To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] jj

pablolis - 15-08-2010, 13:00
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] jj
yj
pawelsonx - 15-08-2010, 13:09

pokręć trochę to moze się zejdą .

Na wale sprawdzałeś ??

robertdg - 15-08-2010, 13:46

W GDI nie ma aparatu zapłonowego, są cewki które posługuja się odpowiednimi czujnikami.
Przestawienie paska o jeden ząbek wiąże się z rozbieraniem i przygotowaniem silnika, tak jak do wymiany rozrządu, dlatego lepiej wymienić cały rozrząd.

pawelsonx - 15-08-2010, 13:50

nie mam doświadczenia w tym silniku ale ja bym sprawdził wszystkie znaki nie tylko na wałkach czyli jeszcze znak na kole od wału
robertdg - 15-08-2010, 13:54

pawelsonx, nawet jeżeli markery na pozostałych kołach będą się zgadzać, to i tak nie zmienia to faktu, że wałek zaworów ssących jest wyprzedzony o 1 ząb, tak bynajmniej wynika ze zdjęć i żadne kręcenie wałem tego nie zmieni
pablolis - 15-08-2010, 14:04

pawelsonx napisał/a:
pokręć trochę to moze się zejdą .

Na wale sprawdzałeś ??

A co to da? Nawet jeśli na wale będzie dobrze to i tak na wałku jest przestawiony.
Poprostu muszę popuścic pasek na napinaczu i go dobrze ustawić.

pawelsonx - 15-08-2010, 14:30

nie znam się na tym silniku ale w TD dopiero znaki zgadzały sie jak był ustawiony na wale

wtedy i na pompie i na wałku było ok (u mnie akurat nie ale u znajomego się zgadzało )

pablolis - 15-08-2010, 19:52

pawelsonx napisał/a:

Na wale sprawdzałeś ??


Mam pytanie. W którą stronę odkręca się śrubę koła pasowego? Zgodnie z ruchem wskazówek zegara? Czy w przeciwną? Meczyłem się 3 godziny i poległem a wszystko mam już rozkręcone.

robertdg - 15-08-2010, 21:10

Odkręca się w lewo - czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
pablolis - 15-08-2010, 21:45

robertdg napisał/a:
Odkręca się w lewo

Na 100%? A jak zablokować koło? Bo już mi się kończą pomysły.

robertdg - 15-08-2010, 21:59

Najlepiej odkręcać kluczem pneumatycznym, ale można jeszcze na kilka innych sposobów, dobra nsadka, długa przedłużka i ramie pokretla dlugie na okolo 50cm, jedna osoba wbija piaty bieg i wciska hamulec do oporu, a druga odkreca srube wału korbowego. Albo blokada kola zamachowego na wiencu i odkrecanie, ostatecznie (ale niepolecana metoda) odkrecamy na strzal z rozrusznika, nasadka i pokretlo zalozona na srube, pokretlo zaparte o czesc zawieszenia, nie wolno trzymac reka, szczypcami, etc., nasadka ma siedziec pewnie i ma byc sparta, wtedy wykonujemy strzal z rozrusznika, tak jakbysmy chcieli uruchomic silnik, ale doslownie na ulamek sekundy - ta metoda to ostatecznosc, uzycie jej tylko z rozsadkiem i zachowaniem wysokiej ostroznosci.
plecho1 - 15-08-2010, 23:17

To jeszcze ja dorzucę od siebie schemat
http://www.akbi.pl/mp/pdf...gdi_rozrzad.pdf

pablolis - 16-08-2010, 20:40

Witam serdecznie.
Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc i zainteresowanie tematem. Śrubę na kole pasowym odkręca się w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara. Potrzeba nie lada siły. Użyłem klucza nasadowego i dwie rurki o długośći 40cm co tworzyło mi teleskop. Zablokowałem koło wrzucając 5 bieg i blokując szpilki od koła o ziemię łomem.
Mogę wykonać foto relację ale nie wiem czy ktoś podejmie się sam wymiany. Za osprzęt czyli dwie rolki pasek pompę wody i nowy napinacz zapłaciłem 600zł.
Pasek rozrządu GATES POWER GRIP
Rolki KOYO
Napinacz oryginał MITSUBISHI
Pompa wody GMB



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group