To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - brak piątego biegu

Anonymous - 12-10-2006, 18:37
Temat postu: brak piątego biegu
Witam wszystkich maniaków 3 diamentów. Mam wielki probliem z moim pełnoletnim Coltem. Może ktoś zna temat. Wszystko bylo ok, do momentu kiedy przywiozłem mu nową skorupke. Wymieniłem tylko serce z starego, czyli 1,8 D poszedł do świerzej budy i od tego momentu niemam piątego biegu. Proszę POMÓŻCIE ciągne się po drodze jak żłów :( . Pozdrawiam
Anonymous - 13-10-2006, 09:11

Moze nie wspolgra skrzynia z silnikiem ?
A moze tylko zle zalozyles i ciegno nie siega ?

wojmi1 - 13-10-2006, 11:09

to nie takie straszne musisz wyregulowac linke zmiany biegow i na skrzyni sprawdzic plastiki w takim wypadku chyba nic innego. Pierw zobacz jak wchodza poszczegolne biegi wykonaj to samo po odpieciu zawleczek na skrzyni recznie i uchwycisz moment gdzie linka jest zakrotka / albo za dluga
Hugo - 13-10-2006, 13:01

A nie jest tam przypadkiem 5 bieg włączany podciśnieniowo :?: Może w tym tkwi problem.
ROMEL - 13-10-2006, 13:07

PODCIŚNIENIOWO :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Co do problemu:
Regulacja, obserwacja, poprawka...

PZDR

Hugo - 13-10-2006, 18:46

ROMEL napisał/a:
PODCIŚNIENIOWO


Była kiedyś na Allegro skrzynka do Colta sprzed 1988 r. i dokładnie było napisane: 5 bieg włączany podciśnieniowo.

wojmi1 - 13-10-2006, 18:57

]Hugo[/b], moze i byl ale kolega przekladal stara ktora mial wraz z silnikiem - tak zrozumialem
Jumbo jezeli to jest faktycznie <cus takiego> to musi wystawac ze skrzyni silowniczek /jak przy 4 wd-blokada centralnego dyfra/ taka puszeczka sprawdz daj znac z przewodami podcisnienia

Hubeeert - 13-10-2006, 20:28

Podcisnieniowo Colt miał streowaną skrzynkę przed C10. Gitarra ma takiego. I nie było tam diesla. Polecam Historie Colta.
wojmi1 - 13-10-2006, 23:14

Hubeeert, to chyba bylo przestawiane reczna dodatkowa dzwignia - mechanicznie???
Hubeeert - 13-10-2006, 23:19

wojmi1, nie.
wojmi1 - 13-10-2006, 23:22

Hubeeert, ok tak zapamietalem
Anonymous - 14-10-2006, 16:44

Witam wszystkich ponownie i dzięki za podpowiedzi, już wiemy coś więcej. Hugo ma chyba racje jest podciśnienie i Wojmi1 też ta pucha przy skrzyni biegów też do której dochodzą 3 przewody, jeden z nich przy wymianie silnika oczywiście ze skrzynią został przez przypadek urwany, ale po małym zabiegu znalazł się na swoim miejscu (napewno nie jest on przytkany). Po pierwszym odpaleniu ta pucha nie była podłonczona do prądu, silnik chdził ok, ale prędkości na poszczególnych biegach była -50%. Podłonczyliśmy to do prądu po zapłonie, moc i prędkość wróciły do normy ale piąty bieg nie. Acha piątka mechanicznie wchodzi, ale prędkość i obroty są takie same jak na czwórce. Niemam pojęcia jakim cudem tak się dzieje. Ciegna są wyregulowane i biegi wchdzą bez zarzutów ale jest j/w moc i obroty na 5 są tak jak na 4. A jeszcze dla info na alternatorze jest druga pucha, która kręci się (w środku) razem z alternatoter podając ciśnienie, mam ją troche wyrobioną (w środku są ząbki które napędza alternator i to one są troche przytarte) i pewnego razu ją zdjołem. Co się stało ? Nie było wcale biegów. Mechanicznie wchodziły ale auto stało w miejscu po puszczeniu sprzęgła. Ktoś z was może miał taki silnik w swoim bolidzie i zna problem 5 biegu. Pozdrawiam
Anonymous - 14-10-2006, 19:11

Czysto teoretycznie, bez znajomosci problemu moge tylko powiedziec ze sprawdzilbym te pozostale dwa przewody czy nie sa gdzies naderwane. Byc moze ktorys z tych pozostalych dwoch jest uszkodzony.
Bartek - 14-10-2006, 21:36

Dokładnie tak to działa - masz 4-ro biegową skrzynię z czymś w rodzaju nadbiegu. Piątka w tej skrzyni to jest czwatry bieg + dodatkowe przełożenie przełączane podciśnieniowo. Zresztą po załączeniu tego przełożenia ręcznie (nie pamiętam w tej chwili dokładnie jak to można zrobić - męczyłem Lancera z taką skrzynią ponad 10 lat temu) wydłużają się wszystkie pozostałe biegi.

Żeby to poprawinie funkcjonowało pod wybierakiem biegów musi działać czujnik zapięcia 5, on otwiera elektrozawór podający podciśnienie przełączające przełożenie......

Anonymous - 14-10-2006, 22:10

Bartek tak właśnie było jak nie byłapodpięta ta pucha na skrzyni do prądu. Biegi były bardzo któtkie a prędkość max 70 i silnik myślałem że wyskoczy z ramy. Po podłączeniu prądu stało się tak jak mówisz biegi się wydłużyły ale piątka jest dalej tak jak 4. Może zamienić bieguny do tej puchy ? Przed wymianą silnika w starej skorupie było wszystko ok. A przewody sprawdze czy nie naderwaliśmy przy wyciąganiu. Dzięki i szukam dalej. :)

[ Dodano: 15-10-2006, 20:38 ]
Bieguny zamieniłem ale nic to nie dało. Przewody z zewnątrz wyglądają ok. W tygodniu to wymontuje i sprawdze co w trawie piszczy. Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group