Problemy techniczne - rozrzad
lukasz921 - 21-09-2010, 07:34 Temat postu: rozrzad Witam,
Bylem u 2 w sumie dobrych mechaników, ale mam już mętlik w głowie i jakby ktoś mógł mnie oświecić ?
1. Czy to prawda ze dobry zamiennik paska rozrządu wymaga wymiany i tak co 60 tys (mimo przewidzianych dla oryginalnego 90 tys ?
2. Czy przy 2 wymianie rozrządu wymienić pompę i uszczelniacze ? Ja jestem za taka wersja ale jeden mechanik powiedział mi ze to się ocenia po demontażu rozrządu i że te elementy w moim samochodzie są trwale i jeśli nie będzie nic niepokojącego to można ponownie zamontować ?
4. Czy pasek firmy (mitsuboshi lub sun , pompa gmb , uszczelniacze w oryginale, napinacz (właśnie nie wiem jaki mi podawał ? co polecacie?) ) będzie dobrym zestawem.
5. Czy warto wymienić płyn chłodniczy podczas wymiany rozrządu ?
Generalnie mój samochód to space star 1.6 ale pytanie mam ogólnie o rozrząd. Generalnie byłem za wymianą kompletu i myślałem ze wytrzyma to na 90 tys km ?
Pozdrawiam
Lukasz921
sampler - 21-09-2010, 07:51
1) zamienniki typu gates czy conti bezwarunkowo aczkolwiek odradzam te firmy. Mitsuboshi czy Sun mozna sie pokusic o 90 tys ale ewentualne zerwanie niesie za soba nieporownywalnie wieksze koszty niz wymiana paska
2)Jezeli przy pierwszej wymianie pompa nie byla wymieniana to bezwarunkowo. Co do uszczelniaczy to jestem zdania ze japonskie spokojnie wytrzymuja ponad 200 tys co niekoniecznie moze spelnic zamiennik
4) Sun i Mitsuboshi to dobre zamienniki jakosc nieodbiegajaca od orginalu. Uszczelniacze zapewne beda NOK a nie orginal maja dobre opinie, napinacz polecam orginalny bo jest do dostania bez problemu
5) plyn mozesz zmienic praktycznie w kazdym momencie.
Krzyzak - 21-09-2010, 11:06
1. ja tak robię
2. też tak robię - tzn. wymieniam co 120 tkm
4. bdb zestaw
5. jak ma więcej niż 3 lata, to tak
Zajc3w - 22-09-2010, 18:13
Ja napiszę czego unikać:
Pasków Bosha - mój po 60 kkm zgubił kilka ząbków a reszta odpadała po przeciągnięciu palcem.
uszczelniaczy elringa - po 1000km zaczęły lać. NOKi/corteco jak na razie po 500km suche.
lukasz921 - 23-09-2010, 07:24
witam,
Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Mam jeszcze pytanko. Czy jesli zastosowalbym taki zestaw
1.pasek oryginalny mitsubishi, napinacz NTN, pompa GMB, uszczelniacze oryginalne zamiast 2.pasek mitsuboshi, napinacz NTN, pompa GMB, uszczelniacze oryginalne spowoduje że okres kolejnej wymiany bede mogl przyjac na 90 tys zamiast 60 tys km ?
Pozdrawiam
Lukasz921
rafq - 27-09-2010, 19:11
IMO ori pasek Mitsubishi wyniesie Cię drożej niż częstsza wymiana paska Mitsuboshi, a i często trzeba dłużej czekać na sprowadzenie go.
Olkusz - 04-10-2010, 16:20
ja to bym założył oryginalny pasek jak jest gdzieś na miejscu jak nie ma to Mitsubishi z dobrym napinaczem a pompe wody zostawiłbym w oryginale jak jest OK.
sqza - 24-10-2010, 14:46
Witam wszystkich - chciałbym odświeżyć temat - od niedawna posiadam Mitsubishi Space Star 1,3 B 86KM - teoretyczny przebieg 140000 (auto sprowadzone więc może być różnie).
W najbliższy wtorek będę miał wymieniany rozrząd - części, które zaproponował mechanik w rozmowie telefonicznej są takie:
- pasek: oryginalny,
- napinacz: RUVILLE,
- przy okazji uszczelniacze wałka i wału,
Nie brałem pod uwagę wymiany pompy ale ciężko powiedzieć czy nie będzie jednak trzeba.
Od kilku dni po dobie stania auta - po uruchomieniu silnika i ruszeniu mocno piszczy z pod maski - mechanik wspomniał, że to pewnie któryś z pasków osprzętowych koszt około 30zł sztuka.
Przy okazji będę miał rozbierane tylne prawe koło gdyż tydzień temu po hamowaniu zaczęło coś tam dziwnie obcierać podczas poszukiwania mechanika a byłem już w trasie nagle przestało (troszke cofania, hamowania itd) - z tego co wspominał mechanik to pewnie cylinderek - co o tym sądzicie?
Proszę o Wasze opinie.
Przy okazji lukasz921 czy swoje auto serwisujesz gdzieś w okolicy Łańcuta lub Rzeszowa czy wawa ?? Czy masz jakiś dobry serwis tu w okolicy ??
Hugo - 24-10-2010, 15:49
sqza napisał/a: | - napinacz: RUVILLE | Nie polecam. Wybierzcie GMB, Koyo lub NTN. sqza napisał/a: | Przy okazji będę miał rozbierane tylne prawe koło gdyż tydzień temu po hamowaniu zaczęło coś tam dziwnie obcierać podczas poszukiwania mechanika a byłem już w trasie nagle przestało (troszke cofania, hamowania itd) - z tego co wspominał mechanik to pewnie cylinderek - co o tym sądzicie? | Może mieć rację, ale byłaby to dość nietypowa usterka w Mitsubishi, raczej stawiam na zapieczone prowadnice zacisków hamulcowych lub klocki hamulcowe ciężko przesuwają się po zestawie montażowym. Wyjście z sytuacji? Rozebranie, wyczyszczenie i nasmarowanie.
lukasz921 - 24-10-2010, 18:20
sqza Wieksze rzeczy jak rozrzad to robie pod Warszawa, W sumie powiem Ci że w Rzeszowie , Łańcucie nie znam nikogo bardzo dobrego co nie znaczy ze nie ma takiego mechanika . Po prostu wole nie ryzykowac. Ja w sobote zmienilem rozrzad, i czesci z pompa wody jakies 300 a robocizna jakies 200 wiec nie jest zle. Oczywiscie na dobrych zamiennikach.
Pzdr
Lukasz921
sqza - 24-10-2010, 18:41
Dzięki za info - mnie mechanik podał takie ceny:
- pasek: oryginalny - 98zł
- napinacz: RUVILLE - 160zł
- uszczelniacz wałka - 14zł
- uszczelniacz wału - 19zł
- robocizna 170zł
O pompie nie myślałem i nie znam kosztów.
Lukasz921 jakich marek zakładane miałeś części?? I czy ta pompa to obowiązek przy takim przebiegu 140000 (teoretycznym).
Hugo napisał/a: | Może mieć rację, ale byłaby to dość nietypowa usterka w Mitsubishi, raczej stawiam na zapieczone prowadnice zacisków hamulcowych lub klocki hamulcowe ciężko przesuwają się po zestawie montażowym. Wyjście z sytuacji? Rozebranie, wyczyszczenie i nasmarowanie. |
Auto, które kupiłem około roku stało nie używane - więc to pewnie może być powód.
Generalnie na przeglądzie wyszło, że ten hamulec nie działał - ręczny równo trzymał a nożny ten prawy nie hamował - sprzedający miał to naprawić - wspominał, że zawiesił się zaworek - i na drugim przeglądzie (dnia kolejnego poszło bez problemu) - ale niestety później takie objawy były jak opisywałem wcześniej.
lukasz921 - 24-10-2010, 19:25
Cytat: | - pasek: oryginalny - 98zł
- napinacz: RUVILLE - 160zł
- uszczelniacz wałka - 14zł
- uszczelniacz wału - 19zł
- robocizna 170zł
O pompie nie myślałem i nie znam kosztów.
Lukasz921 jakich marek zakładane miałeś części?? I czy ta pompa to obowiązek przy takim przebiegu 140000 (teoretycznym). |
Napinacz mialem ntn jakies 90 pln , pasek mialem mitsuboshi chyba 60-70 pln (ten pasek ktory Ci proponuje mechanik to watpie ze bedzie oryginał MITSUBISHI z numerami fabrycznymi. Podejrzewam ze tez to bedzie mitsuboshi lub sun. Pompe wody GMB 120 pln. Z uszczelniaczami to mialem niby tej firmy co ida na pierwszy montaz czyli NOK ale mechanik mowil ze to nie jest oryginał i okazało się że oryginalne nie ciekły wiec w sumie zostawilem oryginalne . A w tej cenie ktora napisales na pewno nie sa to oryginaly uszczelniaczy z Mitsubishi. JA wymienilem jeszcze paski napedowe do alternatora itp ale to groszowe sprawy.
Generalnie bylem w 2 polecanych serwisach i jedni mowili ze co 2 wymiane pompa a drudzy ze to sie ocenia wizualnie , ale ja zdecydowalem sie wymienic tymbardziej ze mechanik stwierdzil ze nie jest w zbyt dobrym stanie , chyba sie nie krecila tak sprawnie jak oryginal. Jednak w tym silniku pompa nie jest napedzana paskiem rozrzadu wiec w razie awari bedzie trzeba dokonac wymiany "tylko" pompy, ale praca praktycznie taka sama jak wymiana rozrzadu.
Jakby Cie to interesowalo to mam 2 zbedne uszczelniacze NOK
A czemu wymieniasz przy 140 ? JEstes swiezo po kupnie samochodu czy pierwsza wymiana przy 90 byla na zamiennikach? Czy po prostu minelo bodajze 6 lat ?
Pozdrawiam
Lukasz921
sqza - 24-10-2010, 19:46
Tak auto niedawno kupione - z tego co ustaliłem stało koło roku nie używane - poza tym sprowadzane z zagranicy i brak książki więc wolę nie ryzykować.
Jeżeli chodzi o części to jakoś nie wiem nawet gdzie kupić sensowne w dobrych cenach - karty klubowej jeszcze nie mam więc na rabat w IC niema szans - zresztą jak patrzyłem w IC to nie maja na stanie tych napinaczy NTN w sumie te RUVILLE są droższe więc wydawało mi się, że to przemawia za jakością. Pasek ma być niby oryginalny - pytałem czy to nie czasem MITSUBOSHI a mechanik mówił (rozmowa telefoniczna), że On jakiś nieznanych nie zakłąda itd. Generalnie daje gwarancje na 60tyś / 5 lat. Pytałem czy można z własnymi częściami to mowil, że tak z tym ze gwarancja wtedy ogranicznona bo czesci nie sprawdzone itd.
Jeżeli chodzi o paski napędowe/osprzętowe to też będę pewnie wymieniał bo od kilku dni mam piszczenie spod maski - mechanik mówił, że to pewnie jeden z nich tak piszczy - tak jak pisałem koszt jednego około 30zł.
Uszczelniacze pewnie wymienię - bo podobno jak zacznie sie lac to trzeba i tak wszystko rozbierac a same uszczelniacze jakies tragiczne w cenie nie są wiec wole to zrobic.
Generalnie zaczynam swoją przygodę z samochodami i z Mitsubishi więc liczę na cenne uwagi i sugestie
Hugo - 24-10-2010, 21:08
sqza napisał/a: | Auto, które kupiłem około roku stało nie używane - więc to pewnie może być powód. | Bardzo prawdopodobne, że tak. sqza napisał/a: | Jeżeli chodzi o części to jakoś nie wiem nawet gdzie kupić sensowne w dobrych cenach - karty klubowej jeszcze nie mam więc na rabat w IC niema szans | W takim razie najlepiej kupisz tutaj:
japaneze - Marek Malik
telefon: (042) 215 44 02, 602 224 584
lub tutaj:
www.all-parts.pl
sqza napisał/a: | zresztą jak patrzyłem w IC to nie maja na stanie tych napinaczy NTN w sumie te RUVILLE są droższe więc wydawało mi się, że to przemawia za jakością | Nie w tym konkretnym przypadku. sqza napisał/a: | pytałem czy to nie czasem MITSUBOSHI a mechanik mówił (rozmowa telefoniczna), że On jakiś nieznanych nie zakłąda | Jeśli nie kojarzy firmy Mitsuboshi to w takim razie za bardzo się nie zna na japończykach.
|
|
|