Problemy techniczne - Alternator
nikiniko - 17-09-2010, 13:35 Temat postu: Alternator Proszę o pomoc
Problem jaki pojawił się u mnie jeszcze nigdzie nie wyczytałem.
Mianowicie chodzi o napięcie jakie podaje alternator to 15,5V i swieci mi kontrolka ładowania.
I tu zaznaczę że jestem już po drugiej wymianie regulatora napięcia w przeciągu 6 miesięcy.
Mam też wymieniony szczotko trzymak ze szczotkami.
Dziwna sprawa bo napięcie od czasu do czasu wraca do 14,5V
To co zrobiłem aby zaradzić temu zjawisku:
1) pomiar oporności ( minus na klemie i obudowa alternatora) wynik: 0,01
2) podczas zapalonego silnika i podłączonego miernika ruszałem kablami i kostką ale pomiar był bezwzględny 15,5V
Jeżeli to regulator to coś musi być przyczyna że wytrzymuje tylko 3 miesiące?
Ale czy przy uszkodzonym regulatorze napięcie wracało by do normy?
Tak czasami jak się nagrzeje to gaśnie kontrolka i 14,5V jest, ale to nie zawsze.
Zajechałem do elektryka który mi to robił (już 2 reklamacja) a on na to że tak to jest z tymi regulatorami made in Tajwan.
Czy to możliwe że Tajwan wytrzyma tak krótko czy to taka wymówka?
Czy jazda na 15,5V może mi zaszkodzić np. spalić moduł lub cewkę zapłonową ?
robertdg - 17-09-2010, 16:42
nikiniko napisał/a: | Czy jazda na 15,5V może mi zaszkodzić | oczywiście, że może, będzie się paliło wszystko po kolei, poząwszy od żarówek, kończywszy na podzespołach elektroniki
Czy elektryk/elektronik sprawdzał masy na silniku
nikiniko - 18-09-2010, 10:04
robertdg napisał/a: | Czy elektryk/elektronik sprawdzał masy na silniku |
nie wiem czy on to robił ale ja mierzyłem miernikiem i było ok
A może to być wina akumulatora ?
Jeszcze jedno mnie zastanawia, zmierzyłem napięcie na tym najgrubszym przewodzie biało-czerwony przy alternatorze i pokazywało 13V przy wyłączonym silniku. Czy to nie dziwne?
Owczar - 21-09-2010, 14:20
Tyle samo masz pewnie na akumulatorze. Ogólnie dość wysokie, ale z racji tego wyskoiego ładowania uzasadnione.
nikiniko - 22-09-2010, 10:41
Na akumulatorze przy wyłączonym silniku mam 12V.
Zajc3w - 22-09-2010, 18:05
A rezystancję klema-obudowa czym mierzyłeś? Bo poniżej 1 Ohma na zwykłym multimetrze będzie jakieś 300% błędu...... (dane z instrukcji multimetru za ok 200zł zł).
Zmierz lepiej napięcie między ujemną klemą i obudową alternatora zaraz po odpaleniu, potem zmierz prąd ładowania i ze wzoru R = I/U wyliczysz rezystancję styku.
Ale najpierw sprawdź stan mechaniczny wszystkich styków klema-buda buda-silnik.
Potem wymień przewód od kontroli napięcia. Nie wiem jak w Galu ale w Sigmie z głównej skrzynki bezpiecznikowej pod maską idzie oddzielny przewód do regulatora.
15.5 V to ponad 1V za wysokie ładowanie, aż dziwne ze akumulator jeszcze się nie zagotował i nie siadł zupełnie.
|
|
|