[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Płyn do sprzęgła
Havoc - 26-08-2010, 15:55 Temat postu: [CA4A 1.6] Płyn do sprzęgła Ostatnio dłubałem przy autku i przez przypadek do zbiorniczka dla płynem hydrauliki sprzęgła wlałem zlany z poprzedniego colta (nie wiem na cholerę miałem jeszcze tą buteleczkę w bagażniku :/ ). Nie byłoby większej tragedii gdyby nie to że miał w sobie parę syfów. A jako że w zbiorniku praktycznie płynu nie było to nie odessam już tego bo i tak część się zapewne już rozlała w układzie. Czy może się coś stać? Da radę jakąś płukankę zrobić?
(*syf - brud, zgranulowany pod wpływem wilgoci kurz i osad spod maski, raczej bez opiłków metali twardych)
tttwm - 27-08-2010, 09:21
Generalnie polecam wymianę całego płynu na nowy. Płyn so sprzęgła nie pamiętam DOT-3 LUB 4 jest tak jak płyn hamulcowy higroskopijny i wciąga wodę. Jeżeli miałeś stary i jeszcze do tego trzymany w bagazniku to jego jakość już z tego powodu pozostawia wiele do życzenia. Takie bródki generalnie nic zrobić nie powinny, bo płyn nie ma styczności bezpośrednio z sprzęgłem. Krąży sobie między zbiorniczkiem, pąpą a wysprzęglikiem (obieg zamknięty a ruchome części to cylinderki i tłoczki do pompowania płynu). Jeżeli jest dużo syfu to w najgorszym wypadku się coś zatka, ale wątpię w to.
Nowy płyn kosztuje grosze (jeśli się nie mylę to 10-15 zł) spuść zalany płyn. Wlej nowy, przepompuj go trochę przez układ, niech nawet go trochę zleci to i przepłuczzesz ewentualny suf i zalej nowy, odpowietrz i gitara gra.
KaWu - 27-08-2010, 12:39
Tak jak tttwm, napisał. Tylko wymiana na nowy płyn i odpowietrzenie sprzęgła i pooooojezdzisz 0,5L DOT-4 kosztuje ~12zl więc nie duży koszt.
Havoc - 27-08-2010, 22:45
No i tak zrobię Dzięki.
Ale moglibyście mnie jezscze pokierować? (przeglądam coltmanię i mitsu, +krzyżaka) Nie mogę znaleźć info jak spuścić cały ten płyn?
robertdg - 27-08-2010, 22:57
Ze zbiorniczka odessac strzykawka, nastepnie zalac nowym plynem do pelna, odkrecic odpowietrznik na wysprzegliku, niech plyn przez przezroczysty przewodzik zalozony na koncowke odpowietrznika splywa do jakiegos sloiczka, powinno sie przelac w granicach 400ml i powinno byc dobrze, tylko pilnowac stanu plynu. Po wszystkim zakrecic odpowietrznik i popompowac sprzeglem. Ewentualnie powtorzyc zabieg
tttwm - 30-08-2010, 08:31
Tutaj masz opis o u krzyżaka (dokładnie to opisana jest wymiana pąpki, ale trzeż masz odnośnie wymiany płynu). Nie mogę niestety wkleić linku do podstrony więc wchodzisz tutaj: http://mitsubishifan.webpark.pl/ - DANE REGULACYJNO NAPRAWCZE - POMPA SPRZĘGŁA.
Do wymiany będzie potrzebna Ci druga osoba.
Naszykuj gumowy wężyk i pojemnik na stary płyn. Pomocnika sadzasz za kiewonicą, zdejmujesz pokrywkę od zbiorniczk,a każesz popompować pedałem i przytrzymać, następnie ty odkręcasz odpowietrznik na wysprzęgliku (drugie zdjęcie u krzyżaka), musisz przyłożyć ten wężyk, bo płyn siknie, w ten sposób spuści cały stary płyn, aż przestanie lecieć.
Teraz płukanie układu, bo skoro wlałeś syfu warto to zrobić, wlewasz do zbiorniczka nowy płyn i powtażasz jak wczesniej, z tym że tutaj cały czas dolewasz do zbiorniczka. Jak będzie lecieć czysty to czyli syf poleciał.
Potem pozostaje jeszcze odpowietrzenie układu. Tak samo jak wczesniej ktoś pompuje, ty spuszczasz i dolewasz do zbiorniczka żeby cały czas w nim był płyn. Jak przestanie lecieć powietrze zakręcasz zaworek, zamykasz zbiorniczek i cieszysz się jazdą.
Havoc - 04-09-2010, 17:23
Dzięki wielkie. Teraz tylko potrzeba odrobiny wolnego czasu. Myślę że sobie już poradzę bez problemów.
|
|
|