To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Łącznik - wachacz tylni

Havoc - 16-09-2010, 18:02
Temat postu: [CA4A 1.6] Łącznik - wachacz tylni
Staram się rozwiązać problem z zawieszeniem tylnym, łupie strasznie.
Dzięki życzliwości p. Mateusza z All-Parts naprowadziłem "mechanika" na trop i wykryliśmy walnięty element. Jako że temu Panu już podziękowałem za pomoc, za wymianę wziałem się sam. W końcu to tylko 3 śruby...jakże się myliłem :/
Rysunek podglądowy:



Na tym elemencie (zaznaczone na czerwono) o ile wiem, reguluje się kąt koła. Zacząłem wykręcać od tej śruby, problem w tym że nie zaznaczyłem sobie znaczników więc pewnie rozwaliłem zbieżność. Dlatego nagli mnie zrobienie tego.
Śruby zaznaczone na zielono zapiekły się tka że nie chcą za cholibę puścić.

Macie jakieś porady jak je wykręcić? Bo jak się wkurzę to przyspawam do nich klucz (spada cały czas :/ ) zrobię dźwignię 2 metrową i depnę. Ale śruba będzie już do wyrzucenia. Da radę w razie czego użyć jakiejś innej, czy to coś "specjalnego" jest?

mechu102 - 23-09-2010, 11:11

mam taki sam problem
ostatnio chcialem wymienic ten lacznik ale niestety proba odkrecenia kluczem sie nie udala.
Sruba sie ukrecila. Na wet jak ja ukrecilem przy nakretce to nie bylo szans zeby ja wybic chociaz. zostalo mi tylko wyjscie ze szlifierka katowa i ciecie wachacza na drobne razem z tuleja bo inaczej tego nie wytniesz. Odzyskalem wkoncu podkladki regulacyjne. jedna jest na stale przyspawana do sruby wiec ja odcielem i przyspawalem do nowej sruby i poskladalem.
Troche bylo ztym zabawy ale sie udalo.
Z drugiej strony tez bede wymienial ten lacznik ale zanim to zrobie to przygotuje sobie nowe jzu sruby i dorobie podkladki regulacyjne.

mkm - 23-09-2010, 12:00

mechu102 napisał/a:
zostalo mi tylko wyjscie ze szlifierka katowa i ciecie wachacza na drobne razem z tuleja bo inaczej tego nie wytniesz.

Identyczną sytuację miałem przy wymianie u siebie.
Bez kątówki nie podchodź, a nawet przy ponacinaniu tulei wyjęcie jej nie jest proste.

Anonymous - 23-09-2010, 13:56

Dokładnie-bez szlifierki ani rusz :)
Śruby można bez problemu dostać w IC,proponuję wymienić od razu wszystkie :)
Powodzenia

Havoc - 23-09-2010, 22:32

Niecierpliwi jesteście :P Ja 2 dni podlewałem WD40 od każdej strony, cała pucha poszła. W końcu ruszyło :) Kanał, przedłużka 100cm, młotek i jazda. Najpierw trochę ją wbiłem żeby jej wstrząsów dostarczyć i zaczłem odkręcać. Dało radę.
Problem w tym że tak się spieszyłem składając to wszystko do kupy ze koła nie dokręciłem i mnie wyprzedziło po przejechaniu 2km ... trzeba przyznac, fajne wrażenia :] Na szczęście misiek cały, trochę szpilki zgięło ale to się naprostowało. Również po Rosyjsku, młoteckiem młoteckiem a jak :)
Jutro na regulację geometrii muszę się udać bo nie zaznaczyłem sobie nic i koło trochę przechylone :/ Moment i opony nie będzie.

mechu102 - 24-09-2010, 07:34

macie mmoze linka do IC gdzie mozna takie sruby regulacyjne dostac
chcialem samemu dorabiac ale jak mozna kupic to z checia bym kupil.

[ Dodano: 24-09-2010, 08:34 ]
podobno od jakiegos Volvo pasuja

Havoc - 24-09-2010, 08:49

Kod:
opis : Silentblock tylna oś Mitsubishi Colt IV,V;Lancer
V,VI 1992-2005; Volvo S40,V40 1995-2004

Takie coś występuje w opisach części zawieszenia w IC. Więc pewnie od tego Volvo trzeba ewentualnie szukać. Ale śruba do regulacji kąta koła jest jedna ale na przednią oś i "nie występuje w ofercie IC"

Trzeba męczyć Japaneze lub All-Parts :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group