To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

OFF ROAD - [PYTANIE] Zmiana przełożeń w mostach

AndrzejM22 - 18-09-2010, 09:30
Temat postu: [PYTANIE] Zmiana przełożeń w mostach
Czy ktoś z szanownego grona zmieniał przełożenie w mostach Pajero
Dokładnie interesuje mnie zmiana przełożeń z 4,875 na wolniejsze 5,285

Troszkę się interesowałem i można za nieduże pieniądze znaleźć kompletne mosty.
Ale przełożenie 5,285 występowały tylko w Pajero Long 2,5TD ze skrzynią automatyczna i skrzynią rozdzielczą super select . No chyba ze o czymś nie wiem .

Ja mam Skrzynie Easy Select i tu się rodzi pytanie czy przedni most pasuje od SS do ES w sensie ze ma takie same mocowanie do ramy i takie same półosie . Pomija tu fakt ze SS ma rozpinaną półoś . Ewentualnie czy same przełożenie koła talerzowego razem z wałkiem atakującym jest możliwe. Czyli ten sam rozstaw śrub w mechanizmie różnicowym żeby przykręcić koło talerzowe .

Częściowo sam odpowiedziałem na te pytanie bo jeżeli przejrzymy specyfikacje blokad ARB to jedna blokada pasuje do wszystkich przełożeń w przednim moście z silnikiem 2,5 TD
No ale może ktoś przerabiał ten temat i może cos dokładniej się wypowiedzieć .

No i jeszcze jest kwestia tylnego mostu .
To że cały kompletny most jest taki sam niezależnie od wersji silnikowej to wiem przynajmniej jeżeli chodzi o Diesla .
Ale czy można przełożyć sam wałek atakujący z kołem talerzowym od wersji bez blokady do mostu z blokada . Pomijam tu fakt odpowiedniej regulacji luzu miedzy zębnego i tego ze źle wyregulowany most skończy się po 20 km .Albo będzie wył niemiłosiernie.

Ewentualnie czy ktoś zmieniał przełożenia w reduktorze na wolniejsze bo fabryczne 1,9 to jakoś tak dla mnie za szybko ten samochód jedzie .

[ Dodano: 29-12-2010, 21:53 ]
Niestety nikt nie odpowiedział mi na pytanie .

To zadam drugie
Czy ktoś wie kto by posiadał kompletne mosty z półosiami tarczami zaciskami przedni i tylni z blokadą o przełożeniu 5,285 .
Lub ewentualnie posiada i chętnie by sprzedał .
Mosty o takich przełożeniach występowały w Długim Pajero z 2,5 litrowym silnikiem Diesla i Automatyczna skrzynią biegów.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group