To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - olej do dyfra i skrzyni rozdzielczej - wymiana

Anonymous - 11-09-2010, 19:17
Temat postu: olej do dyfra i skrzyni rozdzielczej - wymiana
Hej,

W rozpisce przeglądów wyczytałem, że co 75 tys km powinienem zmienić olej w dyfrach
i w skrzynki rozdzielczej. Robił to ktoś z Was, do kogo się udać z tym- do ASO czy
zakład za rogiem też to zrobi bez problemu - macie jakieś doświadczenia ?

pozdr,
V

tomekrvf - 11-09-2010, 19:50

Jak masz kanał to zrobisz to sam bez problemu.
Olej 80W90 GL5 Łącznie do dyfra i tansferu wejdzie nieco ponad litr.

Maddox - 20-09-2010, 10:12

tomekrvf napisał/a:
Jak masz kanał to zrobisz to sam bez problemu.
Olej 80W90 GL5 Łącznie do dyfra i tansferu wejdzie nieco ponad litr.


jakiejs konkretnej firmy ten olej jest polecany do Miskow?

sionia - 22-09-2010, 14:57

ja zalałem wszystko Mobilem, oczywiście o ile dobrze pamiętam to do skrzyni jest inny niż do mostu
Anonymous - 05-10-2010, 18:50

Baza danych Volvoline podaje tak, pytanie - czy w 2.0 jest pozycja 1 czy 2 ?
Bo jeśli 2 , to do dyfra i skrzynki lejemy to samo , czyli GL-5 80W-90 ...


Mechanizm różnicowy, tył, o podwyższonym tarciu
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,55 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 15000 km / 12 miesięcy
: Wymiana 45000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : HP GL-5 80W-90 LS

Mechanizm różnicowy, tył
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,55 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 15000 km / 12 miesięcy
: Wymiana 90000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : HP GL-5 80W-90

Skrzynia rozdzielcza
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,55 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 15000 km / 12 miesięcy
: Wymiana 45000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : HP GL-5 80W-90

elektryk - 20-12-2010, 14:47

vo2max napisał/a:
Baza danych Volvoline podaje tak, pytanie - czy w 2.0 jest pozycja 1 czy 2 ?
Bo jeśli 2 , to do dyfra i skrzynki lejemy to samo , czyli GL-5 80W-90 ...


Mechanizm różnicowy, tył, o podwyższonym tarciu
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,55 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 15000 km / 12 miesięcy
: Wymiana 45000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : HP GL-5 80W-90 LS

Mechanizm różnicowy, tył
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,55 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 15000 km / 12 miesięcy
: Wymiana 90000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : HP GL-5 80W-90

Skrzynia rozdzielcza
· Pojemność : Nasadka smarowania 0,55 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość : Przegląd 15000 km / 12 miesięcy
: Wymiana 45000 km / 12 miesięcy
· Zalecenie : HP GL-5 80W-90
Ja z serwisówki wyczytałem że jeśli masz większe obciążenie samochodu to lejesz inny olej i częściej zmieniasz. Nie było nic o "zwiększonym tarciu", może to błąd w tłumaczeniu (u mnie było "severe usage"). Dziwi mnie też częstość wymiany, wg mitsubishi chyba było 60 albo 72 miesiące, przebiegi podobnego rzędu.

Ja mam pytanko do tematu, w jednej z serwisówek wyczytałem że okresowo się należy wymieniać olej w PRZEDNIM i tylnym dyferencjale oraz w przekładni i skrzyni biegów. Tylny dyferencjał jest łatwy do zlokalizowania, przekładni i skrzyni biegów też nie sposób pomylić, ale co to jest przedni dyferencjał?

U siebie wymieniłem błoto w skrzyni i dyfrach na olej Valvoline. Sprzedawca w sklepie z dużym wyborem polecił mi HP GL-5 80W-90 jak zapytałem o GL5 SAE90

mstrucz - 19-01-2011, 14:41

Przedni dyferencjał to puszka z przodu z której wychodzą półosie.
Polecam produkty Repsol - są dobre cenowo a i wiadomo - Repsol - Mitsubishi - Dakar ;)

elektryk - 19-01-2011, 19:50

mstrucz napisał/a:
Przedni dyferencjał to puszka z przodu z której wychodzą półosie.
Przypuszczam że kolega ma rację, tyle że w Outku pól-osie wychodzą ze skrzyni biegów.
bart_iceland - 07-03-2011, 16:57

czy shell spirax asx 75w-90 tez sie nadaje do dyfra i transferu??? bo chyba taki zalalem do swojego. bylo do wyboru cos takiego:
Premium: spirax asx 75w-90
Standard: spirax ax 80w-90
wybralem opcje premium i zalalem zgodnie z danymi po 0,6l tu i tu.
macie moze jakies sugestie lub opinie??? pozdrowionka

pawelekm - 26-06-2019, 11:12
Temat postu: Wymiana oleju w dyfrze
Cześć,

Czy wymieniając olej w tylnym dyferencjale konieczne jest jego "płukanie" ?
Czy po prostu zlać stary, wlać nowy i wio :wink:

Pozdrawiam
Paweł

luk2501 - 28-06-2019, 12:41

Panowie a co sądzicie o oleju VALVOLINE GEAR OIL 75W90 GL4 do skrzyni biegów i VALVOLINE Heavy Duty Axle Oil 80W-90 GL-5 do transferu i dyfra. W silniku mam olej Valvoline, w skrzyni biegów Total a w dyfrze i transferze nie zmieniałem. Na liczniku 192 tyś więc naszła mnie myśl o wymianie. Przy 160 jak zmieniałem w skrzyni biegów, był mega syf więc kolejna wymiana nie zaszkodzi. Zostać przy Totalu w skrzyni czy przejść na Valvoline.
pawelekm - 30-06-2019, 00:29

luk2501 napisał/a:
Panowie a co sądzicie o oleju VALVOLINE GEAR OIL 75W90 GL4 do skrzyni biegów i VALVOLINE Heavy Duty Axle Oil 80W-90 GL-5 do transferu i dyfra. W silniku mam olej Valvoline, w skrzyni biegów Total a w dyfrze i transferze nie zmieniałem. Na liczniku 192 tyś więc naszła mnie myśl o wymianie. Przy 160 jak zmieniałem w skrzyni biegów, był mega syf więc kolejna wymiana nie zaszkodzi. Zostać przy Totalu w skrzyni czy przejść na Valvoline.


Ja zalałem do dyfra oraz transferu Motul MotylGear 75W90.
Dodatkowo dyfer "przepłukałem" jeszcze po 4 dniach jazdy (wymieniłem olej 2x) - oto
dlaczego. Przy spuszczaniu oleju z dyfra okazało się, że jakiś artysta-malarz wpakował go tam
zbyt dużo (nie patrzyłem już dokładnie ile go wyleciało, ale na pewno dużo więcej niż 550ml).
Dodatkowo olej był dość mocno przepracowany ("śmierdział") a na korku spustowym było
sporo opiłków metalu. Po wymianie dyfer ucichł i pracuje praktycznie bezszelestnie.
Widać było ewidentnie, że nikt tam długi czas nie zaglądał.
Natomiast w transferze olej był w bdb stanie, ale oczywiście również go wymieniłem.
Przebieg obecnie to 189tkm - więc bardzo podobnie jak u Ciebie.

luk2501 - 30-06-2019, 10:52

W zasadzie tylko o olejach Motul nie ma skrajnych opini więc padnie na olej Motul motylgear 75w90 gl4 do skrzyni biegów i Motul hd sae80w90 gl5 do dyfra i transferu. Dziękuję za odpowiedź.

[ Dodano: 01-07-2019, 20:52 ]
Pan w hurtowni namówił mnie na motula z dodatkiem molibdenu ,faktycznie po przejechaniu około 15 km jest zauważalna różnica jest ciszej. Do skrzyni dopiero jutro będzie olej więc zobaczę czy będzie różnica.

[ Dodano: 04-07-2019, 19:22 ]
Po wymianie wszystkich olei jest bardzo duża różnica , nie ma już tego uderzenia lewarka przy wyrzucaniu z 1 na 2. Mechanizmy wyraźnie się wyciszyły. Polecam Motul drogo ale warto. Kupiłem w hurtowni a nie na All bo, po wpisaniu nr certyfikatu którym się chwalił sprzedający w bazie danych Motula brak danych na temat takiego certyfikatu, odpowiedź jedna podróba różnica w cenie 25zł na litrze. Skrzynia biegów jak wyżej a do transferu i dyfra Motul Gear Box 80w90 MoS2.

Chevaller - 11-07-2019, 22:42

To ile tego oleju kupić ? Do skrzyni biegów i do dyfra oraz skrzynki ?
pawelekm - 12-07-2019, 06:13

Przecież jest napisane kilka postów wyżej ...
Dodatkowo masz wszystko w instrukcji serwisowej - dostępnej także tutaj na forum.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group