To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Ciężki temat i nie wiem co dalej

rodman26 - 16-09-2010, 21:52
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] Ciężki temat i nie wiem co dalej
Witam!Ponieważ tematu którego poszukuje nie znalazłem a post który dodałem nic nie rozwiązał więc dodaje nowy temat i myśle że w końcu znajde odp.
A więc,jakiś czas temu samochód sam gasł w czasie jazdy,zaczęły sie blokować drzwi,zegary skakały,włączały sie awaryjne światła.Zdecydowałem że usunę alarm który też miał odcięcie prądu i podziałało,na 2 miechy.
Moge jeździć cały tydzień moją cari ale raz w ciągu tego tygodnia nie chce odpalić!Temat jest na tyle ciężki dla mnie że to zdaża sie regularnie międy 6 a 8 dni(spokoju a potem zonk)i tylko jedem raz w ciągu tego felernego dnia.
Objawy ma takie jak brak paliwa,ale w momencie awarii,(jak nie odpala)paliwo podaje bo go zalewa.Zauważyłem to bo żonie sie to stało jak pojechała na zakupy i chciała go na siłe odpalić,wtedy wziąłem auto na hol i walnęło z tłumika(efekt zalanego silnika)2 kilometry dalej zapaliło!!!Czasami po 15min Cari sama z kluczyka odpali!Dodam że miałem tylko 1 kluczyk do tego auta i dorobiłem 2 i mam to samo.Jeżeli ktoś miał taki problem to proszę o jakąś konkretną pomoc.Pozdro :evil:

rzoberto - 16-09-2010, 22:12

Ciekawa sprawa. Może coś z kompem.
Jestem ciekaw co może być przyczyną. Jak by się udało rozwiązać problem to daj znać co i jak.

rodman26 - 16-09-2010, 22:19

Napewno dam znać bo widze że te modele żądzą sie swoimi prawami!Pozdro
plecho1 - 16-09-2010, 23:47

Jeśli się świeci kontrolka silnika to najlepiej sprawdzić błędy lub zdiagnozować Evoscanem, to może wiele wyjaśnić. Wszystko co tego dotyczy jestna forum.
demeone - 17-09-2010, 01:36

Z tym odpalaniem to u mnei podobnie ale to chyba jest cos z wtyczka przy immo-ECU bo ostatnio sprawdzalem calą wiązke tzn z immo-ECU do wszystkich kostek gdzie szły nawet do głownego ECU i ruszałęm kablami bo myślalem że jest przerwany może któryś kabel ale to chyba jednak wtyczka bo jak poruszam tą wtyczka albo wyciągne wtyczke i podłącze to jest ok. Nawet przez ostatnie pare dni nie mam problemu ale wczesniej 2 tygodnie temu to masakra. U mnie po wymruganiu (mimo że to GDI) wyskakiwał błąd 54 czyli własnie IMMO. Rozwiązania nie mam ale może spróbuje płyn na styki dać. Może pomoże.
bombello - 17-09-2010, 01:40

Obiawy nasówają mi tylko 1 masz zje... psuty immobiliser daj se go koniecznie sprawdzić lub go odłącz jeśli jest to możliwe.

Myślę tak bo u kumpla w galancie wymieniłem stacyjke z nowymi kluczami i też szło kręcić silnikiem tyle że nie odpalał. do tego nie gasła kontrolka silnika. po wizycie w ASO za 60 zł zaprogramowali mu kluczyki do immobilisera i jest ok.

pawelsonx - 17-09-2010, 10:08

może być immo a może czujnik położenia wału itp.

spinacz w rękę jak cari poniżej 2001 roku i diagnozować jak nic nie wyjdzie to będziemy dalej wróżyć z fusów

rwd14b - 17-09-2010, 15:17

właśnie odłączyć immo.... czy da sie to zrobic wyjmując tylko bezpiecznik??
rodman26 - 17-09-2010, 20:55

Check engine nie świeci mi,jutro pogrzebie tylko podsuńcie gdzie jest ta wtyczka immo-ecu?bo bo może elektryk jak usuwał alarm coś zruszał.I zauważyłem że jak była zalana i walnęło sadzą z tłumika w czasie odpalania na hol to teraz Cari chodzi 2xlepiej dosłownie! :P
pawelsonx - 17-09-2010, 21:03

rodman26 napisał/a:
Check engine nie świeci mi,


to nie znaczy że nie masz błędu chceck engin wywala kiedy coś nie hula z odpowiedzialnego za emisje spalin a inne czujniki nie wywala wcale istnieje jeszcze coś takiego jak błędy oczekujące itp.

rodman26 - 17-09-2010, 21:08

Tylko odpowiedziałem na poprzedni post.Gdzie jest to immo-ecu???
demeone - 18-09-2010, 17:04

U Ciebie to będzie pod kierownicą odkręć osłonkę i po prawej stronie tzn blizej drzwi zobaczysz takie czerwone pudełko to tam jest immo-ecu
rodman26 - 19-09-2010, 20:19

No jest jakieś pudelko z Boscha ale właśnie nie wiedziałem co to jest.Narazie sprawdzilem masy między silnikiem-budą i akumulatorem,jak bede miał czas to podzialam dalej i spróbuje go odłączyć.Jak dojde do czegoś to dam znać,ale jakieś propozycje chętnie sprawdze?
woxy - 23-09-2010, 12:01

Można zerknąć na to co u mnie było czyli:

Sprawdzić przekaźniki 2 czarne pod radiem w tunelu środkowym. Dostać się można odkręcając boczek plastikowy kanału przy nogach pasażera.

Dodatkowo zdjąć obudowę kierownicy, rozłączyć białą kostkę od pętli immo, rozgiąć delikatnie piny we wtyczce (poprawić styk).

rodman26 - 27-09-2010, 21:15

A więc!Dzisiaj znowu był zonk na szczęscie pod domem.Wjechałem do garażu i wykonałem ze 20 prób odpalenia ale bez skutku :P ,wyglądało na to że chce odpalić ale nie umie(typowy objaw braku paliwa)podniosłem tylne siedzedzenia,odkręciłem blache od baku gdzie jest wkład i poklepałem po nim (narazie lekko)i tu szok bo odpaliła Cari,dodam też że wtyczką poruszałem co idzie do baku.I pytanie teraz czy tak może sie zawieszać pompa paliwa??? :shock:

[ Dodano: 17-08-2011, 20:48 ]
Znalazłem rozwiązanie mojego problemu,poniżej wklejam link
http://forum.mitsumaniaki...p=920227#920227
Można spokojnie zamknąć mój temat
Powodzenia :P :P



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group