To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY2A 1.5] Czy zmieniać olej w skrzyni biegów?

Anonymous - 24-08-2010, 22:50

........a ja zakupiłem zestaw Motula 8100 Xclean 5w30+motylgear 75w80+płyn hamulcoy synt. Bendix 1 l oraz filtry Mann, chyba będzie git! :lol:
Uwex - 25-08-2010, 08:19

Bastek77 napisał/a:
+motylgear 75w80


będziesz wymieniał olej w skrzyni biegów ?

Radassss - 25-08-2010, 08:52

no wlasnie tez mnie to zastanowilo... az tyle masz juz przelatane??
a przy skrzyni lepiej nie kombinowac jezeli nie ma takiej potrzeby...

Anonymous - 25-08-2010, 10:17

Uważam, że oryginalny olej w skrzyni jest słabej jakości, może jestem w błędzie, ale skrzynka pracuje z oporem, więc pomyślałem o zmianie oleju. Akurat ten olej jest dedykowany do tej skrzyni, więc chyba niczym nie ryzykuję?
Radassss - 25-08-2010, 11:12

w skrzyni jest chyba olej tez o tej lepkosci (nie pamietam czy jest o tym mowa w instrukcji??), ale zastosowaniu oleju o tej samej lepkosci co byl wczesniej nie wplynie na "opor" przy zmianie biegow, bedzie taki sam, a zastosowanie "lepszego" oleju niz proponuje producent moze wplynac negatywnie na skrzynie (lepkosc oleju jest dobrana optymalnie do danej skrzyni), akurat skrzynia to jest taki precyzyjny mechanizm przy ktorym lepiej nie grzebac jesli dziala prawidlowo, no chyba ze olej znajdujacy sie w niej jest juz zuzyty, ale nie sadze zeby tak bylo, oczywiscie kazdy robi jak uwaza ;)
Uwex - 25-08-2010, 13:27

Bastek77 napisał/a:
ten olej jest dedykowany do tej skrzyni


gdzie to wyczytałeś ? ten olej jest : " Specjalnie zalecany w skrzyniach biegów, w których trudno zmienia się biegi oraz w skrzyniach biegów w samochodach marek:Peugeot, Citroen, Renault. " Nie powiedział bym , że w Lancerze ciężko zmienia się biegi . Ale specyfikacja 75W80 się zgadza .

Anonymous - 25-08-2010, 13:28

przebieg auta dopiero 22 tysiące, jednak moim zdaniem, skrzynia chodzi zbyt ciężko, rozmawiałem o tym w aso, powiedzieli, że wymieniją na castrola gl4 i jest poprawa?
Myślę,że tak jak i silnik, skrzynia też jest zalana podstawowym produktem, w książce pisze, że to półsyntetyk GL-3 o klasie lepkości 75w80. W przeglądarce Motula, wywaliło mi właśnie ten olej, który przeznaczony jest do skrzyń działających opornie z trudnościami z przełączaniem biegów oraz skrzyń wymagających takiej lepkości itd. GL4 i GL-5 75w80 wzmocniony bazą syntetyczną, podobno jest bardzo dobry, zobaczymy:)myślę, że będzie poprawa:)

Uwex - 25-08-2010, 13:29

Bastek77 - ciekaw jestem efektów - jak wymienisz to złóż raport :)
Radassss - 25-08-2010, 15:09

ja tam Ci kibicuje ;) jestem ciekawy efektow :) , ze w ASiO zmieniaja na jakiegos blizejnieokreslonego castrola to mnie akurat nie dziwi ;) ... serio jest napisane w instrukcji ze jest GL-3? to dziwne bo to bardzo niska klasa jakosciowa oleju przekladniowego, do starych ursusow i starow leje sie olej w klasie GL-4, zreszta malo kto produkuje oleje w nizszych klasach to juz sa niezle wynalazki ;) , o przeznaczeniu raczej specjalistycznym dydykowanym tylko do niektorych urzadzen, ale widac Japonczyk potrafi :P czasami nawet lepeij od Polaka hehe ;)
Anonymous - 25-08-2010, 17:26

Właśnie Panowie, dlatego jestem zdziwiony, że leją olej w klasie GL-3, przecież to Gierka pamięta chyba??? Może jestem przewrażliwiony, skrzynia nie sprawia problemów, ale pracuje z oporem i czasem lekko haczy więc nowy , dobry jakościowo olej chyba nie zaszkodzi?
Tym bardziej, że jest to olej do tej właśnie skrzyni:) Koło 10 września dam znać co i jak.

racer1972 - 26-08-2010, 00:17

Może skrzynie w 1,5 tak mają? U mnie działa jak marzenie... To najlepszy element Lancera... :wink: Wątpię żeby olej pomógł... :roll:
Zbigi - 26-08-2010, 07:38

U mnie działa jak marzenie... To najlepszy element Lancera

Jak miałem SB to też tak było. Teraz w sedanie 2 czasami leciuteńko haczy (z jedynki na dwójkę ). Wydaje mi się, że "może" to być wina oleju. Być może inaczej spasowane ale mieszczące się w tolerancji elementy skrzyni nie za bardzo lubią ten olej. Oczywiście nie jestem mechanikiem od skrzyń więc mogę się mylić.

Anonymous - 26-08-2010, 10:54

Może skrzynie w 1,5 tak mają? U mnie działa jak marzenie... To najlepszy element Lancera... :wink: Wątpię żeby olej pomógł... :roll:
Z tego co czytałem na forum, to właśnie kilku kolegów wymieniało olej w 1.8l, bo coś zgrzytało i haczyło, u mnie jest ok tylko skrzynia chodzi nieco oporniej, może jest jeszcze za nowa hihi. co do oleju, wydaje się, że motul bedzie lepszy od fabrycznego, ale zapytam o to podczas przeglądu i podejmę decyzję:)Uważam, że skrzynia jest tak ważnym elementem, że nie należy oszczędzać na oleju, tym bardziej, że zamierzam jeździć tym autem jeszcze ładnych parę lat:)

racer1972 - 26-08-2010, 12:07

Moja skrzynia też jeszcze nówka a biegi można wrzucać małym palcem i same praktycznie wskakują z miłym kliknięciem jak w jakimś porszaku ;) Może nie dociskacie sprzęgła do końca bo te akurat w lancerku ma trochę za długi skok i też mi się zdarzyło zgrzytnąć skrzynią raz czy dwa... Moim zdaniem zbędny wydatek na ten olej.Może przykład byłego Matiza mojej żony będzie śmieszny ale tam też haczyły biegi i doradzono wymianę kosztownego oleju... Efekt? Zero! Portfel lżejszy z wymianą o ponad 100zł... :doubt: Okazało się,że linki były źle ułożone i o coś tarły w wyniku czego trzeba było je wymienić... O kosztach nie wspomnę bo się zdenerwuję :evil:
Marian_K - 31-08-2010, 15:19

Znam wiele przypadków gdzie wymiana oleju w skrzyni bardzo pomogła, więc nic nie stoi na przeszkodzie aby spróbować. Co prawda były to z starsze samochody, ale koszt oleju w sumie niewielki więc ryzyko nijakie.

Pozdrawiam!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group