[97-04]Galant EAxA/W - Głośne tarcie z silnika/skrzyni..(?)
misza116 - 12-08-2010, 08:59 Temat postu: Głośne tarcie z silnika/skrzyni..(?) Witam,
od wczoraj mam przyjemność użytkować 2.5 V6
I mam jedno pytanie.. Podczas jazdy, lub pracy na biegu jałowym słyszę bardzo głośne tarcie jakiegoś elementu...To takie tarcie jak zwichrowanego koła o coś, trze co obrót koła. Cichnie to całkowicie po wciśnięciu sprzęgła, i przy prędkości powyżej 80 (pewnie jest już na tyle szybkie, że nie zauważalne).
Co to może być? Koło zamachowe? Łożysko sprzęgła? Łożysko chyba było by słychać na wciśniętym sprzęgle, a po wyciśnięciu była by cisza, ale nie znam się, dlatego pytam bardziej doświadczonych [/list]
Krzyzak - 12-08-2010, 09:06
wygląda na łożysko wałka sprzęgłowego w skrzyni biegów
misza116 - 12-08-2010, 09:47
Wymiana pewnie dość kłopotliwa, mam rację?
Krzyzak - 12-08-2010, 11:24
trzeba rozebrać skrzynię
Tomek Michalak robi już takie rzeczy bardzo szybko - niestety częsta wada, więc i praktyka w tej operacji już spora
koszt ok. 1000 zł (w tym wymiana większości łożysk - nie tylko tego jednego) i skrzynia jak nowa
m6riano - 12-08-2010, 14:49
ja zamawiałem u japaneze zestaw "naprawczy" czyli dwa łożyska wałka sprzęgłowego, uszczelniacze, oringi na półosie itd za ok. 250 zł.
do tego dochodzi robocizna, jeśli własna to tylko taki koszt.
Jeśli w warsztacie to ok. 300-400zł za wyjęcie i włożenie skrzyni+400zł za naprawe.
misza116 - 12-08-2010, 23:53
W tej sytuacji chyba bardziej opłaca mi się wrzucić nową skrzynię....nową = używaną ofkors .
Mój mechanik stwierdził, że na 90% coś w skrzyni, trzeba wyjmować i rozbierać, i na 90% bardziej opłaci się wstawić używaną "nową" skrzynię...
fj_mike - 12-08-2010, 23:57
misza116 napisał/a: | bardziej opłaci się wstawić używaną "nową" skrzynię... |
Na ile się to opłaci? ego nie wiesz. Już nieraz tu pisano. Używana "nowa" skrzynia nie daje takiej gwarancji jak naprawa własnej. Wiesz co masz i wiesz, że pojeździsz.
Wybór i tak należy do ciebie.
Krzyzak - 13-08-2010, 06:51
misza116 napisał/a: | bardziej opłaci się wstawić używaną "nową" skrzynię |
a nie pomyślałeś, że skoro pisałem, że to się zdarzało częściej niż 1 raz, to używana też może być tak samo padnięta?
m6riano - 13-08-2010, 06:58
Niestety koledzy powyżej mają rację...w moim galu jeździ już 3 skrzynia...i pewnie druga po regeneracji powróci za jakiś czas z powrotem...;-)
to jest złudna oszczędność bo na "starej-regenerowanej" pojeździsz dłużej niż na "nowej-używce";-)
Krzyzak - 13-08-2010, 07:06
dlatego właśnie mój poprzednik wymienił w moim Galancie manual na automat - nie dość, że jeździ się przyjemniej to na dodatek nie ma tej wady z łożyskami
a pada głównie przednie łożysko wałka sprzęgłowego - jest to kulkowe łożysko o ile pamiętam wymiary to 63/25/13 - w Colcie też je osobiście zmieniałem i miało wgniecenia na zewnętrznej bieżni... (z reguły to efekt strzałów ze sprzęgła, choć Galant ma już tłumik tych strzałów zamontowany)
misza116 - 13-08-2010, 10:41
Zgadzam się, że używka to loteria... W poniedziałek jadę na oględziny, zobaczymy co da się zrobić. Za używane skrzynie ceny to 800 - 1500 zł, więc te w dolnym przedziale to pewnie żadna rewelacja, na górny mnie nie stać aktualnie
W kwestii kosztów : u P. Marka Malika : łożysko wałka sprzęgłowego przednie - 100 zł, tylnie 60 zł, + (simmering 10 zł)... Wygląda optymistycznie Jeśli mechanik nie zedrze na naprawie tego wszystkiego, to nie ma tragedii
Hugo - 13-08-2010, 11:41
misza116 napisał/a: | Za używane skrzynie ceny to 800 - 1500 zł, | Ciekawa sytuacja, która potwierdza to, ze skrzynie manualne w Galantach EA są kiepskie. Dlatego ciekawa, bo skrzynia automatyczna powinna być droższa, a do Galanta kosztuje tyle co manualna
misza116 - 17-08-2010, 21:53
Krzyzak to jeszcze jedno pytanie...bo mnei tu straszą, że to jeszcze na 90 % sprzęgło, i mi znowu kolejne złotówy przelatują przed oczami Piszesz o wymianie manuala na automat..dużo zachodu z tym jest?
Krzyzak - 17-08-2010, 21:57
bardzo dużo
zależnie od skrzyni trzeba zmienić ECU, TCU (od 09.2000 TCU jest w ECU), wiązki elektryczne, zaślepić dziurę po pompce sprzęgła, pedały, konsolę z lewarkiem, zegary, półosie, chłodnicę...
misza116 - 17-08-2010, 22:02
Ok, nie było tematu Dzięki
[ Dodano: 30-08-2010, 15:41 ]
Problem rozwiązany - łożysko przednie i tylne w skrzyni
Koszt całkowity - ok. 800 zł, wraz ze zrobieniem.
Gdyby ktoś chciał - mogę z czystym sumieniem polecić Pana z Wrocka, który mi to sprawnie i tanio zrobił
|
|
|