[96-02]Colt CJ0 - [CJ1A 1.3] Diagnostyka ECU Colta po 2001r
k777 - 20-08-2010, 12:32 Temat postu: [CJ1A 1.3] Diagnostyka ECU Colta po 2001r Próbował ktoś z Szanownych użytkowników Coltów podpiąć go z komputerem?Ja próbowałem podłączyć Colta z 2003r kabelkiem ELM327, ale za nic nie chce. Stąd pytanie, czy ktoś z Was ma może jakieś doświadczenie w tym temacie. Poszperałem na forum, wiem że teoretycznie powinno się udać to w Miśku po 2001r., powinien być zgodny z OBDII. Próbowałem użyć różnych programów, niemniej bez rezultatu. Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie
Powód próby podłączenia:Pali mi się check engine i chciałem sobie zdiagnozować (wymrugać się nie da)
Kamilofone - 21-08-2010, 10:29
Witam chętnie podepnę się pod ten post bo sam jestem bardzo zainteresowany tym tematem.
Zakupiliśmy nowszego Colcika też właśnie z 2003r. z silniczkiem 1,3 16V 82KM - silniczek niczym rakieta Niestety po pierwszej wizycie na stacji ( nic markowego ) zapaliła się wspomniana i do tego nielubiana kontrolka Nie wiem jak u Ciebie ale jak odłącze akumulator to gaśnie, po czym po kilku dniach znów się zapala ! Teraz zalane świeże i dobre paliwo ze stajni Shell'a więc zobaczymy czy będzie poprawa.
Natomiast co do samego podłączania pod kompa, próbowałeś soft zwany EvoScan ?
k777 - 23-08-2010, 10:44
U mnie podobnie, przez odpięcie aku można lampke tymczasowo wyłączyć. Po pewnym czasie zapala się znów. miałem taki przypadek, że sama gasła. stąd mmoje podejrzenie że to sonda lambda. Chciałem jednak to sobie potwierdzić jakąś diagnozą.
Co do Evoscan to nie próbowałem bo to wersja płatna:P "dema" na sieci nie ma;)albo źle szukałem:) wysłałem nawet zapytanie do twórców programu czy będzie to działało, póki co bez odpowiedzi
Starion - 24-08-2010, 11:28
Troszkę grzebałem i widzę że kabelkami i softem bawią się głównie właściciele Carismy, ale w Space Starach i Galantach nawet 2.4GDI też eksperymenty były przeprowadzane z powodzeniem więc Colt nie powinien stanowić jakiegoś większego problemu. Takie tez można mieć wrażenie patrząc po brytyjskich forach gdzie fanatycy reflashują sobie ECU.
Wydaje mi się jednak że lepszego narzędzia niż EVOSCAN nie ma do szerszego zastosowania a jak pewnie widzieliście w jakiejś "witaminizowanej" wersji on nie występuje więc zostaje wydać 25$
Ja osobiście posiadłem kabelek VAG KKL-USB z myślą o VW i co szczęście mnie przepełniło kiedy poczytałem TUTAJ że będą z tego "ludzie" również w Mitsu. Tak więc jeśli ktoś planowałby zakup EvoScan'a to ja bez namysłu się dołączam, chyba że wymyślicie jakąś alternatywę
Anonymous - 25-08-2010, 16:23
Starion napisał/a: | Ja osobiście posiadłem kabelek VAG KKL-USB |
Ja też posiadam taki kabel na chipsecie (tak to się chyba nazywa) FTDI. Działa rewelacja w połączeniu z Evoscanem.
Posiada trochę starszego od Ciebie Colta - otóż 1.3 nie 16V, rok 1997.
Jest jeden myk, złącze diagnostyczne musi być zmasowane (1 i 4 pin). Dorobiłem w kablu prosty przycisk, że dla Cola te piny się masują, a jak podłączałem EVO VIII to nie masowałem ich
zbycho77 - 28-08-2010, 16:50
Starion napisał/a: | Tak więc jeśli ktoś planowałby zakup EvoScan'a to ja bez namysłu się dołączam, chyba że wymyślicie jakąś alternatywę |
Starion, jak zacznie Ci coś działać daj znać, również jestem zainteresowany
k777 - 30-10-2010, 10:54
No i w końcu się udało połączyć. Żeby się skomunikować interfejsem ELM327 podobnie jak w interfejsie VAG należy połączyć pin 1 i 4. Jak sobie to polutowałem, praktycznie przez każdy programik (scanmaster, easy obd II) mogę się teraz połączyć ze swoim colciakiem. Ważna informacja- połączenie działa mi na włączonym silniku (przekręcenie stacyjki do zapalanie lampek kontrolnych nic nie daje). po odpaleniu-wszytsko pięknie działa.
mam nadzieję, że komuś to znacznie ułatwi życie;)
zbycho77 - 30-10-2010, 11:30
O widzisz kolego - dzięki za info, pewnie, że ułatwi.
Pozdro
Anonymous - 08-11-2010, 14:34
k777 napisał/a: | No i w końcu się udało połączyć. Żeby się skomunikować interfejsem ELM327 podobnie jak w interfejsie VAG należy połączyć pin 1 i 4. |
pisałem o tym już wyżej działa aż miało. czasami gubi połączenie, ale wystarczy się jeszcze raz połączyć i mamy sczytywanie parametrów online
u mnie działa już na nie odpalonym silniku a włączonych kontrolkach
k777 - 09-11-2010, 13:10
nie będę ukrywał, że z Twojego pasta wziąłem ten pomysł;) pojawiała się tylko wątpliwość czy na ELM też to działa i z nieco nowszym coltem. a napisałem jakby kimś też szargały podobne wątpliwości:) udzieliłem "pomógł";)
jkrzysztof80 - 14-11-2010, 23:29
ten powinien zadziałać http://www.evoscan.com/ev...talogging-cable
ja używam tego http://www.evoscan.com/ev...ersal-usb-cable
mystek - 17-12-2010, 17:23
Gdzie się podpina ten kabelek ELM w Colcie 1996r?? Kolega teraz taki zakupił i byśmy sobie potestowali przez PCMScana.
Anonymous - 19-12-2010, 10:08
mystek napisał/a: | Gdzie się podpina ten kabelek ELM w Colcie 1996r?? Kolega teraz taki zakupił i byśmy sobie potestowali przez PCMScana. |
Złącze diagnostyczne znajduje się pod plastikami jakie idą w kierunku pedałów od liczników w dół. Po prawej stronie kierownicy jak wsadzisz tam głowę pod spód to zobaczysz złącze. Tam się podłącza kabel.
mystek - 19-12-2010, 13:52
O widzisz, super a w Lancerach CB, czyli generalnie w Coltach CA również w tym samym miejscu to jest?
przem75 - 05-02-2011, 12:24
Mystek jak wyniki testu?
|
|
|