[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Dlaczego nie poleca się diesli w Mitsubishi Lancer?
moku - 30-08-2010, 15:52 Temat postu: Dlaczego nie poleca się diesli w Mitsubishi Lancer? Jak w temacie? Znajomy twierdzi, że to powszechna opinia, bo:
1. głośny
2. problemy z filtrem cząstek stałych
3. stara konstrukcja na pompowtryskiwaczach i awaryjna.
Chociaż to podobno silnik z VW więc powinien być nieawaryjny?
Artii - 30-08-2010, 17:08
Podobno mają wprowadzić nowe Diesle Mitsubishi te same co w ASX-ach, a z tych z VW się wycofują.
Izold - 30-08-2010, 17:16
Ja mam Lancera diesla i jestem bardzo zadowolony.
Ale moja opinia jest mało miarodajna, bo mam go dopiero od połowy lipca i przejechałem na razie tylko 2.300 km..
gzesiolek - 30-08-2010, 17:35
moku, akurat te silniki maja kiepska slawe jesli chodzi o TDi od VAG...
Zwlaszcza od momentu gdy je na sile zaczeto dostosowywac do norm spalania i montowania DPF...
Znam 3 rozne osoby ktore mialy z nim problem, kazda w aucie innej marki i kilka ktore sobie chwala i na nic nie narzekaja...
Ogolnie jest to silnik fajny gdy jezdzisz w trasy, nie dajesz mu zbytnio popalic w stylu gaz do dechy, hamulec, gaz do dechy, hamulec itd.
Jak sie jedzie dlugo z obrotami na odpowiednim poziomie to nie ma klopotow z DPF, a sam silnik moze nie jest super kulturalny, ale jest calkiem dobra i bezawaryjna konstrukcja (oczywiscie trzeba tez dbac o turbinke itd.)
Niestety Lancer i 140KM pobudzają ludzi do jazdy nieco ponad normatyw, plus jazda po mieście, plus krótkie trasy... no i klopot z zapchanym DPF gotowy...
Jak ktos lubi diesla, i nie siedzi w miescie typu Krakow to nie ma co sie bac...
Ale ten nowy dieselek MIVEC moze byc znacznie lepszym rozwiazaniem, zwlaszcza jesli nie bedzie drozszy, a najlepiej tanszy
moku - 30-08-2010, 18:04
Diesel MIVEC faktycznie może być fajny. Jednak na razie nie ma go w ofercie. W salonie nic nie wiedzą, żeby nowe silniki (1,6 benzyna i 1,8 diesel) miałyby być montowane do Lancerów. 80% jeżdżę po mieście, niskie spalanie by się przydało... Wszystkiemu winny filtr cząstek stałych. Czy te filtry często się psują?
Radassss - 30-08-2010, 18:22
moku z tymi filtrami to jest tak bywa ze jezdza caly czas bez zadnych problemow a trafiaja sie i takie z ktorymi co chwile sie cos dzieje, na to madrego nie ma... roznica w zakupie miedzy dieslem a benzyna 1,8 jest jakas abstrakcyjnie wysoka zeby sie oplacalo inwectowac w klekota, no chyba ze ktos jest wielkim entuzjasta takich jednostek albo strasznie duzo jezdzi, ale to i tak pod warunkiemze nic sie nie bedzie wielkiego dzialo z tym silnikiem bo jesli odpukac DPF bedzie do wymiany to kolejne kilka tysi idzie w dieselka jako inwestycja, wg mnie nie warto... nowy DiD przypuszczalnie bedzie lepszy, ja mam oprocz 1,8 w lancerku jeszcze D4D w Yarisce, i HDi w Jumperze nie ma zadnych problemow z tymi silnikami wiec je moge smialo polecic, ale jak wiadomo Mitsu weszlo w konszakty z wieswagenem i w silnik TDi ktory generalnie najlepszej opinii nie ma
krig - 30-08-2010, 19:44
Mitsubishi jak nic wybrało najgorszy silnik na rynku. Defekt goni usterkę, awaria ściga się z uszkodzeniami. Głośny jak lanc buldog i tylko do niedzielnej jazdy alte frau. Jakiś cud, że kręcą się w outlanderach, audi etc.
Każda sroka swój ogon chwali. Dla mnie diesel w lancerze nie jest za głośny, przyjemnie i równo mruczy, co więcej wolę jego brzmienie niż 1,8 w 4000 obr. Dynamika DID-a jest świetna, 6 biegów, małe spalanie... I wiecie co, jeżdżę głównie po mieście od ponad 1,5 roku. Mam na liczniku 45 000 i nic mi w tej konstrukcji nie przeszkadza, no może poza długawym nagrzewaniem, po którym można cisnąć ile się chce. Nawet rura wydechowa wygląda normalnie przez średnicę w porównaiu do benzynowych parówek bez najnowszych nakładek.
Ja diesela polecam, choć różnica w cenie jest zauważalna. Nie powiem, że nie chciałbym nowej konstrukcji mitsu. Wygląda ciekawie, choć moment obrotowy ma trochę mniejszy. W czasie powstawania lancera DID nowa konstrukcja była pewnie na papierze, a stara vw jest bardzo dobra i sprawdzona, pomimo narzekań malkontentów i rozżalonych marud.
Jakby co to ja DPF-a nie mam.
moku - 30-08-2010, 20:28
Można kupić diesla bez DPF?
jazy1 - 30-08-2010, 20:39
Ja mam Lancera diesla od maja 2008 i jestem bardzo zadowolony.
Izold - 30-08-2010, 20:56
moku napisał/a: | W salonie nic nie wiedzą, żeby nowe silniki (1,6 benzyna i 1,8 diesel) miałyby być montowane do Lancerów. |
Chyba będą, bo MMC najwyraźniej chce jak najszybciej "spuścić" egzemplarze z silnikami 2.0 DiD 140 KM.
Chyba tylko tak można tłumaczyć rabat 15.000 zł. na tegoroczne modele.
Do maja tego roku sprzedawali modele z 2009 r. i dawali wtedy upust tylko w wysokości 9.000 zł.
[ Dodano: 30-08-2010, 21:00 ]
moku napisał/a: | Można kupić diesla bez DPF? |
Kiedyś podobno MMC kierowało na polski rynek diesle bez DPF. Teraz już raczej nie.
el_diablo - 31-08-2010, 11:25
Cytat: | Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) pokaże europejską wersję modelu i-MiEV na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu, który odbędzie się w dniach od 30 września do 17 października (wystawa dostępna będzie dla szerokiej publiczności od soboty 2 października).
Na stanowisku w hali nr 3 firma MMC zaprezentuje 12 pojazdów (7 podczas dni dla prasy). Będą to między innymi:
- debiutujący niedawno, kompaktowy crossover ASX (w Japonii RVR) wyposażony w nową niskoemisyjną jednostkę wysokoprężną 4N13,
- Lancer Sportback (Galant Fortis Sportback w Japonii) obecnie również z tym samym silnikiem 1.8 DiD o mocy 150 KM,
- średniej wielkości crossover Outlander 2.2 DiD, którego nowy 177-konny silnik 4N14 pochodzi z tej samej rodziny innowacyjnych jednostek wysokoprężnych.
|
http://www.samar.pl/index...sec,4&new=59339
jurekschroda - 31-08-2010, 12:58
Cytat: | W salonie nic nie wiedzą, żeby nowe silniki (1,6 benzyna i 1,8 diesel) miałyby być montowane do Lancerów. |
Raczej "nie chcą wiedzieć". Lancerki z nowymi didkami z ASXa będą w PL w pierwszej polowie września.
moku - 31-08-2010, 17:48
A jakieś orientacyjne ceny? O wiele droższe od obecnych wersji?
jurekschroda - 02-09-2010, 15:04
Tego nie wiadomo. Pewnie dopóki nie wypuszczą wszystkich starych 2.0 didków, siedzą cicho z cenami nowych 1.8 D Mivec. Sam jestem ciekawy....
moku - 02-09-2010, 17:03
Tak dywaguję. Jeżeli ASX z silnikiem 1.8 DID MIVEC (150KM) kosztuje w wersji Invite 86 990zł to Lancer z takim silnikiem też będzię chyba w tej cenie (mniej więcej)?
|
|
|