[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Problem z obrotami!!!
Anonymous - 12-10-2006, 01:38 Temat postu: [CA1A 1.3] Problem z obrotami!!! Witam!!
Od pewnego czasu mam problem z wolnymi obortamia a mianowicie raz samochod działa jak na ssaniu a raz obroty faluja (tzn. niskie - wysokie i tak na zmiane). Dodam ze od poczatku mam problem z dopływem paliwa tzn. jak dodaje gazu samochod na 2 i 3 ciagnie ale ma krotke momenty w ktorych objaw jest taki jak brak wystarczajacej ilosci paliwa (muli sie). Prosze o pomoc co z tymi obrotami i tym muleniem sie czy jest to powiazane aha dodam ze samochod zaczal wiecej palic na pełnym baku ok 100 km mniej niz zwykle.
Ps Falowanie obrotow wystepuje nagminie w deszczowa pogode i wogole przy duzej wilgotnosci.
HELP ME PLEASE!!!
tomusn - 12-10-2006, 07:52
Czy masz instalację gazową? Czy była czyszczona przepustnica (częsty problem)? Czy były regulowane obroty? Jak wygląda filtr powietrza? Czy kontrolka Check Engine zapala się i gaśnie?
Anonymous - 12-10-2006, 07:56
Nie sądzę, by w tym przypadku chodziło (tylko) o paliwo, a układ zapłonowy. Sugeruje to występowanie problemów przy wilgotności.
Do sprawdzenia:
1. Świece.
2. Przewody wysokiego napięcia.
3. Kopułka aparatu zapłonowego.
4. Palec rozdzielacza.
Anonymous - 12-10-2006, 20:54
tomusn napisał/a: | Czy masz instalację gazową? Czy była czyszczona przepustnica (częsty problem)? Czy były regulowane obroty? Jak wygląda filtr powietrza? Czy kontrolka Check Engine zapala się i gaśnie? |
Instalcji gazowej brak, filtr powietrza wymieniony, kontrolka zapala sie i potem gasnie normalnie,
aha i dodam ze max predkosc jaka osiagnałem to 140- km/h !!!!!!!!! skandal
Anonymous - 23-10-2006, 18:48
hmm drąże w tym temacie i jestem ciekaw jak wszystko sie zakończyło.....uporałeś sie??
Anonymous - 02-11-2006, 23:32
nie uwiezycie ale wszystko zakonczylo sie na wymianie swieczek!!!:):):)
Tylko teraz oadła mi uszczelka pod głowica:(
cns80 - 03-11-2006, 07:28
gregorbu napisał/a: | Nie sądzę, by w tym przypadku chodziło (tylko) o paliwo, a układ zapłonowy. Sugeruje to występowanie problemów przy wilgotności.
Do sprawdzenia:
1. Świece.
2. Przewody wysokiego napięcia.
3. Kopułka aparatu zapłonowego.
4. Palec rozdzielacza. |
A ja po wymianie tych gratów (i wielu innych) nadal mam ten problem.
Czy przyczyną tego mogą być wtryskiwacze lub ECU ???
Hugo - 03-11-2006, 08:40
debillos napisał/a: | raz samochod działa jak na ssaniu a raz obroty faluja (tzn. niskie - wysokie i tak na zmiane). |
debillos napisał/a: | jak dodaje gazu samochod na 2 i 3 ciagnie ale ma krotke momenty w ktorych objaw jest taki jak brak wystarczajacej ilosci paliwa (muli sie) |
debillos napisał/a: | dodam ze samochod zaczal wiecej palic |
Ja przejechałem na świecach NGK Japan 4000 km i chyba też padły. Objawy takie jak u Ciebie. Tylko kto to widział żeby wymieniać świece co 4000 km
U mnie jeszcze jest coś takiego, że silnik ma drgania i od niego cała karoseria. Plastiki w środku drżą że aż strach. Mimo, że wczoraj wymieniłem poduszkę pod silnikiem, bo wydawała się wybita.
Krzyzak - 03-11-2006, 08:46
Hugo napisał/a: | Ja przejechałem na świecach NGK Japan 4000 km i chyba też padły. Objawy takie jak u Ciebie. Tylko kto to widział żeby wymieniać świece co 4000 km |
Ale chyba nie zwalasz tego na świece? - w końcu znam wiele aut, gdzie te świeczki wytrzymują po 30, 40, a ekstremalnie nawet więcej kilometrów. Tyle, że one (najczęściej) nie mają LPG...
Hugo - 03-11-2006, 09:39
Krzyzak napisał/a: | Ale chyba nie zwalasz tego na świece? |
A na co? Na LPG? Napewno ma on duże znaczenie, ale ten przebieg to lekka przesada.
saphire - 03-11-2006, 09:58
No a czy w tych świecach zmniejszyłeś szczelinę o 0.1 - 0.2 mm pod ten LPG ?
Anonymous - 03-11-2006, 10:09
Ja osobiscie zacząłbym od najprostszyc rzeczy:
- sprawdzenie filtrów; paliwa i powietrza
- sprawdzenie przepustnicy - wyczyszczenie
- sprawdzenie zaworu PCV
- sprawdzenie kopułki, palca, przewodów i swiec
- sprawdzenie luzów zaworowych
Wszystko to możesz sprawdzić sam w ciągu 3 godzin.
Pozdrawim
Hugo - 03-11-2006, 11:32
saphire napisał/a: | No a czy w tych świecach zmniejszyłeś szczelinę o 0.1 - 0.2 mm pod ten LPG ? |
Tzn. kupiłem świece NGK BPR-6ES a one mają fabryczna szczelinę bodajże 0,8 albo 0,9 mm. Więc do LPG byłoby OK. Tylko sobie teraz przypominam, że na opakowaniu było napisane BPR-6ES=BPR-6ES 11. A jak wiadomo te drugie mają szczelinę 1,1 mm, czyli do LPG trochę za dużą. Najpierw to sprawdzę i z zakupem nowych się wstrzymam.
Laki023 napisał/a: | sprawdzenie filtrów; paliwa i powietrza |
Powietrza ma 2 tygodnie a paliwa niepotrzebny (tylko do odpalenia rano). Filtr gazu miesiąc czy dwa temu nowy.
Laki023 napisał/a: | sprawdzenie przepustnicy - wyczyszczenie |
Niedawno czyszczona.
Laki023 napisał/a: | sprawdzenie zaworu PCV |
Nie wiem co to jest i czy to posiadam. Jeśli zawór PCV=zawór EGR to go nie mam.
Laki023 napisał/a: | sprawdzenie kopułki, palca, przewodów i swiec |
Kopułka palec nowe od 3 tygodni. Przewody mają 3 miesiące. Świece jak wyżej.
Laki023 napisał/a: | sprawdzenie luzów zaworowych |
Sprawdzone były przy okazji wymiany kopułki i palca.
Laki023 napisał/a: | Wszystko to możesz sprawdzić sam w ciągu 3 godzin |
Prawie wszystko przy aucie robię sam.
I powoli tracę siły.
Krzyzak - 03-11-2006, 11:38
Hugo napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | Ale chyba nie zwalasz tego na świece? |
A na co? Na LPG? Napewno ma on duże znaczenie, ale ten przebieg to lekka przesada. |
No cóż - a jednak. Skoro w aucie bez LPG wytrzymują 10x większe przebiegi, to coś jest na rzeczy.
Acha PCV <> EGR.
Hugo - 03-11-2006, 12:05
Dobra Krzyzak jeszcze tylko jedno pytanie tak na szybko.
Czy padnięte świece mogą być powodem tego, że auto nie wchodzi na ssanie gdy jest zimny silnik (max. 1100 obr.) oraz to, że strasznie drży wszystko w aucie na wolnych obrotach? (wczoraj wymieniłem jedną podejrzaną poduszkę silnika ale bez zmian. Reszta poduszek jest OK.
|
|
|