[96-02]Lancer CK0 - Mechanizm szyby
Anonymous - 20-09-2010, 14:35 Temat postu: Mechanizm szyby Wczoraj pojawil sie niepokojący odgłos przy podnoszeniu szyby w drzwiach kierowcy.
Przy opuszczaniu chodzi normalnie ale przy podnoszeniu strasznie głośno idzie - tak jakby coś tarło...zacierało.., wiem że jest jeden mechanizm i zastanawia mnie czemu opuszczanie jest OK a podnoszenie już nie. Czyżby mechanizm siadał i podnosząc "ciężej" pracuje??
Jakoś sie go czyści?? smaruje??
Artii - 20-09-2010, 21:34
Psiknij smarem silikonowym. Powinno pomóc na jakiś czas.
Anonymous - 25-09-2010, 11:34
Rozebralem dwa dni temu drzwi - wydaje mi sie że odgłos dobiega z silniczka, ale nie jestem pewny -strasznie cięzko podnosi, bardzo niewygodny dostęp do mechanizmu.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
rozumiem że należy odkręcić dwie małe śrubki aby zdemontować silniczek podnoszenia szyby - śrubki małe ale się nie ruszają-- problem że nie można wyciągnąć mechanizmu całego bo połączony jest linkami podnoszącymi i opuszczającymi szybę.
Jakiś patent jak to zdemontować czy walczyć ze śrubą do upadłego?? chciałem zrobić podmiankę z silniczkiem z tylnych drzwi ale też sie nie da odkręcić-nawet jeszcze gorsze dojście ze śrubokrętem............. ktoś miał pomysł z montażem.
robertdg - 25-09-2010, 18:47
dm17, musisz zdemontowac caly mechanizm, tylko uprzednio trzeba opuscic szybe do pewnego poziomu, do momenyu az listwa montazowa szyby pojawi sie w wykroju albo wnece drzwi (nie wiem jak jest dokladnie w tym modelu lancera), wtedy odkrecasz, albo odbezpieczasz listwe (zaleznie od rozwiazania), podnosisz rękoma szybe do góry, mocną taśma przyklejasz ja do ramki drzwi, odpinasz kosc elektryczna mechanizmu, odkrecasz wszystkie srubki od szyn mechanizmu, wyciagasz caly mechanizm, silniczek odkreca sie od mechanizmu podnoszenia, włacznnie z mechanizmem ślimakowym, jezeli linki sa w stanie dobrym lub wzglednym, nalezy przesmarowac mechanizm przesuwu oraz lineczki, jezeli natomiast linki zaczynaja sie snuc albo widac na nich przegiecia, to szykuj sie na zakup nowego mechanizmu.
Anonymous - 03-10-2010, 00:27
Dziś rano na szybkiego wyciągnąłem cały mechanizm - jednak silniczek umiera. Linki wyglądają bardzo dobrze nic im nie dolega-oczywiście jak juz rozkręciłem to przesmarowałem wszystko jednak bez zmian.
Przy okazji zrobiłem fotki jak to wygląda w całości.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Dzięki Robert za pomoc
robertdg - 03-10-2010, 11:20
dm17, wymień sam silniczek, jeżeli szyna prowadząca i linki sa wporzadku, na zdjęciu elegancko widać, ze mechanizm wraz z napędem sa przykręcone na 3 srubki z łbem krzyzowym, ewentualnie zakup cały nowy mechanizm, jezeli dostaniesz tanio, a stary zostaw w rezerwie
Anonymous - 03-10-2010, 12:49
Linki wyglądają dobrze - zobaczę jakie są ceny na rynku całości i samego silniczka. Jedno jest pewnie te śrubki od silniczka trzeba odkręcać na imadle bo w łapkach sie nie da
Pozdrawiam
[ Dodano: 07-10-2010, 23:32 ]
Dziś cały mechanizm wymieniony na "nowy" z allegro -cena 70pln za całość. działa jak narazie bardzo ładnie-oczywiście przed założeniem ładnie go przesmarowałem, nasmarowałem prowadnice i wszystkie elementy.
Stary leży, linki i prowadnice na pewno są dobre, a silniczek rozbiorę w wolnej chwili.
robertdg dzięki!!
rsspeed - 09-10-2010, 17:59 Temat postu: mechanizm cześć,
u mnie padła linka wymontowałem cały mechanizm, ale nie mam pojęcia jak zabrać sie do wymiany linki i jakiej długości linkę kupić.
Moze ktoś pomóc w tym temacie?
robertdg - 09-10-2010, 19:32
rsspeed napisał/a: | u mnie padła linka wymontowałem cały mechanizm, ale nie mam pojęcia jak zabrać sie do wymiany linki i jakiej długości linkę kupić.
| linke trzeba rozwinąć z mechanizmu, musisz sciagnąć silniczek i linka zawinieta jest na szpulce w rowkach, demontujesz linke, konieczne jest abys mial obie jej czesci, jedziesz do zakladu gdzie dorabiaja linki (dobieraja odpowiednia linke i odpowiednio ja zakuwaja), dostajesz nowa linke i ponownie ja montujesz w analogiczny sposob do demontazu, wazne jest aby dlugosc linki byla dobrana niemalze idealnie, gdyz za krotka i za dluga linka nie bedzie spelniac swojej funkcja.
P.S. zakuwanie linki musi sie odbyc w momencie gdy linka jest w swoich pancerzach, w przeciwnym wypadku skórka nie warta wyprawki, jezeli dorwiesz caly mechanizm w cenie okolo 50zl nie oplaca ci sie bawic w naprawe linki.
rsspeed - 14-11-2010, 19:31 Temat postu: zrobione Cześć
Oddałem cały mechanizm do zakładu naprawy linek samochodowych i naprawione, zamontowane i działa
|
|
|