To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Cherry czyli Volkswagen Passat GT-16v

Starion - 23-09-2010, 14:22
Temat postu: Cherry czyli Volkswagen Passat GT-16v
Witam wszystkich! Całkiem przypadkowo i całkiem chcąco stałem się właścicielem dużego, niemieckiego, pancernego kombi obdarowanego jedynym silnikiem Volkswagena z czasów niezniszczalnych VW o którym można było powiedzieć że nawet jedzie i nawet się nie psuje. I powiem szczerze że jeszcze dwa miesiące temu na myśl by mi nie przyszło że przypadnie mi do gustu sposób prowadzenia się niemieckiego kombi - a jednak :)

Autko jest jedną z rzadniej spotykanych już wersji 1996 Volkswagen Passat Variant GT-16v, kupiłem je w całkowicie fabrycznym stanie - i takie jest do dzisiaj nie licząc wymienionych elementów zużywalnych. A oto garść danych o autku:

[x] SILNIK: ABF 2.0 R4 n/a DOHC16V - 150KM na mechanicznym wtrysku Bosh + dodatki:
[ ] ŚWIECE: Denso IRIDIUM
[ ] OLEJ: Mobil1 SuperS 10W40
[ ] LPG: Niestety jeszcze 2-Gen :(
[x] SKRZYNIA: Manual 5 biegów o zmienionych przełożeniach po kontem 2.0 DOHC16v i VR6 "Sportishe Getribe" ;)
[x] ZAWIESZENIE: Bilstein B4 gas (cały set z mocowaniami i osłonkami bilsteina)
[x] KOŁA: fabryczne 15" BBS produkowane dla Volkswagena do modelu Passat B4 GT16v i B4 VR6 na oponce Continental PremiumContact 215/45/R15
[x] NADWOZIE: Full fabryka
[x] WYPOSAŻENIE: Volkswagena lubi się od środka :) Wszystko zamontowane fabrycznie:
[ ] 2x Aribag
[ ] Elektryczne szyby przód/tył, elektryczny szklany szyberdach
[ ] Klimatyzacja przód/tył manualna
[ ] Centralny z immo, alarmem i domykaniem szyb/szyberdachu z pilota + otwieranie bagażnika
[ ] Podgrzewane fotele przód
[ ] Czarna tapicerka ze sportowymi pół-kubełkowymi fotelami + skóra na kierownicy, ręcznym i gałce + chowana roleta i maskownica - tył
[ ] Tempomat z opcją programowania 2 prędkości
[ ] Komputer pokładowy z funkcją 2 kierowców, temperaturą silnika/oleju/zewnętrzną/wewnętrzną, średnią prędkością i spalaniem. Tu co ciekawe pomiary spalania z uwagi na dość starą i mało elektroniczną konstrukcję dają prawidłowe wskazania +/- 1litr nawet na LPG
[ ] 8 głośników Becker (jeszcze przed zmianą nazwy na Harman Becker)
[ ] Podświetlenie wnętrza z FadeOutem i 10sek opóźnieniem wygaszania + 2 lampki z tyłu, lampka do czytania i lampki w lusterkach - czyli auto świeci tu gdzie się chce a nie wszędzie :) ))

A oto zdjęcia:


Wiśniowy ma niemal kompletną listę opcji w tej wersji. Brakuje mu jedynie skórzanych foteli i klimatronica (syncro i preumatyka to nie ta buda :) ). W przeciągu 2 lat planuję więc podarować mu Klimatronic albo przynajmniej półautomatyczny panel do klimy, fotele i drzwi otrzymają należną im już tapicerkę (skórzaną wzorowaną na oryginale) a na autku wyrośnie jeszcze mała fabryczna owiewka z trzecim stopem i obrysówki - that's all :)

Powiem wam że z Volkswagenem da się żyć, na pocieszenie kwadratowego wyglądu cieszy volkswagenowymi wynalazkami w środku i miną "racerów" drogowych wyprzedzanych przez leniwe kombi :) Jednak to nie to samo co Mitsubishi, w sumie jest po prostu inny ale jednak fajnie jest czasem wyjść z domu z myślą nie "idę się przewieźć samochodem" tylko "idę się przewieźć MITSUBISHI" - fajna sprawa, mówię wam :D

Pozdro4All
STARION

KaWu - 23-09-2010, 14:32

Starion, gratki auta.

Starion napisał/a:
można było powiedzieć że nawet jedzie i


Zgodze sie z toba. ABFem az sie chce jezdzic.
Niech sie sprawuje bo takich aut juz niestety (chyba) nie robia :) Chodzi o VW ...

Pozdrawiam

Starion - 23-09-2010, 14:51

Przyznam że jak na niemiecki silnik z tych wcześniejszych konstrukcji trochę wyprzedza swoją epokę, jednak to nie jest auto do ścigania się, jest duży i z tym wtryskiem z dołu jest trochę śpiący, potrzebuje koło 50-60km/h i dopiero wtedy pokazuje pazury, no ale ja właśnie taki chciałem :) )) Galant 2.5 V6 mimo wszystko był dla mnie za drogi :( A obecne konstrukcje VW.. cóż, piszą że w wieku mojego wagona czeka je jedynie skup metali :)

Chciałbym utrzymać go w takim stanie w jakim wyjeżdżał z fabryki i ewentualne dodatki też dobieram pod tym kontem, co łatwe nie jest bo mało kto kupował w tamtych czasach VW komu zależało na droższym wyposażeniu. Ale bazę mam bardzo dobrą więc nic nie powinno stanąć na przeszkodzie :)

Psikus - 23-09-2010, 19:27

miałem w domu dwa passaty poprzedniej generacji, i w sumie złego słowa powiedzieć nie można było. Gratki zakupu, powinieneś być zadowolony o ile ten wtrysk nie będzie kaprysił
fck - 19-12-2010, 12:30

ABF kultowy silnik fabryczne 150 koni, zdrowe, seryjne silniki szczególnie z początku produkcji na hamowni generują 160 KM :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group