To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Głośne tarcie z silnika/skrzyni..(?)

misza116 - 12-08-2010, 08:59
Temat postu: Głośne tarcie z silnika/skrzyni..(?)
Witam,

od wczoraj mam przyjemność użytkować 2.5 V6 :)
I mam jedno pytanie.. Podczas jazdy, lub pracy na biegu jałowym słyszę bardzo głośne tarcie jakiegoś elementu...To takie tarcie jak zwichrowanego koła o coś, trze co obrót koła. Cichnie to całkowicie po wciśnięciu sprzęgła, i przy prędkości powyżej 80 (pewnie jest już na tyle szybkie, że nie zauważalne).

Co to może być? Koło zamachowe? Łożysko sprzęgła? Łożysko chyba było by słychać na wciśniętym sprzęgle, a po wyciśnięciu była by cisza, ale nie znam się, dlatego pytam bardziej doświadczonych :) [/list]

Krzyzak - 12-08-2010, 09:06

wygląda na łożysko wałka sprzęgłowego w skrzyni biegów
misza116 - 12-08-2010, 09:47

Wymiana pewnie dość kłopotliwa, mam rację? :)
Krzyzak - 12-08-2010, 11:24

trzeba rozebrać skrzynię
Tomek Michalak robi już takie rzeczy bardzo szybko - niestety częsta wada, więc i praktyka w tej operacji już spora
koszt ok. 1000 zł (w tym wymiana większości łożysk - nie tylko tego jednego) i skrzynia jak nowa

m6riano - 12-08-2010, 14:49

ja zamawiałem u japaneze zestaw "naprawczy" czyli dwa łożyska wałka sprzęgłowego, uszczelniacze, oringi na półosie itd za ok. 250 zł.
do tego dochodzi robocizna, jeśli własna to tylko taki koszt.
Jeśli w warsztacie to ok. 300-400zł za wyjęcie i włożenie skrzyni+400zł za naprawe.

misza116 - 12-08-2010, 23:53

W tej sytuacji chyba bardziej opłaca mi się wrzucić nową skrzynię....nową = używaną ofkors :D .

Mój mechanik stwierdził, że na 90% coś w skrzyni, trzeba wyjmować i rozbierać, i na 90% bardziej opłaci się wstawić używaną "nową" skrzynię...

fj_mike - 12-08-2010, 23:57

misza116 napisał/a:
bardziej opłaci się wstawić używaną "nową" skrzynię...

Na ile się to opłaci? ego nie wiesz. Już nieraz tu pisano. Używana "nowa" skrzynia nie daje takiej gwarancji jak naprawa własnej. Wiesz co masz i wiesz, że pojeździsz.
Wybór i tak należy do ciebie.

Krzyzak - 13-08-2010, 06:51

misza116 napisał/a:
bardziej opłaci się wstawić używaną "nową" skrzynię

a nie pomyślałeś, że skoro pisałem, że to się zdarzało częściej niż 1 raz, to używana też może być tak samo padnięta?

m6riano - 13-08-2010, 06:58

Niestety koledzy powyżej mają rację...w moim galu jeździ już 3 skrzynia...i pewnie druga po regeneracji powróci za jakiś czas z powrotem...;-)
to jest złudna oszczędność bo na "starej-regenerowanej" pojeździsz dłużej niż na "nowej-używce";-)

Krzyzak - 13-08-2010, 07:06

dlatego właśnie mój poprzednik wymienił w moim Galancie manual na automat - nie dość, że jeździ się przyjemniej to na dodatek nie ma tej wady z łożyskami

a pada głównie przednie łożysko wałka sprzęgłowego - jest to kulkowe łożysko o ile pamiętam wymiary to 63/25/13 - w Colcie też je osobiście zmieniałem i miało wgniecenia na zewnętrznej bieżni... (z reguły to efekt strzałów ze sprzęgła, choć Galant ma już tłumik tych strzałów zamontowany)

misza116 - 13-08-2010, 10:41

Zgadzam się, że używka to loteria... W poniedziałek jadę na oględziny, zobaczymy co da się zrobić. Za używane skrzynie ceny to 800 - 1500 zł, więc te w dolnym przedziale to pewnie żadna rewelacja, na górny mnie nie stać aktualnie

W kwestii kosztów : u P. Marka Malika : łożysko wałka sprzęgłowego przednie - 100 zł, tylnie 60 zł, + (simmering 10 zł)... Wygląda optymistycznie :) Jeśli mechanik nie zedrze na naprawie tego wszystkiego, to nie ma tragedii :)

Hugo - 13-08-2010, 11:41

misza116 napisał/a:
Za używane skrzynie ceny to 800 - 1500 zł,
Ciekawa sytuacja, która potwierdza to, ze skrzynie manualne w Galantach EA są kiepskie. Dlatego ciekawa, bo skrzynia automatyczna powinna być droższa, a do Galanta kosztuje tyle co manualna :D
misza116 - 17-08-2010, 21:53

Krzyzak to jeszcze jedno pytanie...bo mnei tu straszą, że to jeszcze na 90 % sprzęgło, i mi znowu kolejne złotówy przelatują przed oczami :) Piszesz o wymianie manuala na automat..dużo zachodu z tym jest?
Krzyzak - 17-08-2010, 21:57

bardzo dużo :)
zależnie od skrzyni trzeba zmienić ECU, TCU (od 09.2000 TCU jest w ECU), wiązki elektryczne, zaślepić dziurę po pompce sprzęgła, pedały, konsolę z lewarkiem, zegary, półosie, chłodnicę...

misza116 - 17-08-2010, 22:02

Ok, nie było tematu :D Dzięki :)

[ Dodano: 30-08-2010, 15:41 ]
Problem rozwiązany - łożysko przednie i tylne w skrzyni :)

Koszt całkowity - ok. 800 zł, wraz ze zrobieniem.

Gdyby ktoś chciał - mogę z czystym sumieniem polecić Pana z Wrocka, który mi to sprawnie i tanio zrobił



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group