To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - all wszystkim carimaniakom-pomozcie!!!

petyer666 - 19-08-2010, 01:30
Temat postu: all wszystkim carimaniakom-pomozcie!!!
posłuchajcie mam problem od tygodnia mam dziwne wycie-nieokreslone... chodzi o to ze ruszam autem i dochodze do 50km/h i powyzej i w kabinie zazyna wyc dziwny odgłos??? byłem u dwoch mechanikow" " i jeden stwierdzil (małolat)ze o łozyska w kołach przednich-bo wycie jest z przodu! drugi po przejechaniu chwili stwierdził ze to mechanizm róznicowy w skrzynce... co mi sie nie wydaje za mozliwe bo na luzie tez wyje a przeciez skrzynia nie pracuje na luzie! tenpierwszy mechanik tez chyba sie myli bo to nie słychac jakby z kół wyły łozyska! ten dzwiek słychac tylko podczas jazdy! a podczas postoju przy pracy silnika słychac delikatne brzeki pod maska od strony kierowcy jak wcisne sprzegło to te dzwieki znikaja i jest ok! jak myslicie czy to sprzegło tzn tarcza lub łozysko??? czy jest mozliwe zeby tak pompa wspomagania wyła jak sie ma zje...ac? nie wiem co mam robic? wiadomo nie chce kupowac czesci i metoda prob i błedów jechac bo to bez sensu!!! jesli ktos z was spotkał sie z takim tematem prosze o pomoc ! dzieki serdeczne i pozdrawiam wszystkich!

[ Dodano: 19-08-2010, 01:34 ]
aha zapomniałem dodac ze od jakiegos czasu mam problemy z wrzuceniem wstecznego i jak moj ojciec siad to zamiast 1 3 muwchodzi ehhh ale mysle ze to wina tulejek bede miał w piatek nowe tuleje za 35 zeta jak ktos bedzie chcial po takiej cenie to dzwoncie załatwie:)667698885 pozdro

mismen1980 - 19-08-2010, 01:44

choć osobiście nie znam się na tym modelu ale to co opisujesz łącznie z całym tekstem wychodzi mi na łożysko dociskowe sprzęgla lub tarcze sprzęgla ... w tych okolicach radzę szukać problemu. Z tym może mieć dużo wspólnego też problem z wstecznym bo "wprzód " to nawet bez dociśniętego sprzęgla pójdzię (chociaż ciężko) ale wsteczny jak sprzęglo nie dociska to ciężko wbić. Sam tak miałem w swoim byłym samochodzie i czasami musiałem nawet kawalek (dosłownie centimeter) pociągnąć wprzód żeby wsteczny wcisnąć. Wymiana łożyska ... i problem zniknął.
Anonymous - 19-08-2010, 11:36

obie diagnozy moga być trafne, czy wyje przy jeździe na wprost, czy bardziej na zakrętach? jak bardziej wyje przy zakręcie w np w lewo to z reguły siedzi łożysko prawego koła i na odwrót. Wiesz mechanizm róznicowy tez może dawac podobne objawy, ale zaczyna się od prostszych i czestszych usterek, więc ja stawiam na łożysko koła- ale wymieniaj oba, Gdzieś czytałem, że podchodzą od Mondeo a sa 2-3 razy tańsze, najlepiej łózysko w łapę i do dzieła. Pozdro
pawelsonx - 19-08-2010, 12:16

co do tulejek za 35 zł to cały komplet 22 elementy ??

Co do diagnozy to podlewaruj samochód i sprawdź czy nie ma luzów na którymś kole jak tak to łożysko w kole

Możesz wykonac test łosia i jak samochód zacznie wyć przy którymś przechyle to znaczy łożysko w kole

mlun - 19-08-2010, 13:50

Chodzi o te tulejki do wybieraka:P Wątpię żeby tam były 22 elementy:)
Sylwan - 19-08-2010, 13:56

Standardowa cena to około 70 zł za komplet...
Anonymous - 19-08-2010, 14:18

panowie, temat tulejek jest tutaj ubocznym, skupmy się na sednie sprawy-łożyska kół czy dyfra sa winne tych hałasów?
petyer666 - 19-08-2010, 15:23

jesli chodzi o tuylejki wybieraka to tak cały komplet za 35-40zł na 100% a jesli chodzi o awarie to ja bym raczej sie decydował na kupienie łozyska slizgowego do sprzegła! chociaz jak jade 50-60km/h to przy ruchach kierownica raz w prawo raz w lewo słychac wieksze wycie jua sam nie wiem co to moze byc??????pozdro all
pawelsonx - 19-08-2010, 15:50

mlun napisał/a:
Chodzi o te tulejki do wybieraka:P Wątpię żeby tam były 22 elementy:)


komplet ma 22 elementy włącznie z tulejami z kasety lewarka

[ Dodano: 19-08-2010, 15:52 ]
petyer666 napisał/a:
to przy ruchach kierownica raz w prawo raz w lewo słychac wieksze wycie jua sam nie wiem co to moze byc??????pozdro all


prawdopodobnie łożysko któregoś z kół bo przy skręcie przysiada na lewym lub prawym kole i wtedy łożysko jest bardziej obciążone

Anonymous - 20-08-2010, 07:12

...oby to były łożyska kół, ale.....zrób tak, podlewaruj go najpierw lewy przód, reczny, blokady na tylne koła, rozpędź go do 100 km/h i posłuchaj jak i gdzie wyje, a potem zmiana stron. W takiej sytuacji dyfer ma co robić, jak bedzie wyć tak samo nie wykluczone, ze łozyska dyfra tak hałasują.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group