To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] ściąga przy hamowaniu i przyspieszanu w koleinach

zbir - 02-09-2010, 14:57
Temat postu: [EAxx] ściąga przy hamowaniu i przyspieszanu w koleinach
Witam,

Objaw jest taki, że przy podczas hamowania i przyspieszania w koleinach ciężko utrzymać kierownice - zaczyna mocno ściągać.

Co jest odpowiedzialne za taki objaw? Amory nowe, końcówki drążków nowe, geometria i zbieżność sprawdzone. Na stacji diagn. żadnych luzów nie stwierdzili.

tomasek - 02-09-2010, 15:08

Albo masz gdzieś luzy albo jak masz opony 215 to może być taki efekt :( Ja mam 215-45-17 i w koleinach też muszę dobrze trzymać kierownice
voytech - 02-09-2010, 15:13

Jeśli masz 215/45R17 to nic nie poradzisz.
Na zimówkach 195/60R15 nie ma tego efektu.

m6riano - 02-09-2010, 15:17

Ja mam 205/65/15 i też mam podobnie...ale po wymianie amorów i wahaczy nie był na ustawieniu zbieżności...czy to może być bezpośrednia przyczyna?
Czy jeszcze końcówki będą do wymiany?

zbir - 02-09-2010, 15:19

opony to 205/50/17 i nie mam tu na mysli lekkiego ściagania tylko mocne wręcz wyrywanie kiery.

W poprzednim aucie mialem 225/45 i nie było takiego problemu, wiec pewnie po prostu kiepski diagnosta sprawdzał mi zawias. Jesli ktoś zna jakiegos speca z Wwy (najlepiej strona wschodnia) to byłbym wdzięczny za namiar.

Krzyzak - 02-09-2010, 16:08

zbir napisał/a:
opony to 205/50/17

czytałem w testach opon, że to najgorszy rozmiar jeśli chodzi o koleiny

m6riano - 02-09-2010, 16:40

Krzyzak napisał/a:
zbir napisał/a:
opony to 205/50/17

czytałem w testach opon, że to najgorszy rozmiar jeśli chodzi o koleiny

czyli mój też?

Krzyzak - 02-09-2010, 17:00

m6riano, to była - o ile pamiętam - strona: opony.com.pl
potem wziąłem opinie o oponach goodyear excellence i tam ludzie narzekali na 205 szerokość
ja nigdy nie miałem takich opon (poza służbowym chryslerem sebringiem, który na drodze Gdańsk-Łódź wyrywał ręce ;) ), więc ciężko mi się dokładnie do tych zarzutów ustosunkować

Dzik - 02-09-2010, 17:04

Jeśli chodzi o zawias to polecam Henryka Blonskiego z Zielonki, jeździłem tam z 3 samochodami jeździ tam większość moich znajomych. Jedyny minus to taki, ze nie umawiasz się na konkretna godzinę tylko czekasz w kolejce. A geometrie robię tylko na rogu Fieldorfa i Nowaka-Jezioranskiego. Zawsze profi robota, raz meczyli się ponad 2h z CRXem, ale ustawili idealnie. Generalnie wszystki opony od 195 w gore to tragedia w koleinach, dużo tez zależy od wspomagania.
ensulent - 11-09-2010, 11:17

potwierdzam ze 215 opony strasznie sciagaja w koleinach dokladnie mam 215/50/17 i jest nieciekawie ;p
zbir - 14-09-2010, 09:11

Dzik dzięki za namiary byłem u tego Błońskiego w Zielonce, nawet przyjął mnie na przegląd poza kolejką. Niestety nic nie znalazł (poza delikatnym luzem na tylnych łącznikach stabilizatora)

ensulent u mnie przy "normalnej" jeździe w koleinach nic nie ściaga - jedzie prosto. Dopiero gdy ostro przyhamuje albo przyspieszę (z jedynki/dwójki) to wtedy wyrywa kiere.

piotruswie - 14-09-2010, 10:47

A ja ci powiem że miałem to samo
Przy czym ściąganie było następujące:
jak dodawałem gazu wciągało mnie w prawo a jak hamowałem ciągło w lewo
u mechanika okazało się że wahacz lewy prosty przedni a w zasadzie jego sworzeń miał luz góra-dół prawie 1cm, miałem szczęście że mi się nie wypiął
po wymianie wahacza wszystko OK
PS dodam że nic nie pukało - cisza - a mimo to luz że ta lala

by sprawdzić taki luz musisz podnieść jedną stronę auta, zdjąć koło i pod sworzeń wahacza zakrzywionego podłożyć 2 lewarek, unieść zwrotnicę i zobaczyć czy sworzeń jest sztywno osadzony w wahaczu - jeśli tak pod lewaruj zwrotnice tym razem wsuwając lewarek pod sworzeń wahacza prostego (czynność tę sprawdź na drugim kole)
jeśli wykryłeś luz nie zwlekaj z wymianą wahacza, jeśli nie wykryłeś szukaj dalej

zbir - 14-09-2010, 12:01

dzieki sprawdze to ale niezbyt w to wierze, bo podejrzewam, ze u Ciebie to sie działo w kazdych warunkach (a nie tylko w koleinach).

U mnie problem jest tylko w koleinach. Na równej nawierzchni kierą nie rzuca - przyspiesza i hamuje elegancko na wprost.

Owczar - 14-09-2010, 13:21

Przy luzie wahacza prostego ściąga także na prostej nawierzchni.
robertdg - 14-09-2010, 20:10

zbir napisał/a:
Dopiero gdy ostro przyhamuje albo przyspieszę (z jedynki/dwójki) to wtedy wyrywa kiere.
Spotkałem sie dokładnie z takim samym przypadkiem, winą okazał się zatarty sworzęń zwrotnicy, oczywiście zawieszenie wielowahacz, ale niestety nie było to Mitsubishi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group