[XX-92]Galant E3xA i starsze - kolejne proste pytania laika:)
Anonymous - 11-10-2006, 11:57 Temat postu: kolejne proste pytania laika:) to znow ja;-) nie smiejcie sie z takowych pytan bo laik ze mnie typowy:)
1. pasek klinowy.. piszy deikatnie i chcialbym troche go podciagnac:) czy moje myslenie jest dobre: poluzowac srube po lewj stronie tego "kola".. podciagnac kolo z paskiem a nastepnie przykrecic srube?:))
2. jak wam swieca wasze tylne swiatla.. dlaczego pytam.. zatrzymal mnie kolega osttnio w nocy i mowi ze mam przepalana jakas zarowke.. ogolnie nigdy nie widzialem jak wyglada misiek od tylu na swiatlach:) zdziwienie moje jest takie ze: lewa lampa swieci (gdy sa wlaczone swiatla mijania) praktycznie jedna zarowka na cala lampe.. o dziwo z prawej strony taka sama zarowka swieci juz jedynie na powiedzmy 1/3 czesc lampy.. srodek jest ciemny ( wyglada na odblask) noi od wewnetrznej strony przeciwmgielny:) wyglada mi to na normalne z powodu roznicy w budowie tych dwoch lamp.. ale troche mnie to dziwi gdyz we wszystkich samochodach jakie widzialem lampy swieca identycznie
o:)
Krzyzak - 11-10-2006, 12:12
nie wiem, jak w EA, ale w E3 są - na 1 lampę - 2 żarówki (2x 5W z tym, że jedna to mała W5W a druga to dwuwłóknowa 21W5, gdzie 21W zapala się przy hamowaniu
odkręć lampy i zobacz - może jedna pięciowatówka się przepaliła
Anonymous - 11-10-2006, 12:23
ehm wlasnie o to chodzi ze pozycja dziala, mijania dziala a i nawet jak naciskam STOP to widac ze sie dodatkowo swieci:)
Krzyzak - 11-10-2006, 12:26
wiedzę, że nie zrozumiałeś: są 2 żarówki na 1 lampę podczas włączenia świateł - czy to pozycyjnych, czy mijania; może przepaliła się jedna z nich i dlatego świeci tylko pół lampy i tu są 2 możliwości - albo przepaliła się żarówka W5W albo przepaliło się jedno włókno w żarówce P21/5W (to 5 watowe)
stop jest realizowany innym włóknem w tej drugiej żarówce
Anonymous - 11-10-2006, 12:41
aha:D to trza wymienic:) a jesli chodzi o pasek to jakas podpowidz?;]
Krzyzak - 11-10-2006, 12:45
nie wiem, jak tam jest rozwiązane mocowanie alternatora - w jednych silnikach jest tylko śruba na łapie regulacyjnej (popuścić i tak trzeba wszystkie) - i potem np. łomem się alter przesuwa a drugą ręką dociąga śruby, a w innych jest prócz śruby na łapie jeszcze dodatkowa śrubka regulacyjna - kręcąc nią ustawia się naciąg i potem tą na łapie tylko kontruje
zrób fotkę altera z różnych stron, to obadamy
Marcino - 11-10-2006, 12:45
Jedna śruba napewno jest do pluzowania, wtedy drugą podkrecasz tak zeby napiac pasek i potem kontrujesz ta którą pierwsza poluzowałeś. Nie wiem dokaldniejak w galancie ale w carismie bybło to bajecznie proste, zadnych lomów czy brechya nie trzeba było uzywac.
A tak wogule to sciagnij soebie manual do galanta, tam jest duzo rzeczy pokzanych..
Pozdrawiam
Anonymous - 11-10-2006, 13:07
w manualu znalazlem cos takowego.. znaczy troche jak z inne strny ale to chyba wlasnie cos takiego ze poluzowuje sie jedna a pozniej dokreca druga.. a teraz moje pytanie.. w manualu sa konkretne wartosci jakim momentem dokrecac to.. czy mozna to robic zwyklym kluczem?;] bo innych nie posiadam:P
Krzyzak - 11-10-2006, 13:22
jeśli masz na myśli dokręcenie kontry, to zrób zwykłym kluczem - tak mocno, żeby potem móc tą śrubę swobodnie odkręcić (więc nie dowal na maxa); co do regulacji, to chodzi o napięcie paska - tak, żeby pod naciskiem 10 kg (w zaznaczonym miejscu) uginał się o zadaną wartość (z reguły 8-10 mm)
Anonymous - 11-10-2006, 22:31
maniakowy napisał/a: | 2. jak wam swieca wasze tylne swiatla.. dlaczego pytam.. zatrzymal mnie kolega osttnio w nocy i mowi ze mam przepalana jakas zarowke.. ogolnie nigdy nie widzialem jak wyglada misiek od tylu na swiatlach:) zdziwienie moje jest takie ze: lewa lampa swieci (gdy sa wlaczone swiatla mijania) praktycznie jedna zarowka na cala lampe.. o dziwo z prawej strony taka sama zarowka swieci juz jedynie na powiedzmy 1/3 czesc lampy.. srodek jest ciemny ( wyglada na odblask) noi od wewnetrznej strony przeciwmgielny:) wyglada mi to na normalne z powodu roznicy w budowie tych dwoch lamp.. ale troche mnie to dziwi gdyz we wszystkich samochodach jakie widzialem lampy swieca identycznie |
Ja też mam galanta EA i pozycja z tyłu świeci tylko w zewnętrznej części lampy. Tak jak wspominałeś, po środku jest odblask, pod którym moim zdaniem (chociaż pewnoiści nie mam) nie ma raczej dodatkowej żarówki tak jak w galancie E3.
Anonymous - 12-10-2006, 11:47
ha! dzis sie wkurzylem i wymontowalem dwie lampy:)) i o dziwo.. ta ktora pali sie tylko w czesci ( prawa ) ma na srodku ( czytaj odblask ) taki org. plastik:)
za to ta ktora cala sie pali ( lewa ) nie ma tego plastiku ( wyglada po prostu na to ze ktos wyjal ))
chcialem wyjac rownie z prawej ale sklejona jest i nie chce nic uszkodzic;PP
[ Dodano: 12-10-2006, 13:31 ]
co do paska to i tak nici:) bo musze jutro oddac mechanikowi bo pasek juz mam popekany i trzeba wymienic.. orocz tego sruby od pompy wody trzeba dokrecic bo sie dokrecily:) zostawie to juz specowi:P
dzieki za podpowiedzi:)
|
|
|