[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] przegub wewnętrzny?
zbir - 20-09-2010, 22:47 Temat postu: [EA5A/W 2.5] przegub wewnętrzny? Witm,
czy to co zaznaczyłem na zdjęciu to właśnie przegub wewnętrzny? dziś stwierdziłem tam stuki i minimalny luz ok. 1-2 mm w kierunkach jak pokazują strzałki :-/
Na ile to jest poważna sprawa? bo mam do zrobienia trasę ok. 2000 km i wolałbym to zrobić po powrocie...
i czy faktycznie w EA5W manual kombi z 97r. wychodziły rożne przeguby i żeby dopasować trzeba wpierw ściągnąć stary i go obejrzeć?
pelu - 20-09-2010, 22:58
tak,jest to przegub wewnetrzny
dobiegajace stuki podczas obrotu polosia sa spowodowane zuzytym przegubem wewnetrznym, mozna to zniwelowac poprzez zamiane obu przegubow wewnetrznych stronami- zaznaczam,ze jest to naprawa dorazna, na jakis czas, po jakims czasie i tak bedzie konieczna wymiana przegubu
luz w kierunkach jak pokazales strzalkami jest konieczny,poniewaz podczas skrecania kol konieczna jest zmiana dlugosci polosi.
przegub zewnetrzny montowany jest na stale, wiec mozliwosc wydluzania polosi musi byc na przegubie wewnetrznym
zbir - 20-09-2010, 23:17
dzieki, faktycznie, poszedłem sprawdzić jeszcze raz i po drugiej stronie tez jest taki luz.
Po dokładniejszych oględzinach stwierdziłem że stuki idą bardziej na lewo od tego przegubu - czyli ze skrzyni. Takie pojedyńcze "stuk" przy naprzemiennym obracaniu kołem (do przodu / do tyłu). Każda zmiana kierunku obrotu koła to jedno stuknięcie i czuć je pod palcem na tym przegubie wewnętrznym.
nagrałem filmik nawet:-)
http://www.youtube.com/watch?v=lv0yDVgWwgI
To też normalne czy już nie?
(Coś mi ewidentnie zaczeło dziś stukać po ostrzejszej jeździe i szukam co... )
Owczar - 20-09-2010, 23:33
Stukanie dość wyraźne, tylko czy na pewno z przegubu wewnętrznego? Próbowałeś przetrzymać część przegubu od strony skrzyni kręcić kołem? Na filmie nie widać, czy luz osiowy występuje właśnie na przegubie.
zbir - 20-09-2010, 23:58
stuki na 100% dochodzą z lewej strony tego przegubu wewn. nawet bardziej bym sie skłaniał że ze skrzyni ale to może tylko wrażenie. Czuc je pod palcem wyraźnie gdy sie przyłoży ręke do przegubu wewn. Gdy przyłoże do zewnętrznego to nie czuje stukow.
czyli prawa strona (przegub zewn. itd) tam jest cicho.
Dodatkowo stwierdziłem luz na obudowie przegubu wewn. (ok. 1 cm w kierunku jak na zdjęciu poniżej) ale tak jest po obu stronach wiec to chyba normalne? Poza tym te stuki pojawiające sie przy obracaniu kołem na pewno nie pochodzą od tej obudowy.
Krzyzak - 21-09-2010, 07:15
może to tylko zęby na dyfrze 'klikają'
luz jak zaznaczyłeś strzałką to norma
masz jakieś inne objawy podczas jazdy? - np. drgania przy przyśpieszaniu?
ponadto osobiście nie widziałem zamiennika przegubu wewnętrznego do tego auta - są tylko całe półosie... niestety
robertdg - 21-09-2010, 09:25
zbir napisał/a: | stuki na 100% dochodzą z lewej strony tego przegubu wewn. nawet bardziej bym sie skłaniał że ze skrzyni ale to może tylko wrażenie. Czuc je pod palcem wyraźnie gdy sie przyłoży ręke do przegubu wewn. Gdy przyłoże do zewnętrznego to nie czuje stukow. | Kielich przegubu wewnętrznego jest spięty z ząbatką skrzyni, więc ten stuk który wyczuwasz na ręce, to wcale nie musi występować pomiędzy kamieniami półosi, a kielichem, luz poosiowy w tym przegubuie to całkowicie normalna rzecz, minimalny luz poprzeczny jest dopuszczalny, ale wiekszy luz może stanowić problem, ponadto, przegub wewnętrzny praktycznie wogóle nie oddaje efektów dźwiekowych przy zuzyciu, przy uszkodzeniu tego przegubu pojawiają się wibracje karoserii auta.
marcinzam - 21-09-2010, 09:36
czyli jak rozumiem nie można samego przegubu wewnętrznego kupić tylko razem z zewnętrznym, u mnie mam wibracje i telepanie kierownicą powyżej 110 , ale poczekam do zimy jak zmiennie na zimówki bo być może to przez opony made in china , a jak nie to wymiana przegubu ,jeszcze pytanie trzeba wymieniać dwa,czy da się sprawdzić który jest zły ?
Krzyzak - 21-09-2010, 11:01
najczęściej ten dłuższy
zbir - 21-09-2010, 11:04
Krzyzak napisał/a: |
masz jakieś inne objawy podczas jazdy? - np. drgania przy przyśpieszaniu?
|
nie, podczas jazdy żadne negatywne objawy sie nie pojawiły. Drgań itp. nie ma.
robertdg napisał/a: | ponadto, przegub wewnętrzny praktycznie wogóle nie oddaje efektów dźwiekowych przy zuzyciu, przy uszkodzeniu tego przegubu pojawiają się wibracje karoserii auta. |
Skoro tak to pewnie nie on stuka, bo wibracji brak.
Dziś to jeszcze potestuje moze zauważe coś nowego.
W każdym razie dzieki, widze że tu zawsze można liczyć na pomoc forumowych speców
marcinzam - 21-09-2010, 13:59
Sposób na sprawdzenie przegubu ze strony http://www.motomax.pl/www/index.html
Jak zbadać czy i które z przegubów są uszkodzone?
Oto lista czynności, które należy wykonać.
* Postawić samochód na twardym podłożu.
* Zaciągnąć hamulec postojowy.
* Podłożyć kliny pod tylne koło, po stronie przeciwnej niż badana półoś.
* Unieść przednie koło ponad podłoże.
* Uruchomić silnik i ustawić przednie koła na wprost.
* Włączyć pierwszy bieg - uniesione koło zacznie się obracać.
* Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą nogą obciążyć napęd.
* Jeżeli pojawią się stuki w rytm obracanego koła, oznacza to z dużym prawdopodobieństwem, że uszkodzony jest przegub wewnętrzny półosi.
* Postępując tak jak w punkcie 7, skręcić maksymalnie koła jedną, a następnie w drugą stronę. Pojawiające się przy skręconych kołach rytmiczne stuki i zgrzyty świadczą o uszkodzeniu przegubu zewnętrznego.
* Wyłączyć bieg, następnie wyłączyć silnik i opuścić samochód na ziemię.
Powyższą procedurę należy powtórzyć dla zdiagnozowania stanu przegubów półosi po drugiej stronie samochodu.
Podczas całej operacji należy zachować dużą ostrożność i zwrócić uwagę szczególnie na dobre umocowanie podnośnika oraz zadbać o to, by osoby postronne nie zbliżały się do samochodu podczas gdy obraca się uniesione koło
Duku - 17-10-2010, 22:19
"Dodać lekko gazu i naciskając pedał hamulca lewą nogą obciążyć napęd"
Można tak robić w skrzyni automatycznej? Bo wydaje mi się, że gdzieś czytalem (chyba w instrukcji obsługi), ze tak nie bardzo można robić...
Znalazłem, gdzie było to napisane:) Tak jak myślałem w instrukcji:) Jest coś takiego:
"Nie rozpędzaj silnika przy jednoczesnym naciśnięciu pedału hamulca. Może to doprowadzić do uszkodzenia automatycznej skrzyni biegów."
QF3L - 19-10-2010, 09:52
Jeśli chodzi o stuki, to:
1. Zużycie przegubu wewnętrznego słychać cały czas (bum, bum, bum...)
2. Jak stuka tylko przy skręconych kołach to znaczy że padł zewnętrzny
Jak chcesz się upewnić to podjedź na kanał, unieś oba przednie koła, załacz bieg i posłuchaj. Przegub zewnętrzny (nowy) można kupić za coś ok. 180pln. Wewnętrzny jest niewymienny, musisz kupić całą półoś. ZTCP musisz zwrócić uwagę na koronke ABS, były różne liczby zębów.
madakelus - 22-10-2010, 16:16
moi poptrzednicy kompletnie wyczerpali temat i wszystko potwierdzam za zgodność gdyż sam to przeszedłem...
dla ciekawości powiem tylko że miły Pan w serwisie powiedział mi cene za półośkę - 3500zł (nie, nie pomyliłem się... tam nie ma za dużo zer)
marcinzam - 22-10-2010, 16:42
3500 normalka jak filtr powietrza kosztuje 200 zł czy jeden wahacz 1000 zł , nie wiem skąd oni te ceny biorą...
|
|
|