Carisma - Techniczne - Uszczelka pod głowicę.
roberto79 - 04-09-2010, 20:18 Temat postu: Uszczelka pod głowicę. Witam . Mam pytanie jak w temacie, czyli ile kosztuje i ile trwa wymiana uszczelki pod głowicę ? Ostatnio sprawdzałem płyn w chłodnicy i niestety na zapalonym silniku "ba-belkuje . Pozdrawiam wszystkich.
robertdg - 04-09-2010, 21:12
Ceny detaliczne, bez rabatów:
- śruby głowicy ~60zł
- zestaw uszczelek głowicy cylindrów (uszczelka głowicy, uszczelka pokrywy zaworów wraz z gniazdami świec zapłonowych, uszczelka kolektora ssącego i wydechowego, uszczelniacze trzonków zaworowych, uszczelnienie kanału płunu chłodzącego do chłodnicy) od 250 - 480zł
- pasek rozrządu, rolka napinająca i pompa wody ~430zł
- uszczelniacze na wałek rozrządu i wał korbowy ~40zł
- płyn chłodniczy od 30zł
- demontaż/montaż, regeneracja głowicy wraz z próbą cisnieniową, planowaniem, docieraniem zaworów i wymianą uszczelnień od 350zł w zwyż
kris80 - 04-09-2010, 21:28
Mam pytanie odnośnie regeneracji glowicy, a mianowicie czy konieczna jest wymiana rozrządu i pompy wody przy tym zabiegu?
robertdg - 04-09-2010, 21:53
kris80 napisał/a: | czy konieczna jest wymiana rozrządu i pompy wody przy tym zabiegu? | i tak i nie, z technicznego punktu widzenia, raz sciagniety pasek zebaty, nie powinien byc ponownie zakładany, a jak już wymieniać rozrząd, to zrobić to do porządku, czyli z pompą wody (jeżeli nie była wymieniana)
roberto79 - 05-09-2010, 07:49
To mam rozumieć , że wszystko muszę wymienić i pompę i rozrząd...........to czy to warto wkładać tyle kasy...U mnie płyn ba belkuje w samej chłodnicy, mechanik mówił mi tylko o uszczelce nic więcej. Czy warto jeszcze przed wymianą uszczelki odpowietrzyć układ chłodniczy i zalac nowy płyn ,bo teraz to mam wodę zalaną.
robertdg - 05-09-2010, 08:47
roberto79, chcesz, możesz dać mechanikowi auto, niech Ci wymieni tylko uszczelke, ale jeżeli pozniej pójdzie Ci ponownie cisnienie w układ chłodzacy, silnik zacznie podpalać olej, zacznie się pocic olejem, strzeli szpilka w bloku albo stanie sie jeszcze cos gorszego, bedziesz mial pretensje do samego siebie, ze nie zrobiles tego raz a porządnie, koszty, których napewno nie unikniesz:
- uszczelka pod głowice
- robocizna mechanika
Zwróć uwage, na to, że będziesz miał ściągnietą głowice, więc warto ją zregenerować, podocierac zawory, powymieniac uszczelniacze, mój pierwszy post tyczył sie zrobienia głowicy na perfecto, a wybacz, nie napisałem ile taka praca moze zająć czasu, jest to maksymalnie 2 dni.
roberto79 - 05-09-2010, 11:36
Ok.rozumiem , więc co radzisz zrobić , ale tak żeby mi nie wyssało za dużo z portfela ? Bo moje auto w sumie jest 12 letnie , na liczniku prawie 200tys. nie wiem czy to robić.
robertdg - 05-09-2010, 12:21
Napisałem w pierwszym poście, co należy zrobić/wymienić, aby to było zrobione porządnie, no chyba, że miales calkiem niedawno robiony kompletny rozrzad, wiec móglbys conieco z tej strony zaoszczedzic.
roberto79 - 05-09-2010, 13:18
Rozrząd wymieniałem 2 lata temu jak auto kupiłem.
robertdg - 05-09-2010, 15:39
Chcesz mieć dobrze zrobione, to za wiele zaoszczędzić sie nie da, skonsultuj się z mechanikiem który będzie Ci to robił.
|
|
|