[97-04]Galant EAxA/W - [EAxW] Skrzypiące drzwi kierowcy
eddi1977 - 10-08-2010, 21:35 Temat postu: [EAxW] Skrzypiące drzwi kierowcy Kiedyś nasmarowałem ten plastikowy element ograniczający otwarcie,ostatnio poluzowałem dwie nakrętki wpuszczając mocowanie do środka i napryskałem smaru a aerozolu we wszystkich kierunkach w okolicy skrzypienia w środku drzwi. Myślałem że teraz już nie ma szans żeby choć trochę smaru nie dotarło w odpowiednie miejsce ale i tonie pomogło .
jacobian - 10-08-2010, 21:40
Kurczę, mam dokładnie ten sam problem!
deejay - 10-08-2010, 21:41
demontaż boczka i demontaz ogranicznika , wszystko na stół i ładnie porozbierac , fabrycznie pozaginane blaszki mechanizmu potraktowac np śrubokrętem , wszystko ładnie umyć w benzynce i poskładac na nowym smarze np ŁT , by dwie rolki ładnie sie obracały w ogranicznku , bo to własnie one jak sie blokują to ogranicznik skrzypi
jacobian - 10-08-2010, 21:57
deejay, dziękujemy!
robertdg - 10-08-2010, 22:04
Przychylam się do rady deejay, trzeba nasmarowac same rolki (a dokladniej ich osadzenie na sworzniu), prowadzenie, po ktorych poruszaja/kreca sie rolki nie wolno smarowac.
eddi1977 - 10-08-2010, 22:12
Pozostaje tylko poszukać sposobu żeby zdjąć boczek drzwi bez uszkodzenia bo robiłem to kiedyś w innym aucie i wtedy nie do końca się to udało. Tutaj jestem dobrej myśli bo rozbierałem już część tapicerki i nie było problemów.Dzięki.
deejay - 10-08-2010, 22:29
odkręć wszystkie śruby chyba 4 szt i szarpnij od dołu za boczek , nastepnie wysuń ku górze i powinno wyjść:)
Krzyzak - 11-08-2010, 06:57
tak i ja sobie wiele razy pryskałem, smarowałem itd.
ale pomogło oczywiście tylko kompletnie rozebranie, wyczyszczenie i przesmarowanie
i tu - UWAGA - jak podaje Mitsubishi - olejem silnikowym!
choć za pierwszym razem użyłem białego smaru valvoline i też działa bez zarzutu
swinks_UK - 11-08-2010, 07:30
Spray siliconowy też daje radę...
Hugo - 11-08-2010, 07:52
A nada się do smarowania smar w spray'u do łańcuchów z teflonem lub smar miedziowy w spray'u?
Zhan - 11-08-2010, 09:06
a jak się dostać do tych rolek? Wyciągałem ogranicznik już dwa razy i zawsze wydawało mi się, że jest nierozbieralny...
KaWu - 11-08-2010, 10:28
robertdg napisał/a: | prowadzenie, po ktorych poruszaja/kreca sie rolki nie wolno smarowac. |
a dlaczego
Krzyzak - 11-08-2010, 12:24
Zhan napisał/a: | a jak się dostać do tych rolek? |
ten klin z nacięciami da się wycisnąć drugą stroną
sam mechanizm z rolkami jest nierozbieralny, ale po wyjęciu klina dostęp jest wystarczający
robertdg - 11-08-2010, 19:08
KaWu napisał/a: | a dlaczego | dlatego, ze rolki maja po tym jezdzic, a nie slizgac sie, jest duza gama aut, w ktorych, jak posmarujesz prowadnice rolkowa (ramie ogranicznika) to ogranicznik zaczne tak halasowac, ze wstyd z auta wysiasc, lub wsiasc do niego, a chodzi wkoncu o poprawne rozwiazanie problemu, a nie utrudnianie sobie zycia
eddi1977 - 11-08-2010, 21:45
Udało się wyciągnąć,rozebrać ale nie złożyłem bo jedna z rolek jest nieźle skorodowana.Muszę ją przeszlifować jakoś bo jest porowata.Przy okazji je ocynkuję i sprężyny aby za rok znowu nie rozbierać.Mam nadzieję tylko że uda mi się to później poskładać bo te dwie sprężyny są dość nieugięte .
Jak się nie uda to chyba będzie bez ogranicznika.
|
|
|