To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Gaśnie podczas jazdy!!!

antek18 - 07-09-2010, 15:09
Temat postu: [CA1A 1.3] Gaśnie podczas jazdy!!!
Witam Wszystkich! Mój problem już się ciągnie parę miesięcy! Auto gasło mi podczas jazdy więc wysłałem aparat zapłonowy do regeneracji, w międzyczasie zmieniłem kable i świece. Po regeneracji to samo więc wysłałem jeszcze raz razem z ECU. Dostałem z powrotem i było niby wszystko w porządku do dziś! Jechałem ok 100km i nic się nie działo gorzej było w drugą stronę!!! Z 15 razy stawałem: auto zgasło, przez chwilę nie mogłem odpalić aż w końcu zagadał i tak aż do domu! Zauważyłem, że w momencie gaśnięcia coś cyka w okolicach radia tylko nie wiem co to? Jak już zgaśnie i próbuję go odpalić nie świecą się żadne kontrolki, dopiero po jakimś czasie lampki się zaczynają palić i wtedy zielonę światło!
Tu moje pytanie co to może cykać? I ogólnie co się może dziać że tak się dzieje???

mirekbdeblin - 07-09-2010, 19:59

Witam,
Z opisu przypuszczam że uszkodzona jest kostka stacyjki lub przekaźnik, który?....
Pozdrawiam

antek18 - 07-09-2010, 20:01

No dobra ale gdzie tego szukać? Czy można się upewnić że to to?
mirekbdeblin - 07-09-2010, 20:23

jeżeli masz dwie skrzynki bezpieczników to w tej w kabinie powinien byc przekaźnik od zapłonu, jeżeli jedna pod maska to wniej. Kostka mniej prawdopodobna. Nie chcę wprowadzać w błą bo nie znam instalacji w Colcie ale szukał bym w przekaźnkach miałem take obiawy w innych autach i bł to przekażnk.
Pozdrawiam

Gonor - 07-09-2010, 20:49

Jeżeli chodzi o przekaźnik i cykanie to w tym miejscu, ale nic na jego temat nie wiem :P



Hugo - 07-09-2010, 22:57

antek18 napisał/a:
w momencie gaśnięcia coś cyka w okolicach radia tylko nie wiem co to?
Przekaźnik pompy paliwa.
ozzy89 - 07-09-2010, 23:38

Hugo napisał/a:
antek18 napisał/a:
w momencie gaśnięcia coś cyka w okolicach radia tylko nie wiem co to?
Przekaźnik pompy paliwa.


http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31296 :wink:

bartek999 - 09-09-2010, 09:40

Miałem podobny objaw po wymianie padniętego aparatu zapłonowego na używkę. Po rozgrzaniu podczas jazdy potrafił zgasnąć. Wymieniłem 'bebechy' w moim starym aparacie , zamontowałem go i problem ustał. Ponadto lekko podgiąłem piny we wtyczce 6 cio pinowej i umocowałem wtyczkę żeby się nie zsuwała z gniazda aparatu.
Posadź kogoś za kierownicą żeby posłuchał czy przy ruszaniu kostką przy aparacie zapłonowym i włączonym kluczyku na "on"również słychać to 'klikanie' zza radia (główny relay)

araneus666 - 15-09-2010, 15:31

witam

mam problem podobny.
moze zaczne od poczatku.

jakis tydzien temu wjechalem w dosc gleboka kaluze.. poskutkowalo to zalaniem niektorych elementow. a co za tym idzie: moj Colt strasznie szarpal, slabo przyspieszal, gasl. nie chcial potem w ten sam dzien odpalic. odczekalem przez noc i byla znaczna poprawa. przyspieszenie w normie, nie gasl, nie szarpal. problem pojawil sie ponownie po tankowaniu na stacji. zatankowalem (przed tankowaniem kreska byla juz na minimum - rezerwa co prawda sie nie zapalila), ruszam i to samo czuje, jak auto wibruje, ma problem z przyspieszeniem. po paru minutach sie ogarnal. az do nastepnego tankowania (dzisiaj - czyli po okolo tygodniu). wyjezdzam ze stacji a moj biedny misiek zaczyna wariowac. czuc wyrazne wibracje, brak wlasciwego przyspieszenia. ziomek za mna az wyszedl sie zapytac gdzie tankowalem bo mi z wydechu az kapie. i teraz nie wiem czy wjazd w kaluze mogl cos uszkodzic? auto oczywiscie jak na razie chodzi ok, ale jak po kazdym tankowaniu mam miec takie szopki to ja dziekuje. jakies pomysly? swiece do wymiany? filtr paliwa? dodam ze przebieg jest dosc spory bo 189 tys km. roczink 93 benzyna 1.3.

pls hlp :(
PS - auto swiezo co kupione wiec i tak rozrzad bede musial zrobic. prosze tylko o wstepna alalize tego problemu i co moze byc tego przyczyna. chce unikac sytaucji w ktorej mi mechanik powie ze mam zmienic pincet rzeczy.

pozdrawiam

antek18 - 16-09-2010, 21:37

no zmiana kabli, świec, kopułki itd mogło ci elektrykę zalać ajeżeli to nie pomoże to trzeba się zagłębić!!!

[ Dodano: 16-09-2010, 21:42 ]
U mnie przyczyną prawdopodobnie jest immo. Nie jest on oryginalny, jakiś adolf sobie go po prostu dołożył. Ma dwa poziomy zabezpieczeń czy coś takiego jeden idzie na zapłon a drugi na pompę paliwa. Podczas jazdy robiło się zwarcie czy tam kabelki się przypiekły i mi gasł. Teraz mam jeden poziom immo i nie gaśnie podczas jazdy ale nie mogę go odpalić za pierwszym razem dopieru grugi trzeci raz daje radę!!!

araneus666 - 17-09-2010, 12:19

dzieki za hinta. wymienie. jeszcze tylko maly off top czy colty 1.3 CA0 CA1A byly tylko 12 zaworowe? czy sa tez modele 16v? jak to sprawdzic?
harpagan - 17-09-2010, 12:31

araneus666 napisał/a:
jeszcze tylko maly off top czy colty 1.3 CA0 CA1A byly tylko 12 zaworowe?

Tylko

londolut - 17-09-2010, 12:49

araneus666, 16V było tylko w 4G92/3 czyli 1,6 i 1,8.
araneus666 - 17-09-2010, 18:49

dzieki chlopaki

[ Dodano: 29-09-2010, 19:25 ]
no, wiec wymienilem:

filtr oleju/paliwa/powietrza
pompe wodna
rozrzad (napinacz+pasek)
olej
swiece
przewody WN

tak pro-forma w sumie wszystko bo problem "przymulania" po tankowaniu zniknal po 2 tankowaniach. pewnie bylo jeszce cos wilgotne. nie wiem.

w kazdym razie pali okolo 8.8-9l/100km (mierzylem co prawda sposobem ze zapalila sie rezerwa, zatankowalem za 50 zl, poczekalem az sie zapali rezerwa. ponoc sposob nie bardzo miaro-dajny ale zawsze jakas orientacja tam jest).

nie wiem jak sonda. bede sprawdzal. ktos moze przypomniec jak mozna komputer podlaczyc? tego sposobu z dioda nie ogarniam. mam pod kierownica z prawej strony jakies zlacze. czy to zlacze wlasnie do kompa?

aha. no i np. stoje sobie na swiatlach, colcik na chwile jakby traci obrotry, co objawia sie wibrowaniem kierownicy - na niej najbardziej widac wibracje. przechodzi mu po okolo 2 sekundach. ale dzieje sie tak co kilkanascie-dziesiat sekund powiedzmy. taki 'cykl', hehe. tak samo jest jak np wlaczam ogrzewanie tylnej szyby. czy to silniczek krokowy? wyczyscic? chociaz co on ma do ogrzwania ?tak jak napisalem swiece i przewody juz wymienilem, a problem z wibracjami byl od poczatku, ale juz mnie zaczal pomalu denerwowac wiec musze to ogarnac.

pozdrawiam

Krzyzak - 30-09-2010, 07:22

araneus666 zdejmij kopułkę aparatu zapłonowego i wytrzyj w środku, przeczyść styki palca i kopułki
a najlepiej ją wymień
+ kable i świece oraz regulacja luzu zaworów i wyprzedzenia zapłonu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group