[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Szyby się nie domykają powyżej 100 km/h
menic - 09-08-2010, 13:57 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Szyby się nie domykają powyżej 100 km/h Czy to normalne, że przy prędkości > 100 km/h szyby się nie domykają? U mnie jak jadę z taką prędkością i dam aby się automatycznie szyby zamknęły to dochodzą prawie do końca, po czym opuszczają się do połowy. Muszę nieznacznie zwolnić aby się domknęły.
j13mk - 09-08-2010, 15:37
Normalna sprawa, zabezpieczenie tak działa... Chociaż wiesz, że ręki Ci szyby nie odetną Spróbuj przytrzymać przycisk od zamykania, powinno domknąć do końca (chociaż u mnie i tak szyba zjeżdża w dół).
pitbu77 - 09-08-2010, 16:02
Dokładnie, to całkiem normalne zjawisko wynikające z różnicy ciśnień wewnątrz auta a opływającego powietrza. U mnie ten efekt pojawia się przy około 130 km/h. Wtedy domykam szybę małymi "kroczkami" ręcznie.
pipi_ja - 09-08-2010, 23:44
Poważnie piszecie z tymi szybami? U siebie nic takiego nie zaobserwowałem. Przy różnych szybkościach zamykałem i nigdy nie było problemu.
Tak z ciekawości co ma różnica ciśnień do domykania szyb? Ma to jakiś sens? Celowe działanie czy wyszła jakaś niedoróbka?
menic - 10-08-2010, 09:35
Gala mam ponad rok i też wcześniej teraz tego nie zauwazułem, dopiero jakiś miesiąc temu.
pitbu77 - 10-08-2010, 11:00
pipi_ja napisał/a: | Poważnie piszecie z tymi szybami? U siebie nic takiego nie zaobserwowałem. Przy różnych szybkościach zamykałem i nigdy nie było problemu.
Tak z ciekawości co ma różnica ciśnień do domykania szyb? Ma to jakiś sens? Celowe działanie czy wyszła jakaś niedoróbka? |
Oczywiście poważnie. Tutaj pojawia się efekt podobny do tego w zwężce Venturi'ego. Zrób takie doświadczenie. Weź dwie kartki papieru tej samej wielkości (np. A4) i trzymając je obok siebie płaszczyznami oddalone o jakieś 2-3 cm dmuchnij pomiędzy nie. Podciśnienie przepływającego między nimi powietrza spowoduje, że kartki się "skleją".
Podobnie jest z szybami w aucie. W wyniku różnicy ciśnień szyba "wysysana" jest na zewnątrz i nie trafia od razu w rowek u góry, więc szyba się blokuje. Sądzę, że to z tego powodu ingeruje mechanizm blokady szyby i powoduje jej otwarcie.
Mylę się czy mam rację?
pipi_ja - 10-08-2010, 11:55
Hmmmmm................. brzmi rozsądnie. Może faktycznie coś w tym jest. Zastanowiło mnie to bo nigdy u siebie czegoś takiego nie zaobserwowałem.
luckyluck - 10-08-2010, 12:47
U mnie nawet na postoju występuje taki objaw. Oczywiście nie zawsze ale najczęściej w upalne dni.
Hugo - 10-08-2010, 13:19
Mam to samo powyzej 140 km/h. Tylko skad ja to wiem, przecież nigdy tak szybko nie jechałem
pitbu77 - 10-08-2010, 13:47
A ja to właśnie opisane przeze mnie zjawisko zaobserwowałem gdy mając kiedyś Mazdę 323F próbowałem zamknąć okno (na korbkę). Okazało się, że szyba jest tak mocno wysysana, że nie byłem w stanie zamknąć okna bo wychodziła... poza ramkę! A przy wyższych prędkościach przecież sobie nie przytrzymam drugą ręką gdy jedną kręcę korbką...
Stąd me sądy i wnioski wysnute
robertdg - 10-08-2010, 22:22
Ja sprawdzałem w zakresie prędkości 80-130km/h u mnie taki objaw nie występuje, szyba powiedzmy ze jest uchylona z3-4cm, klikam na auto zamykanie, szyba dosuwa sie do konca i staje, nie wraca.
Hugo - 11-08-2010, 00:29
robertdg napisał/a: | szyba powiedzmy ze jest uchylona z3-4cm, klikam na auto zamykanie, szyba dosuwa sie do konca i staje, nie wraca | To otwórz ją całą i spróbuj zamknąć.
|
|
|