To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Jaką wersję silnika Pajero II wybrać ?

Croom - 30-08-2010, 11:53
Temat postu: Jaką wersję silnika Pajero II wybrać ?
Witam,
Moi drodzy szukam informacji na temat jednostek napedowych w Pajero II a dokładnie:
3.0 V6 o oznaczeniu 6G72, 3.5 V6 o ozn. 6G74 oraz 2.8TD o znaczeniu 4M40.

Wiem że silnik 3.0 miał jakiś lifting w 1997r. bowiem obniżono jego moc z 134KW na 130KW, czyżby jakiś ekologiczne posunięcie ?

Byłbym wdzięczny za odpowiedz która jednostka była by najlepszym wyborem jesli chodzi o niezawodność, koszty obsługi i ryzyko awarii.
2.8 TD ma ta przewagę że ma łancuch rozrządu, czy ktos go wymieniał czy jest na tyle dobry że nie wymaga inspekcji ?

Jak znoszą instalacje LPG jesnotki benzynowe i jakie instalacje sprawdzaja sie tam najlepiej (myślę o BRC Seqent 24 ale nie wiem czy nie trzeba pełnej seqwencji na wtryskach KEICHIN)

Czy któreśjednostki miewają jakies powtarzającce się problemy, np. przegrzewajace się głowice, czy nawet pękajace, problemy z nadmiernym zurzyciem oleju, smarowaniem w trudnych warunkach (duże przechyły nadwozia itp.)

Bede wdzięczny za jakieś wskazówki od posiadaczy i ludzi którzy cos w temacie moga doradzić w tym temacie.
Wiem że v6 3.5 daje największą frajde z jazdy ale musze wziąść pod rozwage wszystkie aspekty.

Pozdrawiam gorąco.

zukosok - 30-08-2010, 15:47

KEICHIN ? chyba KEIHIN ... nie przemądrzam się po prostu takie zboczenie... po byłej firmie...
maniek01_1971 - 30-08-2010, 20:49

Mam u siebie LPG w Pajero 3,5 6G74 i nie mam żadnych problemów. Miałem okazję ostatnio pojeździć na benzynie, wcześniej przez kilka miesięcy jeździłem na gazie. Jeżeli chodzi o spalanie, to średnie zużycie gazu wahało się między 15-18 litrów (zima, zapięte napędy max 20l.). Jest niewielka różnica przy jeździe na LPG, może to kwestia regulacji w moim przypadku, na benzynie auto jest trochę żwawsze i praca silnika równiejsza. Mam instalację ESGI, nie jest to jakieś specjalne osiągnięcie techniczne, sugerowałbym nie oszczędzać na instalacji. Ja już kupiłem auto z tym ustrojstwem, dlatego nie miałem wyboru.
Na trasie spalanie LPG przy prędkościach 100-120 km nie przekraczało 14 litrów ( na jednym odcinku wyniosło 12,5 litra ). Od momentu zakupu zrobiłem 20 tys km, oprócz tego, że utopiłem sterownik (był niewłaściwie zamontowany) z instalacją żadnych problemów. Oczywiście jedną z pierwszych czynności, które wykonałem, to wymiana świec i przewodów zapłonowych (jest trochę dłubania- koledzy z forum pomogli i dałem radę :) )). Czytałem różne posty i obawiałem się LPG w tym silniku, jednak w miarę upływu czasu moje obawy są coraz mniejsze. No i koszt przejechania 100 km też mnie przekonuje.
Na benzynie nie udało mi się w mieście zejść poniżej 15 litrów, a jeździłem naprawdę bardzo, ale to bardzo delikatnie.
Podsumowując, jestem bardzo zadowolony zarówno z auta jak z jednostki napędowej. Uważam, że to był dobry wybór.
A odnośnie frajdy z jazdy, to jest faktycznie nieźle. Skrzynia automatyczna daje radę, miałem okazję ostatnio w bardzo trudnych warunkach wspinać się wąską, leśną drogą ( na dodatek stromą i błotnistą) i auto zdało egzamin na 6. Byliśmy w trzy auta, Navara nie wyszła, Land Cruiser z ogromnym problemem, a ja wyjechałem i wracałem jeszcze po tę Navarę, która nie dała rady...

Anonymous - 30-08-2010, 22:04

Croom napisał/a:
2.8 TD ma ta przewagę że ma łancuch rozrządu, czy ktos go wymieniał czy jest na tyle dobry że nie wymaga inspekcji


Łańcuch jako taki nie wymaga inspekcji ale naciąg i ślizgi tegoż mogą wymagać sprawdzenia.

Croom napisał/a:
przegrzewajace się głowice


Diesle. Najczęściej po przegrzaniu lub w okolicach 250kkm.

Croom napisał/a:
smarowaniem w trudnych warunkach (duże przechyły nadwozia itp.)


to dotyczy chyba każdego silnika



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group