3000GT/GTO Ogólne - Co to za 3000GT!?
SPiDi - 02-09-2010, 14:25 Temat postu: Co to za 3000GT!? Witam,
Jestem nowy na forum, od kilku dni posiadam Miśka 3000GT, w wersji wolnossącej, ale o tym to za chwile.
Pierw jak to wypada, chciałbym się z Wami przywitać i powiedzieć, że mam nadzieje, że zabawie u Was dłużej i że spotkamy się na jakimś zlocie .
Wracając do mojego Miśka. Problem leży w tym, że wg. dokumentacji, jest to wersja Twin Turbo, wg. oznakowania auta, też Twin Turbo, silnik jest wolnossący, ale podobno był swapowany (dlaczego? - nie wiem, podejżewam, że poprzedni mógł paść). Wg. Vinu, z tego co udało mi się wyczytać na różnych stronach sprawdzających vin, jest to wersja wolnossąca. Jestem w nostalgii , jak można najlepiej to sprawdzić? Pytam, ponieważ jeżeli jest to buda od Twin Turbo, to na pewno chciałbym wrócić do silnika TT, ponieważ reszta osprzętu typu, pół osie, mosty itp powinny być od TT, więc raczej problemu ze Swapem by nie było. Prosze o porade. Pozdrawiam! Ps. Mój Misiek siedzi bardzo wysoko, a zauważyłem, że odpięte jest sterowanie zawieszeniem pod maską, czy może to być tego przyczyną?
Pozdrawiam!
ps. Chciałbym jeszcze dodać, że wg. Vin jest to wersja Japońska złożona w Nagoya (o ile dobrze pamiętam), czy takie wersje były produkowane na rynek europejski z kierownicą po lewej stronie? Pytam ponieważ nie ma żadnego śladu żeby była robiona przekładka.
n3000 - 02-09-2010, 14:42
Witam, jeśli vin mówi że to wersja wolnossąca to znaczy że tak jest, napisz po czym wnosisz że to twin turbo albo najlepiej wklej kilka fotek auta bo np. panele boczne z napisem twin turbo można sobie bez problemu założyć do każdego 3kgt, druga sprawa to nie ma możliwości podmiany samego silnika na wolnossący ponieważ w twin turbo jest zupełnie inna skrzynia, napęd na 4 koła i sporo innych gratów więc jeśli masz w tej chwili silnik wolnossący to i całe przeniesienie napędu jest od wolnossaka. Sterowanie zawieszeniem odpowiada tylko za twardość amortyzatorów nie ma możliwości regulacji wysokości zawieszenia.
Devill - 02-09-2010, 16:09
niedawno widzialem na allegro stala 3000gt twin turbo ale wyplula silnik i koles zamontowal z SLa. Tyle, ze jawnie o tym pisal w aukcji.
SPiDi - 02-09-2010, 16:28
Witam,
Tak też widziałem te 3000GT Twin Turbo o silniku z SL'a. Porobie niedługo fotki i powrzucam, ew. znacie kogoś z Poznania lub z okolic, kto pomógłby mi ogarnąć co nie co z moim Miśkiem?
n3000 - 02-09-2010, 20:55
Skoro był tam przełożony silnik z sl to tylko razem ze skrzynią wiec i napęd tylko na przód no i wtedy to juz nie było twin turbo hehe
Wszyc - 02-09-2010, 22:02
Cytat: | Skoro był tam przełożony silnik z sl to tylko razem ze skrzynią |
a możesz mi wyjaśnić czemu wolnossący niby nie może pracować ze skrzynia 4x4? bardzo te info może mi się przydać w przyszłości
Krystian990 - 02-09-2010, 22:37
Poprostu skrzynia od TT ma inny kształt przy łączeniu z silnikiem (wymusza do między innymi większe sprzęgło) Aczkolwiek o ile mnie pamięć nie myli wychodziły również z fabryki wolnossaki w 4x4?? Lecz to już zapewne inna skrzynia niż w TT.
Devill - 03-09-2010, 00:11
tak byly wersje vr4 z SLem , jak sie nie myle szly na anglie
n3000 - 03-09-2010, 08:16
Wszyc napisał/a: | a możesz mi wyjaśnić czemu wolnossący niby nie może pracować ze skrzynia 4x4? |
Może ale ze skrzynią W5M33 z modelu GTO z wolnossakiem a nie ze skrzynią z modelu twin turbo getrag W5MG1 czy W6MG1.
Devill napisał/a: | tak byly wersje vr4 z SLem , jak sie nie myle szly na anglie |
To był model GTO produkowany tylko na rynek japoński i angielski z kierą po prawej stronie i wolnossakiem najczęsciej występował z automatem ale były tez manuale jednak to całkiem inny manual niż w twin turbo inna jest także skrzynka kątowa, półosie, wał i tylny most, przeniesienie napędu w twin turbo jest inne niż w podstawowym GTO począwszy od większego sprzęgła i koła zamachowego a na tylnym moście kończąc. Była też wersja GTO TWIN TURBO która oprócz braku skórzanej tapicerki niczym nie różniła się od 3000gt twin turbo a także wersja GTO MR tylko na rynek japoński która przez usunięcie active aero, active exhaust i ecs była odelżona o 40kg do wagi 1680kg
Devill - 03-09-2010, 09:55
n3000,
mam GTO TwinTurbo i mam skóre seryjną, tyle, ze jest to ponoć limitowana wersja
n3000 - 03-09-2010, 09:59
W standardowym wyposażeniu w GTO TWIN TURBO nie było skóry ale oczywiście jak klient sobie zażyczył to za dopłatą mógł sobie w nią doposażyć auto, natomiast w 3000gt twin turbo skórzana tapicerka była w standardowym wyposażeniu.
Cyber2020 - 08-09-2010, 15:47
n3000 napisał/a: | Skoro był tam przełożony silnik z sl to tylko razem ze skrzynią wiec i napęd tylko na przód no i wtedy to juz nie było twin turbo hehe |
to niebieskie mitsu 3k z allegro ma silnik SL ale reszte od TT wiem cosik akurat o tym pojezdzie skrzynia od TT podpasowala naped tez zostal ten sam :>:>
n3000gt - 08-09-2010, 20:12
Skoro znasz to auto to napisz jak rozwiązano montaż rozrusznika skoro koło zamachowe od twin turbo ma 2,5cm większą śrenicę, grubszy jest też wałek wychodzący ze skrzyni na sprzęgło większa tarcza i docisk, napęd tam może i jest na 4 koła ale pewnie od gto ze skrzynia W5M33.
Cyber2020 - 09-09-2010, 23:22
n3000gt napisał/a: | Skoro znasz to auto to napisz jak rozwiązano montaż rozrusznika skoro koło zamachowe od twin turbo ma 2,5cm większą śrenicę, grubszy jest też wałek wychodzący ze skrzyni na sprzęgło większa tarcza i docisk, napęd tam może i jest na 4 koła ale pewnie od gto ze skrzynia W5M33. |
ano znam bo jestem jego posiadaczem...jak to zostalo rozwiazane nie mam pojecia. ale dziala ...bynajmniej sprawia takie wrazenie...4x4 dziala a bieg numer 5 praktycznie nie ma sily z silnikiem SL na rozpedzenie miska... na 5 biegu misiek przy 120 milach ma 4 tys obrotow moge dostarczyc fotki bo z tym nie ma problemu wiec chyba jednak ktos tam to jakos zlozyl...
n3000gt - 10-09-2010, 08:44
Jak możesz to cyknij fotki silnika i skrzyni z kanału od spodu i tabliczki z modelem na skrzyni bo ciekaw jestem co tam jest za rzeźba zrobiona.
|
|
|