Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] jj
pablolis - 15-08-2010, 13:00 Temat postu: [Cari 1.8 GDI] jj yj
pawelsonx - 15-08-2010, 13:09
pokręć trochę to moze się zejdą .
Na wale sprawdzałeś ??
robertdg - 15-08-2010, 13:46
W GDI nie ma aparatu zapłonowego, są cewki które posługuja się odpowiednimi czujnikami.
Przestawienie paska o jeden ząbek wiąże się z rozbieraniem i przygotowaniem silnika, tak jak do wymiany rozrządu, dlatego lepiej wymienić cały rozrząd.
pawelsonx - 15-08-2010, 13:50
nie mam doświadczenia w tym silniku ale ja bym sprawdził wszystkie znaki nie tylko na wałkach czyli jeszcze znak na kole od wału
robertdg - 15-08-2010, 13:54
pawelsonx, nawet jeżeli markery na pozostałych kołach będą się zgadzać, to i tak nie zmienia to faktu, że wałek zaworów ssących jest wyprzedzony o 1 ząb, tak bynajmniej wynika ze zdjęć i żadne kręcenie wałem tego nie zmieni
pablolis - 15-08-2010, 14:04
pawelsonx napisał/a: | pokręć trochę to moze się zejdą .
Na wale sprawdzałeś ?? |
A co to da? Nawet jeśli na wale będzie dobrze to i tak na wałku jest przestawiony.
Poprostu muszę popuścic pasek na napinaczu i go dobrze ustawić.
pawelsonx - 15-08-2010, 14:30
nie znam się na tym silniku ale w TD dopiero znaki zgadzały sie jak był ustawiony na wale
wtedy i na pompie i na wałku było ok (u mnie akurat nie ale u znajomego się zgadzało )
pablolis - 15-08-2010, 19:52
pawelsonx napisał/a: |
Na wale sprawdzałeś ?? |
Mam pytanie. W którą stronę odkręca się śrubę koła pasowego? Zgodnie z ruchem wskazówek zegara? Czy w przeciwną? Meczyłem się 3 godziny i poległem a wszystko mam już rozkręcone.
robertdg - 15-08-2010, 21:10
Odkręca się w lewo - czyli przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
pablolis - 15-08-2010, 21:45
robertdg napisał/a: | Odkręca się w lewo |
Na 100%? A jak zablokować koło? Bo już mi się kończą pomysły.
robertdg - 15-08-2010, 21:59
Najlepiej odkręcać kluczem pneumatycznym, ale można jeszcze na kilka innych sposobów, dobra nsadka, długa przedłużka i ramie pokretla dlugie na okolo 50cm, jedna osoba wbija piaty bieg i wciska hamulec do oporu, a druga odkreca srube wału korbowego. Albo blokada kola zamachowego na wiencu i odkrecanie, ostatecznie (ale niepolecana metoda) odkrecamy na strzal z rozrusznika, nasadka i pokretlo zalozona na srube, pokretlo zaparte o czesc zawieszenia, nie wolno trzymac reka, szczypcami, etc., nasadka ma siedziec pewnie i ma byc sparta, wtedy wykonujemy strzal z rozrusznika, tak jakbysmy chcieli uruchomic silnik, ale doslownie na ulamek sekundy - ta metoda to ostatecznosc, uzycie jej tylko z rozsadkiem i zachowaniem wysokiej ostroznosci.
plecho1 - 15-08-2010, 23:17
To jeszcze ja dorzucę od siebie schemat
http://www.akbi.pl/mp/pdf...gdi_rozrzad.pdf
pablolis - 16-08-2010, 20:40
Witam serdecznie.
Chciałbym wszystkim podziękować za pomoc i zainteresowanie tematem. Śrubę na kole pasowym odkręca się w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara. Potrzeba nie lada siły. Użyłem klucza nasadowego i dwie rurki o długośći 40cm co tworzyło mi teleskop. Zablokowałem koło wrzucając 5 bieg i blokując szpilki od koła o ziemię łomem.
Mogę wykonać foto relację ale nie wiem czy ktoś podejmie się sam wymiany. Za osprzęt czyli dwie rolki pasek pompę wody i nowy napinacz zapłaciłem 600zł.
Pasek rozrządu GATES POWER GRIP
Rolki KOYO
Napinacz oryginał MITSUBISHI
Pompa wody GMB
|
|
|