie slabszy niz diesle bez turba... Olej w dolocie nie bierze sie z turbiny tylko z odmy. Zerknij do EAxA>Bibliotek>Galant EA6A FAQ. Linku nie podam bo pisze z telefonu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group