Carisma - Techniczne - [Carisma] Swap silnika TD -> DID
Anonymous - 11-08-2010, 21:02 Temat postu: [Carisma] Swap silnika TD -> DID Witajcie,
Pisałem jakiś czas temu, że zatarł mi się silnik w mojej cari. Tak jak szukam w internecie i po szrotach, to silniki 1.9 TD (te z oznaczeniem F8QT) kosztują około 2 500. W tej samej cenie można dostać 1.9 DID z teoretycznie przynajmniej "dużo mniejszym przebiegiem". Moja cari to rocznik 2000 (wersja po lifcie), więc wydaje mi się, że ze swapem nie powinno być problemu, ale dla pewności wolałbym znać odpowiedzi na następujące pytania
- czy silnik wejdzie bez konieczności przeróbek mocowania silnika (na 99% tak, bo w wersjach po lifcie montowali już głównie DID`y)?
- czy do DID idzie to samo sprzęgło i skrzynia co do TD, czy będę musiał dokupować te elementy?
- czy będzie konieczna wymiana komputera, ew. innej elektroniki? (licznik km na wyświetlaczu jest elektroniczny)
- czy to w ogóle ma sens??
Polubiłem swoją cari ze względu na komfort jazdy, dotychczasową bezobsługowość oraz niskie spalanie i nie chciałbym się z nią rozstawać. Czekam na wasze opinie.
Pozdrawiam!
Czarek
robertdg - 11-08-2010, 21:12
cezarek napisał/a: | czy do DID idzie to samo sprzęgło i skrzynia co do TD, czy będę musiał dokupować te elementy? | Nie, będziesz potrzebował komplet z DID
cezarek napisał/a: | czy będzie konieczna wymiana komputera, ew. innej elektroniki? (licznik km na wyświetlaczu jest elektroniczny) | Tak, elektronika w DID i sterowanie jest bardziej rozbudowane
cezarek napisał/a: | - czy to w ogóle ma sens??
| jezeli robisz auto dla siebie i koszty przekraczajace 5000zł nie sa Ci straszne, to sie oplaca
Ogólnie rzecz biorac, najlepiej byloby kupic cala Carisme DID do SWAP-u, bo sam silnik to nie wszystko, bedziesz jeszcze potrzebowal osprzet do niego, alternator, pompa wtryskowa, wtryskiwacze, magistrala paliwowa, turbina, itp, itd.
DID ponadto ma inaczej sterowane sprzęgło, inaczej rozwiazany jest mechanizm zmiany biegów.
Silnik i skrzynia powinny wskoczyć bez większych problemów, jednakże jeżeli chodzi o cześci, to potrzebujesz niemalze 3/4 osprzetu z komory silnika, oraz wiazke elektryczna, ECU, kluczyki itd.
Anonymous - 11-08-2010, 21:23
robertdg napisał/a: | jezeli robisz auto dla siebie i koszty przekraczajace 5000zł nie sa Ci straszne, to sie oplaca |
Auto robię dla siebie, ale koszt 5000 zł i wymiana połowy elementów w samochodzie to jednak zbyt dużo. Dzięki za szybką i konkretną odpowiedź.
pawelsonx - 11-08-2010, 21:58
A ja swoja carismę sprzedałem za 800 euro poszukaj coś z anglika albo całego anglika
Anonymous - 11-08-2010, 22:54
pawelsonx napisał/a: | A ja swoja carismę sprzedałem za 800 euro poszukaj coś z anglika albo całego anglika |
Szukam od miesiąca, na allegro i po szrotach. W TD ciężko angola znaleść...
pawelsonx - 11-08-2010, 23:08
Możesz poszukać volvo s40/v40
Anonymous - 12-08-2010, 07:59
pawelsonx napisał/a: | Możesz poszukać volvo s40/v40 |
Tak, części silnikowe można przełożyć. Do tego te silniki były w niektórych Espace i Megane. Szukam na wszystkich frontach
Anonymous - 12-08-2010, 08:07
cezarek napisał/a: | Szukam na wszystkich frontach |
poszukaj dokladnie na "tym" froncie
kiedys byl uzyktownik gelo jedi ktory w swojej carismie przelozyl GDI zamiast TD
Anonymous - 12-08-2010, 09:24
arturro napisał/a: | kiedys byl uzyktownik gelo jedi ktory w swojej carismie przelozyl GDI zamiast TD |
Ciekawa sprawa. Mechanikiem nie jestem, ale wydaje mi się, że jest dość duża różnica w wyglądzie tych silników.. . A tak na poważnie: silniki montowane w volvo 1.9 TD miały dwie wersje 90 i 95 koni. Wersja 90 konna miała ponoć aluminiową miskę olejową. Jak to jest w cari? Jutro jadę oglądać dwa silniki, oba 90 konne - jeden z v40 drugi z cari.
pawelsonx - 12-08-2010, 11:35
w volvo 90KM były dwa rodzaje miski olejowej i zalęznie od tej miski były montowane skrzynie biegów z tego co się orientuje miski da się zmienić
[ Dodano: 12-08-2010, 11:39 ]
95KM to silnik f9q
f8q był montowany w megane scenic 19 kangoo i chyba clio możesz znaleźć v volvo 440 jest tylko inna pompa no i chyba w tych silnikach inne mocoania i skrzynia ale to trza oblukac
Anonymous - 12-08-2010, 12:55
dzięki pawelsonx, pozostanę przy silnikach z cari i volvo. A jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło. Czy zatarty silnik powinien wymrugiwać jakieś błędy? (np. czujnika położenia wału czy coś) czy to po prostu ten typ usterki, którego czujniki nie wskazują?
|
|
|