Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Swiatła dzienne
Frędzel - 21-09-2010, 18:38 Temat postu: [1G 90-94] Swiatła dzienne Witam!
chciałem napisać to w starym temacie ale niestety umarł gdzieś[dodałem posta ale nikt nie odpowiada] ( http://forum.mitsumaniaki...752588#752588).
Czy da się zmostkować kabel do otwierania lamp przy włączaniu świateł do przycisku popup (otwierania lamp bez zapalania świateł) i czy się da włożyć białą żarówkę i podłączyć ją do pozycji (przy zamontowaniu kierunkowskazów z wersji USA do wersji EU [ http://allegro.pl/kierunk...1205514739.html i http://allegro.pl/kierunk...1205514792.html ]
Kazber - 21-09-2010, 23:20
nie bardzo rozumiem o co ci chodzi, czy chodzi ci może o sleeping eyes?
tak jak na tych zdjęciach
co do kierunkowskazów to tak da się podłączyć białą żarówkę, ja na początku miałem o mocy 21W dwuwłóknową ale była za mocna i znalazłem w sklepie o tym samym rozmiarze jednowłóknową o mocy 10W i teraz jest ok, ale 5W też są.
Ja mam właśnie takie lampy USA jak te z linków z Allegro
na zdjęciach widać jeszcze jak świeciły postojówki 21W
zenek_bb - 22-09-2010, 00:18
podzielę się moimi doświadczeniami w tym temacie sleeping eye's miałem od kupna auta, było realizowane skręcaniem drutów... dzięki... w każdym razie mam 2 przełączniki usytuowane na plastiku zakrywającym centralkę PopUpów, jeden przełącznik typowy włącz wyłącz, drugi to guzik push on, jak chcę żeby oczka otwierały się normalnie to przełącznik daje na pozycje on, a jak mam go na off, lampki się nie otwierają, uchylanie realizuję "kliknięciem" w guzik push kiedy chce i jak bardzo chcę
przez rok jeździłem na żarówkach 21W w tym miejscu (wg. producenta to miejsce na kierunki dla nas to pozycyjne raczej ;p) teraz mam zrobione inaczej, gdyż zamontowałem sobie światła dzienne własnej roboty, jest to 36 diod SMD umieszczonych za lampami plastikowymi USA, świecą one przez plastik tak jak mijania bez otwierania, ale gdy włączę pozycyjne, dzienne, mijania i drogowe efekt z przodu jest niepowtarzalny jutro fotki wrzucę...
Frędzel - 22-09-2010, 06:56
chcę podłączyć czarny kabel który przesyła impuls do otwarcia lamp gdy włączam światła mijania do przycisku otwierania lamp ale bez włączania świateł (pierwszy od lewej strony na górze zegarów), żeby zrobić światła dzienne bez dodatkowego włącznika przy nogach.
zenek_bb - 22-09-2010, 10:25
światła dzienne z zasady nie mają włącznika... światła dzienne mają się włączyć gdy kluczyk jest na zapłon... jeżeli chcesz podpowiem Ci gdzie możesz światła dzienne podpiąć... bez ciągnięcia kabli do kabiny. I nie podłączaj nigdzie tego kabelka czarnego bo coś spalisz na 100% tak się nie robi przyjacielu...
Z przepisów możesz przeczytać że światła dzienne mają włączyć się same gdy jest możliwość uruchomienia i poruszania się pojazdem, mają nie mieć możliwości ich wyłączenia. Mogą świecić się bez podświetlenia tablicy rejestracyjnej oraz tylnych świateł pozycyjnych pojazdu. Muszą się automatycznie wyłączyć przy włączeniu świateł mijania lub drogowych jednak mają się nie wyłączać gdy dajemy sygnały świetlne światłami drogowymi.
Jak te światła dzienne masz na LEDach to wystarczy podłączyć im zasilanie ze złącza diagnostycznego pompy paliwa (za akumulatorem), przez przekaźnik który wyłączy je po włączeniu świateł pozycyjnych (przekaźnik podpinasz w odpowiednie miejsce w skrzynce bezpiecznikowej przy prawym kielichu pod maską). Wtedy światła działają jak trzeba bo zasilanie dostaną po odpaleniu i zgasną z pozycyjnymi, a jak migniesz światłami drogowymi nie zgasną. Pozdrawiam.
Frędzel - 22-09-2010, 14:08
chodziło mi o to że tak jak ma kolega Kazber. zrobić swiatła dzienne z mijania. a te diodowe listy to bym podpiął pod pozycje jak juz. dzisiaj wracajac ze szkoly pomyslem ze poco podpinać ten czarny kabel pod popup od podnoszenia swiatlem skoro i tak on je podnosi ze wystarczy go odlaczyc i gotowe. narazie musze poczekac do 24 az wroci z urlopu koles z allegro co przedaje te przezroczyste z tylu pozycje (usa kierunkowsazy)
sry za brak polskich liter ale pisze szybko i nie chce mi sie wciskac alt
[ Dodano: 22-09-2010, 14:37 ]
mam ta wtyczke, z ktorej strony jest blokada do wyjecia pinu? bo nie moge jej znalesc.
zenek_bb - 23-09-2010, 07:01
mogę spróbować popatrzeć po schemacie jak to zrobić tak jak byś chciał... ale jeżeli dobrze myślę to nie będziesz miał możliwości wtedy zrobić sleeping eye (otwarcie do połowy), zapytam się czy dobrze rozumiem:
chcesz żeby lampy nie otwierały się po włączeniu świateł mijania, mają się otwierać tylko jak naciśniesz przycisk na konsolecie od PopUp'a i to nie zależnie czy mijania są włączone czy nie?
a co do dziennych, naprawdę nie warto podpinać ich pod pozycję jeżeli światła dzienne to ma udawać, a będzie to zrobione w miarę schludnie to jak to tak podłączysz to niebiescy wlepią Ci mandat... wiem z autopsji... kumpel miał światła dzienne z Philipsa za 300zł z homologacją DRL (Daytime Running Light) takie oryginalne i dostał mandat bo podpiął je pod pozycyjne... bo chodzi o to że mają się włączać same wraz z zapłonem, a jeżeli włączają się z pozycyjnymi to mają mieć własną kontrolkę na desce rozdzielczej że działają (nie pamiętam jakiego koloru). A pozatym wzgląd ekonomiczny, jak jedziesz na dziennych bez pozycyjnych to oszczędzasz prądu więcej niż inne auta w ecli z tyłu są 4 żarówy pozycyjne jak nie 6 (boczne czerwone tak jak ja mam) no i przód w sumie 6x5W+2x3W chyba że masz gdzieś diody... Jak się jeździ dużo w dzień to są efekty w spalaniu nawet widoczne między jazdą z pozycyjnymi i bez, bo różnicę z mijania a dziennymi każdy zauważy...
wracając do tematu to dzisiaj naprawdę zrobie fotki albo filmik jak to wygląda na przykład u mnie i sobie ocenisz, myślę że Ci przypadnie do gustu mój patent jeden czy drugi.
Frędzel - 23-09-2010, 12:12
Cytat: | chcesz żeby lampy nie otwierały się po włączeniu świateł mijania, mają się otwierać tylko jak naciśniesz przycisk na konsolecie od PopUp'a i to nie zależnie czy mijania są włączone czy nie? | dokladnie tak
zenek_bb napisał/a: | a co do dziennych, naprawdę nie warto podpinać ich pod pozycję jeżeli światła dzienne to ma udawać, a będzie to zrobione w miarę schludnie to jak to tak podłączysz to niebiescy wlepią Ci mandat... wiem z autopsji... kumpel miał światła dzienne z Philipsa za 300zł z homologacją DRL (Daytime Running Light) takie oryginalne i dostał mandat bo podpiął je pod pozycyjne... bo chodzi o to że mają się włączać same wraz z zapłonem, a jeżeli włączają się z pozycyjnymi to mają mieć własną kontrolkę na desce rozdzielczej że działają (nie pamiętam jakiego koloru). A pozatym wzgląd ekonomiczny, jak jedziesz na dziennych bez pozycyjnych to oszczędzasz prądu więcej niż inne auta w ecli z tyłu są 4 żarówy pozycyjne jak nie 6 (boczne czerwone tak jak ja mam) no i przód w sumie 6x5W+2x3W chyba że masz gdzieś diody... Jak się jeździ dużo w dzień to są efekty w spalaniu nawet widoczne między jazdą z pozycyjnymi i bez, bo różnicę z mijania a dziennymi każdy zauważy... |
myślałem ze z tyłu tez muszą się świecić ale z tego co piszesz wynika ze wystarczą same dzienne z przodu i nic więcej, w takim razie jak je zakupie podłacze tak jak wczesniej napisałeś pod złacza diag pompy pal.
zenek_bb - 24-09-2010, 09:51
dobrze, nie wiem czy to dobry pomysł żeby tak robić z tym otwieraniem świateł, ale w końcu to Twoja wizja a więc proszę:
Jest to fragment schematu instalacji ecli, interesuje nas kostka C-06, znajduje się ona "nad piszczelami" kierowcy, aby się tam dostać zdejmujesz osłonę na której zamontowany jest uchwyt otwierania maski, jest ona mocowana na 4ry śruby (śrubokręt krzyżowy), 2 pod zaślepkami od frontu i 2 od dołu. zobaczysz wiązki idące z kolumny kierowniczej, idziesz za nimi i dojdziesz do dwóch kostek dużych, jedna z nich to właśnie C06, druga jest od wiązki stacyjki, i ma niej pinów i grube kable więc odróżnisz. C-06 ma 20 pinów, chodzi nam o pin 6 (kabelek niebieski z białym paskiem) i 14 (niebieski z żółtym paskiem). Tak jak na rysunku, musisz rozciąć kabelek pinu 14 (nieb. z żółtym pas.) i połączyć go z kablem idącym do pinu 6. Wtedy pozycja przełącznika na światła mijania nie wymusi otwarcia "oczek".
[ Dodano: 24-09-2010, 10:08 ]
jeszcze tak siedzę i się nad tym zastanawiam, po co chcesz tak robić z otwieraniem oczek? to nie zadziała jak sleeping eye's tylko będziesz mógł otworzyć je ino przyciskiem, jest to sens? skoro i tak ich w dzień otwierać nie będziesz bo będziesz miał dzienne, a w nocy one nie oświetlają drogi świecąc przez plastik... wg mnie powinieneś tylko zrobić guzik od sleeping eye's i tyle, żebyś mógł je otwierać jak bardzo chcesz tym guzikiem przy wciśniętym przycisku na konsoli albo włączonych światłach mijania
Frędzel - 24-09-2010, 18:09
źle mnie zrozumiałeś, zastanawiam się nad tym czy zrobić światła dzienne z ledowych czy z mijania, i teraz wiem gdzie podłączyć dzienne a jak wyłączyć otwieranie lamp z zapalaniem świateł mijania. jak się zdecyduje z 1 z tych 2 opcji to będę wiedział co robić. zdejmowałem już tą osłonę bo wymieniałem żarówkę kółka wokół stacyjki na niebieską led. także dziękuje Ci bardzo za pomoc
[ Dodano: 24-09-2010, 23:19 ]
wez mi podrzuc jeszcze zdjecia albo schemat gdzie dokladnie podpiac ledy
zenek_bb - 25-09-2010, 09:18
Może trochę późno ale może się komuś przyda/spodoba Link do filmiku z moimi światłami (kliknij na miniaturkę):
[ Dodano: 25-09-2010, 09:22 ]
Dzisiaj Ci zrobię fotkę gdzie podpiąć Ja mam podpięte światła dzienne gdzieś indziej dlatego świecą się na stacyjce samej, jak podepniesz pod pompę paliwa to zaświecą Ci się dopiero po odpaleniu silnika bo pompa paliwa nie pracuje na samym "zapłonie" dopiero po odpaleniu silnika pracuje
Kazber - 25-09-2010, 16:53
zenek_bb wyszło całkiem fajnie te światła dzienne, ale niebieskie diody do podświetlenia nóg są beee już wolę te seryjne pomarańczowe
zenek_bb - 25-09-2010, 17:42
może trochę offtop ale jakbyś zobaczył to na własne oczy zmieniłbyś zdanie są po każdej stronie 4 segmenty ustawione pod różnymi kontami w różnych miejscach, każdy segment ma 3 diody i świeci pod kontem 170°, oświetlają lekko do poziomu konsoli środkowej i jest lekka poświata na fotelach (na nic nie siądziesz jak leży na fotelu), oczywiście diody są niewidoczne, zobaczysz je dopiero po zaglądnięciu pod konsole, są również po 2 segmenty zamontowane pod fotelami przednimi oświetlające miejsca na nogi pasażerów z tyłu (już mi nikt po ciemku butami w fotele nie kopie) jest jeszcze oświetlenie pod drzwiami białe (ala BMW serii7 "nie wdepnij w gówno po ciemku") oświetlenie schowka środkowego, oświetlenie górne bagażnika (świeci od góry na biało) wreszcie wszystko w bagażniku widać ;p jest jeszcze oświetlana klamka drzwi od wewnątrz po stronie pasażera (niektóre panny nie umiały po ciemku klamki znaleźć ;p)
suma sumarum oświetlenia trochę mam, jednak jeszcze nikt nie powiedział że cokolwiek jest źle a opinie zbierałem dosyć skrzętnie ;p Autko wygląda w nocy świetnie, a poza tym jest to wszystko bardzo funkcjonalne i w życiu bym nie usunął niczego
MATi1G - 26-09-2010, 20:10
zenek_bb, fajnie Ci to wyszło... długo to wszystko robiłeś?? Jak dla mnie jest ekstra ,sam bym tego nie zrobił bo nie mam cierpliwości do takich rzeczy...
Frędzel - 30-09-2010, 16:47
Zenek i jak tam? gdzie mam podłączyć światła dzienne? ja zamieniłem org pomarańczowe (zwykła żarówka z gumką) na niebieskie diody W5W. tak samo w górnym podświetleniu są niebieskie diody oraz w bagażniku mam jeszcze w ringu w stacyjce oraz w podświetleniu zegarów. niedługo będę wymieniał reszte przycisków na niebieskie diody. mam jeszcze katody w zderzaku i w znaczku ale ta w znaczku nie chce świecić :/
|
|
|