Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Problem z nadpobudliwym ABS
regaciarz - 02-09-2010, 17:23 Temat postu: [1G 90-94] Problem z nadpobudliwym ABS ABS w razie hamowania działa ok, pompa się wyłacza po wyjęciu kluczyka( dzisiaj dostałem pocztą drugie przekaźniki od kolegi z forum, objawy takie same jak na moich starych). Podczas delikatnego hamowania auto zwalnia i przy prędkości 5-10 km/h odpala się ABS. Dzieje się tak tylko przy spokojnym hamowaniu, przy mocnym, ale jeszcze bez ABS problemu nie ma. Kontrolka się nie zapala( żaróweczka jest w niej nowa, po wyjęciu przekaźników świeci, na zapłonie też i po odpaleniu silnika gaśnie)
lombard - 02-09-2010, 19:49
Zapowietrzony układ...Nic innego nie przychodzi mi do głowy .
regaciarz - 02-09-2010, 19:59
O tym też myślałem, ale jakoś nie zagłebiałem się w temat Też własnie nie mam pomysłów, gdyby to były czujniki to wywalałoby błąd układu ABS, a tutaj nic. Myślałem nad zbyt małą ilością płynu, jutro sprawdzę i przy okazji skoczę do znajomego odpowietrzyć. Inny znajomy wpadł na pomysł, że to wina zużytych opon z przodu w dodatku niedopompowanych( a w zasadzie za mocno napompowanym tyłem na nowych oponach). Jeżeli to tylko zapowietrzony układ to wyśmieję prosto w twarz poprzedniego właściciela, który jest mechanikiem...
Pytanie dodatkowe:
Gdzie mogę dostać olej Red line do skrzyni biegów i ile toto kosztuje? Haczy mi lekko dwójka i po lekturze forum wiem, że muszę zmienić olej. - już znalazłem
Adaho_krak - 02-09-2010, 20:26
regaciarz, jak będziesz grzebać przy odpowietrzaniu to od razu wymień płyn, koszt niewielki a co dwa lata pasuje wymienić. Możliwe że Twój problem z ABS jest związany z starym nie trzymającym właściwości płynem. Układ zalej DOT4, w zupełności wystarczy.
regaciarz - 02-09-2010, 21:08
uwaga dla wrażliwych, pytanie z serii "wstyd mi o to pytać": ile wchodzi tego płynu do układu hamulcowego? Przy okazji przetoczę tarcze przednie, jeśli to one sa winne telepania przy hamowaniu to wymieniam komplet z klockami. Mam nadzieję, że przy wymianie płynu nie ma zbytniej filozofii i znajomy mechanik od Vw i Audi sobie poradzi To już moje czwarte auto, którego budowy nie zna...
robertdg - 02-09-2010, 21:32
regaciarz napisał/a: | ile wchodzi tego płynu do układu hamulcowego? | około litra, ale potrzeba nieco wiecej, na zalanie i przepompowanie, 1.5l powinno styknąć.
lombard - 03-09-2010, 01:06
Przetaczane tarcz koszt ok 100 zł nowe tarcze ok 200 zł w inter cars - są bez szału ale lepsze nowe niż przetaczane .Najczęściej winne takich akcji są tarcze tylne Możesz zalać DOT 4 lub DOT 5,1 - ma wyższą temperaturę wżenia i też nie niszczy gum w układzie.1,5l ? Mi weszło max maximum 1l ?OLEJ http://allegro.pl/olej-pr...1201098213.html poszukaj dokładnie pewnie znalazłeś taniej .
regaciarz - 03-09-2010, 19:48
olej znalazłem za 162zł 2 opakowania z wysyłką kurierem za pobraniem. Co do tarcz to u mnie przetoczenie kosztuje pół litra, czyli w ramach testowych może być. Akurat u mnie to są tarcze przednie bo mocno bije kierownicą. Jestem też zdania, że jak już inwestować w hamulce to konkretnie, nie ma co montować dla siebie jakichś najtańszych nonamów, za tarcze i klocki liczę minimum 500zł, więc w ramach diagnostycznych te 20zł są akceptowalne( przejeżdżę na tych tarczach w porywach dwa tygodnie, na bezpieczeństwie się nie oszczędza). Do czwartku muszę obyć się bez ABS bo znajomy dopiero wtedy mnie wciśnie w grafik, przy okazji ogarnę zawieszenie, byłem dzisiaj na szarpakach i mam do wymiany garść drobnostek. Przy okazji wysypał mi się dzisiaj rozrusznik- szczotki z wymianą 40zł+ 35zł za ropę bo musiałem do Białegostoku jechać. Rozrusznik w lepszym stanie jak w o 10 lat młodszym Transicie ojca, u niego miesiąc temu nie było czego regenerować
HouseM - 05-09-2010, 19:30
lombard napisał/a: | Możesz zalać DOT 4 lub DOT 5,1 - ma wyższą temperaturę wżenia |
Zaraz zaraz W żadnym wypadku nie zalewaj DOT 5.1 !!!! to płyn o zupełnie innym składzie chemicznym niż DOT 3 i 4
W Eclipse 1G w żadnym wypadku nie można stosować DOT 5.1 to płyn do układów z uszczelnieniami NIE gumowymi. A temperaturę wrzenia ma niższą niż DOT 4. Jedyna różnica na plus to mniejsza higroskopijność.
A co do problemu z ABS to zacznij od sprawdzenia dokładnie centymetr po centymetrze przewodów od czujników na obecność pęknięć , korozji itp.
regaciarz - 05-09-2010, 19:53
ale gdyby był to problem z czujnikami to chyba wywalałoby błąd w sensie palącej się kontrolki, a ona po odpaleniu auta po prostu nie żyje
lombard - 05-09-2010, 21:55
HouseM - Chyba nie doczytałeś i mówisz o DOT-cie 5 a nie DOT-cie 5.1 ???Tu masz pierwszy z brzegu opis : http://www.nokaut.pl/plyn...-5-1-0-5l.html.
zenek_bb - 06-09-2010, 10:45
a żarówka kontrolki nie jest przepalona? sprawdzisz to łącząc pin 10 i 12 w złączu diagnostycznym i odpalając silnik (powinna palić się cały czas)
regaciarz - 06-09-2010, 17:30
zenek_bb napisał/a: | a żarówka kontrolki nie jest przepalona? sprawdzisz to łącząc pin 10 i 12 w złączu diagnostycznym i odpalając silnik (powinna palić się cały czas) |
regaciarz napisał/a: | Kontrolka się nie zapala( żaróweczka jest w niej nowa, po wyjęciu przekaźników świeci, na zapłonie też i po odpaleniu silnika gaśnie) |
[ Dodano: 09-09-2010, 13:50 ]
odebrałem auto i było tak samo jak wcześniej, mechanik nie wymienił całego płynu jak się potem okazało tylko odpowietrzył i wlał około 0,5 litra, ale pomijam to. Dopompowałem przednie koła i popompowałem trochę pedałem i problem praktycznie zniknął, pojawia się tylko w dosłownie jednym obrocie koła przed zatrzymaniem auta. Teraz wstawiłem ponownie do mechanika bo dostałem części do zawieszenia, jutro przetestuję dokładniej hamulce( dzisiaj nie ma szans bo jakaś choroba mnie łamie i nie mam ochoty na wychodzenie z domu).
lombard - 09-09-2010, 23:42
Mimo wszystko nie powinno tak być - może jakiś czujnik od abs-u masz mocno zasyfiony albo tarcze krzywe ? No i płyn się po prostu wymienia raz na co najmniej 2 lata a nie dolewa ...
regaciarz - 10-09-2010, 09:54
Tak, tarcze są krzywe i do tego rozwalone prawe łożysko i opony, które na zapasówkę się nie nadają, ale jeszcze z miesiąc na nich przejeżdżę. Co do płyny to niestety do moich mechaników jeszcze to nie dociera, że należy go wymienić a nie uzupełnić...
Za ABS zabiorę się w przyszłym tygodniu, ale od biedy można takim jeździć, już mi dzisiaj tyłek uratował jak ciągnik mi przed samą maskę wyskoczył...
|
|
|