To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - skrócenie lewarka zmiany biegów w EA

fck - 09-09-2010, 12:17
Temat postu: skrócenie lewarka zmiany biegów w EA
myślałem ostatnio nad skróceniem lewarka zmiany biegów o jakieś 2 cm. Nigdy tego nie robiłem tak więc może wy się orientujecie jak to najlepiej zrobić, no bo tak się zastanawiałem: na górze lewarek jest nagwintowany napewno żeby nakręcić na niego gałkę więc trzebaby ciąć ten pręt od drugiej str czyli od dołu. Można go bez większego problemu wymontować ??
Tomek - 09-09-2010, 12:27

można wymontować, ale ja bym Ci raczej polecał obciąć od góry i nagwintować
od dołu jest chyba to niewykonalne (nie ma rzeczy niewykonalnych ...)
ale ogólnie operacja służy do oszpecenia Gala
widziałem jednego takeigo, słabo wyglądał

Owczar - 09-09-2010, 16:14

Od dołu jest chyba kulka sworznia, więc jeśli już tylko od góry.
fck - 09-09-2010, 16:37

to lipa w takim razie
Wszyc - 09-09-2010, 23:29

kolega co ma E5 skracał wyciął kawałek w górnej części i zespawał z powrotem górę z dołem wyszło spoko
Tomek - 09-09-2010, 23:44

ale po co??
dużo szybciej, prościej i ładniej jest uciąć i nagwintować, 5-10 minut roboty

ja jednak odstaje przy tym, że to zabieg oszpecający Galanta

fck - 10-09-2010, 00:55

czy do tego "nagwintowania" potrzebne jest jakieś specjalne narzędzie ???
KaWu - 10-09-2010, 07:15

fck napisał/a:
czy do tego "nagwintowania" potrzebne jest jakieś specjalne narzędzie ???


narzynka :?: :)

robertdg - 10-09-2010, 19:24

tomek84 napisał/a:
dużo szybciej, prościej i ładniej jest uciąć i nagwintować, 5-10 minut roboty
fck napisał/a:
czy do tego "nagwintowania" potrzebne jest jakieś specjalne narzędzie ???

W zasadzie, wydaje się proste, w rzeczywistości jest pewien niuans, drązek jest grubości bodaj 14mm, natomiast gwint jest wymiaru 10mm, jak się nie myle to o skoku 1.25, czyli samo obciecie i proba nagwintowana równa się z porażką, gdyż trzeba uprzednio przetoczyć lewarek do wymaganej średnicy aby móc go nagwintować, w dodatku długośc gwintu musi być dobrze przeliczona, gdyż sam lewarek posiada jeszcze nakrętke wsporcza z podkladka sprezynową w celu blokady głowki lewarka, motyw jest tego typu, ze nakretki nie ma jak zakontrowac, a zle osadzenie głowki na lewarku równa sie z jej krzywoscia ;-)
Dla zapartych w boju mogę grzebieniem zmierzyć skok gwintu.

Tomek - 10-09-2010, 21:02

tak
robertdg ma racje
sam dziś sprawdzałem jak to jest w kombi
i rzeczywiście jest troche więcej roboty
trzeba ztoczyć pręt do odpowiedniej grubości, także dlatego, że na tym uskoku opiera się górne mocowanie mieszka
co do tego, że trzeba odpowiednią ilość obrotów zrobić to wiadome

co do nakrętki to się nie wypowiem
w moim EA5A nie ma nakrętki, jest za to coś a'la nakrętka, tyle, że plastikowe, jakbym to nie włożył, albo nie włożył to i tak kręce na maks i gałka jest wtedy w odpowiedniej pozycji
w EA5W była nakrętka, ale nie testowałem
za to w CJ4A nakrętka była, ale ona tylko bruździła bo mi kontrowała, a gałka była w kiepskim położeniu, po odkręceniu znów robota od nowa, wywaliłem nakrętkę i zakręciłem na maksa i teraz dopiero jest idealnie jak ma być

skoro trzeba toczyć to jest lipa, bo nie ma jak tego zrobić na aucie, chyba, że jakaś metoda cyrkowa

fck jeśli nadal chcesz próbować, to na twoim miejscu nabyłbym drogą kupna jakiś lewarek i oddał do ślusarza, średnio rozgarnięty gość opanuje temat w godzinę, czy pół
potem tylko podmiana i gotowe

fj_mike - 11-09-2010, 18:41

tomek84 napisał/a:
fck jeśli nadal chcesz próbować, to na twoim miejscu nabyłbym drogą kupna jakiś lewarek i oddał do ślusarza, średnio rozgarnięty gość opanuje temat w godzinę, czy pół
potem tylko podmiana i gotowe

Dokładnie. Najlepiej tokarzowi, aby dociął odpowiedniej długości profil i zrobił taki sam gwint. Jeśli ktoś ma pomierzony, niech poda wymiary.

Uważam, że delikatne skrócenie drążka by się przydało. Jak dla mnie, trochę za długie przejścia pomiędzy biegami.

Owczar - 12-09-2010, 13:00

To chyba prościej uciąć na środku i zespawać ;)
fj_mike - 12-09-2010, 13:03

Oczywiście, ale z drugiej strony lepiej pozostawić oryginał.
robertdg - 22-09-2010, 08:13

Rozmiar gwintu w lewarku zmiany biegów M10x1.25
fck - 09-11-2010, 15:34

yyyy dam sobie spokój :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group