To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA2A/W 2.0] brak kontrolki ładowania i poziomu oleju

Matik608 - 09-08-2010, 19:33
Temat postu: [EA2A/W 2.0] brak kontrolki ładowania i poziomu oleju
Witam.
Mam taki problem, po wymianie licznika na HC przestała mi działać kontrolka od ładowania i poziomu oleju, lecz zafascynowany licznikiem olałem to i tak jeżdziłem tydzień, lecz zauważyłem że nie świeci mi sie na zielono "oczko akumulatora" które pokazuje stan naładowania aku, kolega mi powiedział że alternator bez podłączonej kontrolki nie ładuje w pełni bo nie ma tam jakiegoś obiegu zamknietego (nie wiem czy to prawda bo sie nie znam).
Dziś po pracy postanowiłem założyć stary licznik i sprawdzić czy to faktycznie prawda i czy akumulator sie doładuje, ku mojemu zdziwieniu po zamontowaniu starego zegara kontrolka od ładowanie i poziomu oleju (pomarańczowa) również nie działa :(
co mogło sie stać spalić urwać lub odłaczyć że te dwie kontrolki nie dają oznak życia? :?
bardzo prosze o pomoc, każda rada na wage złota.
pozdrawiam :)

Krzyzak - 09-08-2010, 19:50

pierwszy podejrzany zwarcie lub wypięta wtyczka od alternatora
fj_mike - 09-08-2010, 19:57

Matik608, co kontrolki poziomu oleju, zmostkowałeś połączenia na zegarach czy zamieniałeś piny w kostce?
robertdg - 09-08-2010, 20:10

Kontrolka ładowania zegary analogowe względem HC nie zmienia swojego położenia -względem elektrycznego połaczenia w kostce, natomiast kontrolka oil level musi miec zmieniony pin, wedle tego cpo pokazuje tutaj post trawkins http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35702 trzeba w kości A (czyli tej od strony środka deski rozdzielczej) zmienić pin z punktu 5A na 11A, tak aby w miejscach 4A i 5A, choc w jednym miejscu byl pin +12V dla podswietlenia, w na tasmie zegarów zwarte sciezki od pinu 4A i 5A, ot cała filozofia przeróbki zegarów z analogów na HC, przecież miałeś to już tutaj tłumaczone http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#729440

Dla pewności sprawdź kontrolka, czy po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie na pinie od Oil LEvel oraz Charge - pin 13A

fj_mike - 09-08-2010, 20:14

robertdg, spokojnie :wink:

Problem z wtyczką alternatora może powodować palenie się tych kontrolek. W przypadku Matik608, może być calkowicie na odwrót lub zbieg okoliczności typu przeróbka HC niewłaściwa i padnięty alternator or whatever :wink:

Matik608 - 09-08-2010, 20:32

fj_mike, lutowałem ścieżki. Ok mogłem coś źle polutować i na HC nie ma tych dwóch kontrolek, ale dlaczego nie działa na starych zegarach?
robertdg napisał/a:
Kontrolka ładowania zegary analogowe względem HC nie zmienia swojego położenia -względem elektrycznego połaczenia w kostce, natomiast kontrolka oil level musi miec zmieniony pin, wedle tego cpo pokazuje tutaj post trawkins http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=35702 trzeba w kości A (czyli tej od strony środka deski rozdzielczej) zmienić pin z punktu 5A na 11A, tak aby w miejscach 4A i 5A, choc w jednym miejscu byl pin +12V dla podswietlenia, w na tasmie zegarów zwarte sciezki od pinu 4A i 5A, ot cała filozofia przeróbki zegarów z analogów na HC, przecież miałeś to już tutaj tłumaczone http://forum.mitsumaniaki...ghlight=#729440

Dla pewności sprawdź kontrolka, czy po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie na pinie od Oil LEvel oraz Charge - pin 13A

Problem nie polega w tym że nie umiem tego zrobić, tylko zamontowałem stare zegary i nie działa! w kostkach nic zmieniane nie było, zegary są polutowane i wszystko fajnie tylko nie działa ani na tych ani na tych...
fj_mike napisał/a:
padnięty alternator
nie wiem czy przejechał bym 250mil na całkiem padnietym aku i to połowe z tego na klimie...
są jakieś bezpieczniki od tych kontrolek? nawet jak w HC jest coś źle to na starym budziku powinno działać :(
to może mieć np jakieś powiązanie że nie działaja dwie kontrolki, tak jak np. po założeniu HC bez modyfikacji nie działa podświetlanie, jeśli nie mamy podświetlania nie działa obrotomierz....
tylko problem nie leży w zegarach HC tylko w samochodzie :?

robertdg - 09-08-2010, 20:37

Matik608, sprawdź czy na pinach pojawia się napiecie, jezeli tak, problem moze tkwic w diodach umieszczonych na sciezkach zegarów HC, albo w Twoim lutowaniu, niestety od tych kontrolek nie ma bezpieczników, sa natomiast przekazniki
fj_mike - 09-08-2010, 20:39

Matik608, pytałem aby wykluczyć inne możliwości.
Matik608 - 09-08-2010, 20:56

robertdg, daj juz spokój zegarom HC, pisałem juz że założyłem orginalne przedliftowe zegary i to one nie działaja.
fj_mike, i jak myślisz co mogło sie zepsuć/spalić?

robertdg - 09-08-2010, 21:11

Matik608, przerabiałem zegary HC i jakis czas nad ich studiowaniem spedzilem, tak samo z analogami, przeczytaj jeszcze raz posty, bo pisze, że problem moze tkwic w pierdólce, starałem się Ciebie naprowadzić.
fj_mike - 09-08-2010, 21:17

robertdg, instalka samochodu jest nie ruszona, Matik608 przerabiał zegary HC kompletnie. Analogi też nie świecą.

Matik608, tak jak napisał Krzyzak powyżej. Sprawdź wtyczkę alternatora dla świętego spokoju. Poza tym nic innego mi do głowy nie przychodzi.

Matik608 - 09-08-2010, 21:18

robertdg, ok, załóżmy że coś źle zrobiłem w zegarach HC, ale po włożeniu starego budzika powinno działać a nie działa... :?
tez czytałem temat o przeróbce HC i u wszystkich ładowanie działało bez problemu, u mnie tylko po włożeniu zetgarów HC ładowanie i olej znikło na starych zegarach i na HC....

[ Dodano: 09-08-2010, 21:30 ]
fj_mike napisał/a:
Sprawdź wtyczkę alternatora dla świętego spokoju. Poza tym nic innego mi do głowy nie przychodzi.

a jak to sprawdzić?

robertdg - 09-08-2010, 21:36

Matik608 napisał/a:
u mnie tylko po włożeniu zetgarów HC ładowanie i olej znikło na starych zegarach i na HC....
To zapytam inaczej, próbowałeś wkładać zegary HC tuż przed modyfikacją połaczeń :?:
deejay - 10-08-2010, 00:10

uszkodzony regulator napiecia w alternatorze ( brak informacji na zóltym przewodzie ) on daje razem informacje o poziomie i ładowaniu , miałem to samo u siebie w Galu podmien alternator jak masz mozliwość i bedziesz pewny na 101% :wink:
Krzyzak - 10-08-2010, 07:07

sam regulator kupowałem niedawno (100A do V6 + ASB) za 82 zł - firma ze Słupska o ile pamiętam - Eltek Autoparts


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group