To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Ogólne - [1G 90-94] turbo do g1

magick - 16-08-2010, 22:05
Temat postu: [1G 90-94] turbo do g1
witam mam pytanie czy da rade załorzyć spręrzarke do eclipsy g1 4g63 tak rzeby nie ruszać silnika tz. nie zakładać kutych tłoków itp tylko seria wszystko a i czy ten sam silnik 4g63 i 4g63t rużnią sie budową czyli głowica blok itp jeśli ktoś by pomógł mi rozwązać ten problem był bym wdzięczny
Maretzky85 - 16-08-2010, 22:23

Wystarczy założyć tłoki od turbo. Jak wsadzisz turbo pod te tłoki to nie wiem czy 0.4 zapompujesz bez szkód :P
magick - 17-08-2010, 21:29

a wał i korby wytrzymają no i co z wtryskami i ecu da rade to seryjne
barteski - 17-08-2010, 22:56

ecu powinno sie skonczyc na 0,3 doładowania wraz z wtryskami jak dasz tłoki od turbo to wał i korby sobie poradza

[ Dodano: 17-08-2010, 22:57 ]
tylko pytanie poco to robic na silniku n/a kupic silnik turbo i nie kabinowac

viader - 18-08-2010, 08:22

Silnik turbo trochę kosztuje i ciężko go znaleźć, do tego większość jest w fatalnym stanie. Mając zdrowy silnik od GS-a, po wymianie tłoków można spokojnie osiągnąć te 200KM, sporo osób tak zrobiło i jeżdżą bezawaryjnie, nawet z nieco większymi mocami. Jeśli ma się silnik 6bolt, to on się różnił od turbo tylko tłokami...
barteski - 18-08-2010, 09:41

wymiana tłoków ja bym przed takim postepem odrazu remont zrobil zakup turbo i tak dalej zaraz sie okarze ze koszta zrównały silnik turbo . wiam bo remontowałem ostatnio 2 n/a i 2 turbo

[ Dodano: 18-08-2010, 09:42 ]
koszt nowych ori tłoków do turbo około 1000zł tak na poczatek

zenek_bb - 18-08-2010, 10:15

viader napisał/a:
Jeśli ma się silnik 6bolt, to on się różnił od turbo tylko tłokami...

niestety różnice są duże np. wałki rozrządu, obowiązkowy knock sensor który nie we wszystkich N/A jest, jeżeli kolega go nie ma albo rozwali silnik albo nie osiągnie przyrostu mocy po opóźnieniu zapłonu, różnica jest też w wałkach rozrządu, pozatym trzeba robić inne rozwiązania podciśnień i zaworem opróżniającym bak z oparów benzyny i pare innych pierdół ważnych jak odpowietrzanie pokrywy zaworów

barteski napisał/a:
ecu powinno sie skonczyc na 0,3 doładowania wraz z wtryskami


pod warunkiem podmiany przepływki z 1G na tą z turbo lub najlepiej z 2G, są one dokładniejsze i mają większy zakres, oryginalna liczy niedokładnie i kończy pracę przy 1500Hz co odpowiada pracy przy 0,2bar doładowania, wtryski oryginalne to 15ohmowe 240cc, wystarczą do około 180KM potem albo leją i spada ciśnienie na listwie albo się zapętlają i też lipa, trzeba dać minimum te z turbo w wersji automat tam było chyba 375cc, albo te z turbo 450cc oba są 3 ohmowe więc trzeba do nich sterowanie albo power rezistor bo jak je podepniesz pod kompa z NA to spalisz tranzystory sterujące wtryskami (za duży pobór mocy)

innymi słowy troche zabawy, ale da się zrobić

[ Dodano: 18-08-2010, 10:18 ]
aha i PS. zmień ktoś tytuł tematu bo to g1 to ni przypiął ni przyłatał;p ma być 1G bo kto w wyszukiwarkę kiedyś wklepie g1?

viader - 18-08-2010, 10:49

zenek_bb napisał/a:
niestety różnice są duże np. wałki rozrządu, obowiązkowy knock sensor który nie we wszystkich N/A jest


To jakie są jeszcze różnice? Co temat to każdy pisze inaczej, raz że te silniki różnią się tylko tłokami, innym razem, że całe są inne. Osprzęt to inna sprawa, wiadomo, że trzeba przekładać ECU (choć można wystroić na ECUMasterze i wtedy przepływka też zbędna), przepływkę, wtryski itp.

Czytałem, że 6bolt różni się jedynie tłokami i wałkami, choć wałki z NA są lepsze (agresywniejsze). Dopiero w 7bolt różnic było więcej.

Ja mam 6bolta z knock sensorem i zastanawiam się co można z tego wyrzeźbić. Jaki jest sens kupowania gołego silnika turbo jeśli różnic poza tłokami nie ma? Co do tego, że tłoki są drogie i przydałby się remont to wiem, ale taki niewiadomego pochodzenia silnik turbo też będzie wymagał remontu a dochodzi koszt silnika, który mam...

W lublinie powstało już kilka uturbionych GS-ów nic się z nimi nie dzieje, jeden ma ok 250KM i daje radę na skrzyni od galanta TD...jak widać nie trzeba zaraz szukać kosztownej skrzyni od turbo i bawić się z przekładaniem półosi itp.

kafar_1989 - 19-08-2010, 23:19

i w lublinie buduje sie nastepny GS+T :D my tu cuda robimy :P
zenek_bb - 21-08-2010, 07:51

jak byście mieli czas zrób temat z postępami pracy i fotorelacją, jak coś możecie liczyć na pomoc z mojej strony 8)
kafar_1989 - 23-08-2010, 20:11

narazie jest z miskiemm zastoj maly ale caly czas cos sie dzieje. i jak sie skonczy dziac to liczymy na konkret przecinaka z nosem :D
zenek_bb - 24-08-2010, 00:29

fajne turbo do jazdy na co dzień na cholerę nos ;p ryzyko zrobienia z silnika satelity okołoziemskiej i po co ;p
kafar_1989 - 25-08-2010, 21:21

silnik ma miec kolo 500 koni a nos dla zabawy no i samochod na zawody moze bedzie jezdzil na kuciznie spokojnie wytrzyma projekt gruby i jak sie skonczy silnik pancerny :D :D :D


a na nosie lata juz rok i jest gites :lol:

zenek_bb - 26-08-2010, 09:32

nos na NA dobry pomysł, ale przy turbo już trochę ciężej ;p 500koni to kucizna nieodzowna, tłoki korby panewki wał w fabrycznym 6 bolcie wytrzymają do MAX400koni w 7 bolcie słyszałem że przy 250 są problemy, bezpieczna (względnie, zależy od tego kto stroi, jak nie umie to wysadzi silnik przy 200...) moc na ori gratach to 300-350 koni, do 500 wtedy już kucizna a półośki to chyba ze stanów sprowadzisz jakieś super mocne, pozatym 500 koni na FWD?
kafar_1989 - 29-08-2010, 23:44

jest fun :D wszystko bedzie na kutym skladane i strojone profeska :P a kto powiedzial ze oska co ma 500 koni to shit i jest bez sensu nikt jeszcze czegos takiego nie zrobil a nadmiar mocy nie zaszkodzi :D :D :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group