To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - Centralny...

mitsu1234 - 16-09-2010, 17:12
Temat postu: Centralny...
Witam, mam pewien problem. Otóz zamontowalem sterownik centralnego zamka i z modulu sterownika wychodzi jeden przewod dajacy impuls na kierunkowskazy. Jak rozwiazac ta sytuacje aby po zamknieciu/ otwarciu migaly obie strony kierunkow, bo teraz mam ten przewod podpiety tylko pod lewa strone. Wiem, że mozna jeszcze sie wpiac w awaryjne, ale szczerze mowiac nie chce mi sie rozbierac konsoli srodkowej :D
plecho1 - 17-09-2010, 00:02

Należy zastosować dwie diody prostownicze 3A(amperowe) które przeważnie są w komplecie ze sterownikiem. w sklepie elektrononicznym kosztują około 50gr za sztukę. Nimi rozdzielisz napięcie na dwie strony a po włączeniu kierunkowskazu nie będą migały obie strony:)
mitsu1234 - 17-09-2010, 16:26

Czyli do jednej i drugiej diody dolutowuje kabelki po obu stronach, z jednej strony mostkuje i dolutowuje do kabla z modulu a z drugiej strony z jednej diody do jednego kabla od kierunkow, a z drugiej do drugiego kabla od kierunkow??
plecho1 - 17-09-2010, 22:03

Właśnie tak tylko w odpowiednią stronę trzeba ustawić diody i wszystko będzie ok.
Można też zastosować przekaźnik z dwoma stykami lub 2 pojedyncze przekaźniki ale rozwiązanie z diodami jest tańsze i prostsze.

mitsu1234 - 17-09-2010, 22:12

Polaryzacja w strone kabli od kierunkow??
plecho1 - 17-09-2010, 22:23

Tak ale najpierw najlepiej sprawdzić:)
mitsu1234 - 17-09-2010, 22:26

W jaki sposob?
londolut - 17-09-2010, 22:51

Można się tez wpiąć w awaryjne i jest bez kombinowania.
plecho1 - 17-09-2010, 23:02

Podłączyć i sprawdzić, tylko w jednym kierunku dioda zadziała. Wszystko jak opisałeś czyli dwie te same elektrody diód złączyć i podłączyć do nich kabel ze sterownika a dwie pozostałe elektrody podłączyć do przewodów kierunkowskazów, jedną na jedną strone a drugą na drugą.
londolut to nie jest kombinowanie, tak jest to oryginalnie podłączane a jak chcesz się wpiąć w awaryjne, ten sygnał ze sterownika trzeba podzielić na obie strony, jak to zmostkujesz to przy włączeniu jednego kierunkowskazu będą migały obie strony. Dlatego stosuje się dwie diody aby zapobiec zmostkowaniu.

mitsu1234 - 18-09-2010, 11:25

Dzieki za pomoc, plecho1 poszlo pomogl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group