[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] ściąga przy hamowaniu i przyspieszanu w koleinach
zbir - 02-09-2010, 14:57 Temat postu: [EAxx] ściąga przy hamowaniu i przyspieszanu w koleinach Witam,
Objaw jest taki, że przy podczas hamowania i przyspieszania w koleinach ciężko utrzymać kierownice - zaczyna mocno ściągać.
Co jest odpowiedzialne za taki objaw? Amory nowe, końcówki drążków nowe, geometria i zbieżność sprawdzone. Na stacji diagn. żadnych luzów nie stwierdzili.
tomasek - 02-09-2010, 15:08
Albo masz gdzieś luzy albo jak masz opony 215 to może być taki efekt Ja mam 215-45-17 i w koleinach też muszę dobrze trzymać kierownice
voytech - 02-09-2010, 15:13
Jeśli masz 215/45R17 to nic nie poradzisz.
Na zimówkach 195/60R15 nie ma tego efektu.
m6riano - 02-09-2010, 15:17
Ja mam 205/65/15 i też mam podobnie...ale po wymianie amorów i wahaczy nie był na ustawieniu zbieżności...czy to może być bezpośrednia przyczyna?
Czy jeszcze końcówki będą do wymiany?
zbir - 02-09-2010, 15:19
opony to 205/50/17 i nie mam tu na mysli lekkiego ściagania tylko mocne wręcz wyrywanie kiery.
W poprzednim aucie mialem 225/45 i nie było takiego problemu, wiec pewnie po prostu kiepski diagnosta sprawdzał mi zawias. Jesli ktoś zna jakiegos speca z Wwy (najlepiej strona wschodnia) to byłbym wdzięczny za namiar.
Krzyzak - 02-09-2010, 16:08
zbir napisał/a: | opony to 205/50/17 |
czytałem w testach opon, że to najgorszy rozmiar jeśli chodzi o koleiny
m6riano - 02-09-2010, 16:40
Krzyzak napisał/a: | zbir napisał/a: | opony to 205/50/17 |
czytałem w testach opon, że to najgorszy rozmiar jeśli chodzi o koleiny |
czyli mój też?
Krzyzak - 02-09-2010, 17:00
m6riano, to była - o ile pamiętam - strona: opony.com.pl
potem wziąłem opinie o oponach goodyear excellence i tam ludzie narzekali na 205 szerokość
ja nigdy nie miałem takich opon (poza służbowym chryslerem sebringiem, który na drodze Gdańsk-Łódź wyrywał ręce ), więc ciężko mi się dokładnie do tych zarzutów ustosunkować
Dzik - 02-09-2010, 17:04
Jeśli chodzi o zawias to polecam Henryka Blonskiego z Zielonki, jeździłem tam z 3 samochodami jeździ tam większość moich znajomych. Jedyny minus to taki, ze nie umawiasz się na konkretna godzinę tylko czekasz w kolejce. A geometrie robię tylko na rogu Fieldorfa i Nowaka-Jezioranskiego. Zawsze profi robota, raz meczyli się ponad 2h z CRXem, ale ustawili idealnie. Generalnie wszystki opony od 195 w gore to tragedia w koleinach, dużo tez zależy od wspomagania.
ensulent - 11-09-2010, 11:17
potwierdzam ze 215 opony strasznie sciagaja w koleinach dokladnie mam 215/50/17 i jest nieciekawie ;p
zbir - 14-09-2010, 09:11
Dzik dzięki za namiary byłem u tego Błońskiego w Zielonce, nawet przyjął mnie na przegląd poza kolejką. Niestety nic nie znalazł (poza delikatnym luzem na tylnych łącznikach stabilizatora)
ensulent u mnie przy "normalnej" jeździe w koleinach nic nie ściaga - jedzie prosto. Dopiero gdy ostro przyhamuje albo przyspieszę (z jedynki/dwójki) to wtedy wyrywa kiere.
piotruswie - 14-09-2010, 10:47
A ja ci powiem że miałem to samo
Przy czym ściąganie było następujące:
jak dodawałem gazu wciągało mnie w prawo a jak hamowałem ciągło w lewo
u mechanika okazało się że wahacz lewy prosty przedni a w zasadzie jego sworzeń miał luz góra-dół prawie 1cm, miałem szczęście że mi się nie wypiął
po wymianie wahacza wszystko OK
PS dodam że nic nie pukało - cisza - a mimo to luz że ta lala
by sprawdzić taki luz musisz podnieść jedną stronę auta, zdjąć koło i pod sworzeń wahacza zakrzywionego podłożyć 2 lewarek, unieść zwrotnicę i zobaczyć czy sworzeń jest sztywno osadzony w wahaczu - jeśli tak pod lewaruj zwrotnice tym razem wsuwając lewarek pod sworzeń wahacza prostego (czynność tę sprawdź na drugim kole)
jeśli wykryłeś luz nie zwlekaj z wymianą wahacza, jeśli nie wykryłeś szukaj dalej
zbir - 14-09-2010, 12:01
dzieki sprawdze to ale niezbyt w to wierze, bo podejrzewam, ze u Ciebie to sie działo w kazdych warunkach (a nie tylko w koleinach).
U mnie problem jest tylko w koleinach. Na równej nawierzchni kierą nie rzuca - przyspiesza i hamuje elegancko na wprost.
Owczar - 14-09-2010, 13:21
Przy luzie wahacza prostego ściąga także na prostej nawierzchni.
robertdg - 14-09-2010, 20:10
zbir napisał/a: | Dopiero gdy ostro przyhamuje albo przyspieszę (z jedynki/dwójki) to wtedy wyrywa kiere. | Spotkałem sie dokładnie z takim samym przypadkiem, winą okazał się zatarty sworzęń zwrotnicy, oczywiście zawieszenie wielowahacz, ale niestety nie było to Mitsubishi.
|
|
|