Carisma - Techniczne - Problem z ogrzewaniem Carisma 1.8 GDI '98
Anonymous - 13-10-2006, 22:22 Temat postu: Problem z ogrzewaniem Carisma 1.8 GDI '98 Witam, mam problem natury technicznej. Kilka dni temu dopadł mnie mroźny poranek, chciałem sie trochę dogrzeć, a tu zonk! Ustawiłem klimę na max temp. ale nic to nie dało.Jak ustawiłem na "max cool" żeby sprawdzić czy wogóle klima działa, to działało.Zastatawiam się czy to wina klimy czy jeszcze czegoś innego. Jeśli Ktoś ma jakieś spostrzeżenia, to chętnie poczytam.Z gory dzięki.
mlun - 14-10-2006, 10:26
A silnik sie nagrzał wczesniej?
Anonymous - 14-10-2006, 14:03
sprawdz pozmim plyn w chlodnicy
Anonymous - 16-10-2006, 22:34
A może wymieniałeś żarówkę w zegarku i zruszyłeś linkę od lewej środkowej kratki. Ja marzłem dwie zimy zanim załapałem o co chodzi.
wichura1 - 16-10-2006, 22:40
A termostat? czy wskazówka temperatury doszła do połowy skali? Jeżeli nie, możesz mieć uszkodzony termostat, zablokowany w pozycji otwartej. Wtedy masz cały czas włączony duży obieg chłodzący i płyn nie nagrzewa się odpowiednio, a nagrzewnica nie daje ciepła.
Anonymous - 17-10-2006, 22:12
MichalM to może zdradzisz co z tą linką, bo przymierzam sie do wymiany żarówki w zegarku, a też coś czuję, że z środkowego nawiewiewu to za gorąco nie dmucha.
Anonymous - 17-10-2006, 23:48
vertus72 napisał/a: | MichalM to może zdradzisz co z tą linką, bo przymierzam sie do wymiany żarówki w zegarku, a też coś czuję, że z środkowego nawiewiewu to za gorąco nie dmucha. |
ze srodkowego nawiewu nigdy nie bedzie za goraco dmuchac, niechce mi sie rozwodzic na ten temat wiec napisze krotko: poniewaz srodkiem leci glownie powietrze z zewnatrz.
Anonymous - 18-10-2006, 23:21
Ja przy grzebaniu przy zegarku rozregulowałem układ skutkiem czego wszędzie miałem zimno. Nie pamiętam już na czym to dokładnie polegało, ale klapa (czy też zawór) napędzana tą linką nie do końca się domykała.
Tu jest wątek z ...
A tak w ogóle, to regulamin grupy dopuszcza wstawianie linków do konkurencji ???
Student - 19-10-2006, 07:22
MKP to nie konkurencja tylko rodzinka.
A co do tematu to zanim będziesz miał ciepło w samochodzie nagrzej silnik - dla GDI to jakieś 3 km jazdy , na zimnym silniku nigdy nie poleci ciepłe z kratek nie ta klasa auta, ale o tym pisali wyżej.
Ponadto po odpaleniu włączanie ciepłego powietrza nie jest dobra sprawą bo najpierw trzeba osuszyć to co jest na szybach i robi się to zimnym a nie ciepłym powietrzem, ponadto w zime jak sa mrozy najpierw włacza się zimne i dopiero jak masz dobrą widoczność można przejść na ciepłe ale to praktyka i tyrzeba się tego nauczyć
saphire - 19-10-2006, 08:50
No nie wiem, nie wiem, mnie ciepłe leci zanim 300m przejadę - fakt że w Corsie to 2-3 km trzeba było pojechac ale w Cari to ciepłym mi bucha dosłownie po minucie jazdy - nawet żonka to zauważyła tyle że ja mam górne wloty na atrapie zaslepione na stałe a tylko dolne w zderzaku otwarte to i może dlatego szybciej sie nagrzewa.
Student - 19-10-2006, 12:51
Nie no ja też mam zaślepione tylko dałem taki przykład kiedy u wszystkich leci już ciepłe.
Chooper - 19-10-2006, 20:32
a ja mam tak, że jak włączę ciepłe, to leci z 15 min, a potem mimo, że mam nastawione np. 24 stopnie zaczyna lecieć zimne, i jak ustawiam, zeby nie pobierał tego przechłodzonego, to nadal zimno...pomaga ustawienie wyżej temp na 25. I na ten patent z budzeniem kierowcy zimnym powietrzem też chyba za wczesnie..
mysle, czy nie sprawdzić termostatu...
Anonymous - 23-10-2006, 12:17
Jak powinna stać wskazówka od temperatury, tak całkiem na baczność, bo u mnie stoi tak około 5 mm w lewo tzn nie jest pionowa. Pytanie drugie, to gdzie szukać termoststu, czy można go samodzielnie wymienić, czy potrzeba jakiś uszczelek i najwazniejsze ile to to kosztuje.
Student - 23-10-2006, 12:42
Wskazówka powinna być na baczność chyba że ktoś grzebał przy zegarach i źle spozycjonował.
Termostat sam wymienisz, nie trzeba żadnych uszczelek, koszt o. 50zł. a gdzie go szukać - na końcu dolnego grubego węża tylko przy silniku a nie przy hłodnicy, obudowa termostatu przykręcona jest do bloku dwiema śróbami na kluszcz chyba 12mm a z góry jest śróbka do otpowietrzania, jest zdjęcie na forum w aktywnych tematach tylko 1.6 ale termostat jest w tym samym miejscu. Standardowo jest na temp. ok. 87 kupując nowy możesz kupić 92 st. będzie lepszy na dogrzewanie silnika.
Anonymous - 08-11-2006, 16:58
Witam ponownie, i znowu prosze o pomoc. Właśnie odebrałem miśka od mechanika.Pwiedział że pacjet będzie żył, ale wysiadł mu w klimatroniku jakiś "moduł sterowania nagrzewnicą"?????? Łopatologicznie chodzi o układ , ktory otwiera dostęp ciepłego powietrza z nagrzewnicy,a który znajduje się gdzieś przy panelu klimy.Sorki za może niezbyt precyzyjne dane, ale tak to zrozumiałem. Nie wiem ile to kosztuje, czy da się wynienić, jak to dokładnie się nazywa i wygląda?Pomocy
|
|
|