Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Akumulator
Eclipse - 24-09-2010, 17:22 Temat postu: [1G 90-94] Akumulator Witam mam pytanie bo kupiłem eclipse bez aku jaki oryginalny powinien tam być potrzebuje parametry ??
zenek_bb - 24-09-2010, 19:55
Witaj, akumulator powinien mieć max wymiary 270x175x225 (DxSxW) minimalna pojemność zalecam 65Ah, im więcej tym lepiej (drożej) prąd rozruchu minimum 300A (teraz 600 to norma)
Jeszcze zobacz jak masz klemy bo oryginalnie z tego co wiem w ecli to akumulator powinien mieć L- czyli po lewej stronie minusowa klema, ale ja mam od kupna akumulator L+ a i tak klemy bez problemu sięgają.
Eclipse - 25-09-2010, 10:25
Dzięki bardzo
HouseM - 28-10-2010, 15:02
zenek_bb napisał/a: | minimalna pojemność zalecam 65Ah, im więcej tym lepiej |
Zenek nie szalej. Aku dobiera się do charakterystyki Twojej jazdy. Im krótsze odcinki tym pojemność mniejsza ale prąd rozruchowy ważniejszy. Jak mieszkasz w mieście i nie przesiadujesz godzinami w aucie słuchając radia to coś w okolicach 60Ah będzie w sam raz . Natomiast prąd rozruchowy nie może być mniejszy niż 480Ah (to jest absolutne minimum dla zimy w mieście) Sam mam akumulator 70 Centra Futura (dostąłem nowy w prezencie więc nie narzekałem) Przez jazdę na bardzo krótkich odcinkach w mieście + cały rok na światłach mam z nim cały czas problemy. Naładowanie po 20 tygodniach spada do 40% i nic się na to nie poradzi (za krótkie odcinki drogi)
Konkludując po co kupować wielkiego, drogiego klocka jak nie wykorzystasz jego pojemności bo układ ładowania w aucie na to nie pozwoli.
No chyba ,że robisz non stop trasy to wtedy Zenek ma rację. IM WIĘKSZY TYM LEPSZY
zenek_bb napisał/a: | ale ja mam od kupna akumulator L+ a i tak klemy bez problemu sięgają. |
U mnie tez pasuje lewy i prawy ale kiedyś na zlocie ruszyliśmy ten temat i okazuje się ,że prawdopodobnie niektóre egzemplarze miały krótsze kable bo sporo osób nie może podłączyć odwrotnego aku.
viader - 29-10-2010, 09:50
No np. w moim nie idzie podłączyć odwrotnego aku. Po zakupie nie zwróciłem na to uwagi i kupiłem odwrotny aku, chyba plusowej klemie brakowało dobrych 10cm. Wymieniłem aku na właściwy i po problemie Ja mam aku ZAPP 62Ah i prąd rozruchowy chyba 590 i daje radę ponad 3 lata bez problemu. Zastanawiam się tylko jak to będzie tej zimy bo po przeprowadzce jeżdżę tylko na krótkich odcinkach po 5-10km. Dodam, że nigdy nie wyjmowałem aku do ładowania itp.
MATi1G - 29-10-2010, 17:51
Oryginalnie Mitsu zalecało aku do 1G nie mniejszy niż 50 Ah ,prądu rozruchowego nie potrafie odczytać bo mam książke ori po niemiecku
viader - 29-10-2010, 21:39
Ori aku mitsu jaki siedział u mnie miał chyba 60Ah i 520 prądu rozruchowego.
Nikoś - 29-10-2010, 21:50
Ja musze mieć aku z lewym plusem.
zenek_bb - 30-10-2010, 10:32
Mitsu zaleca aku tak jak napisałem, 65Ah i 300A rozruchu, zgodnie z rozrusznikiem który ma zaledwie 1,2kW dla egzemplarzy z alternatorem 75A, a Ty House nie przesadzaj Im większa pojemność aku, tym większym prądem go regulator napięcia ładuje, wiesz o tym? Jeżeli jednak zamontujesz za słaby pojemnościowo aku np 45Ah regulator ori go przeładuje za wysokim prądem i za chwilę się zasiarczy, natomiast większy aku na alternatorze ori wer. EURO/USA dla N/A 2.0 czyli 75A to żaden problem, spokojnie 105Ah aku obsłuży, ja osobiście będę montował aku 135Ah ze względu na sprzęt w aucie, ale alternator już zamontowałem 90A z wersji Kanadyjskiej bo brakowało prądu podczas jazdy w nocy z lampami i sprzętem audio głośniej grającym.
tak BTW ciekawa opcja, jadę autem, patrze w lusterko wsteczne gdzie widzę napięcie w instalacji a tam 11,4V ;p musiałem przestać słuchać ulubionej płyty ;/
HouseM - 30-10-2010, 11:27
Tylko pamiętaj Zenek ,ze ładowanie wyższym prądem wiąże się z większym obciążeniem na kółku alternatora a co za tym idzie spadkiem mocy pod prawą nogą Na wpełni rozładowanym aku ecli jeździ jak z włączoną klimą.
zenek_bb - 30-10-2010, 11:56
wiem, jak u mnie gram na wolnych obrotach na pełnej mocy sprzętu to obroty spadają nawet do 400RPM jak jest dobra nuta (jednoczesne obciążenie wszystkich trzech wzmacniaczy i uderzenie niskiego basu) a podczas jazdy czuje jak np jest chwila ciszy w nucie (nie ruszam pedału gazu) to auto przyspiesza a jak zaczyna się następna to momentalnie przestaje przyspieszać ;p ale to jest extremum...
HouseM - 31-10-2010, 15:07
Trochę off topic ale może dołóż kondensator na zasilaniu wzmacniaczy.
A i jeszcze jedno mi się przypomniała z własnego doświadczenia. Jak regulator ładuje takim wysokim napięciem często to w akumulatorze (takim tańszym) rozlatują się powoli płyty.
Miałem taką Toplę załatwioną przez lancera mojej mamy w pół roku od nowości. Tam był taki numer ,że świece żarowe brały potworny prąd przy rozruchu (wersja z szybkimi świecami) po czym krótka trasa, gaszenie silnika i znowu odpalanie i tak w kółko przez całą zimę. 3 dni po naładowaniu aku prostownikiem był już pusty a regulator podbijał napięcie do prawie 16 V
zenek_bb - 01-11-2010, 03:26
kondensator mam chłopie od dawna ;p problem w tym że pobieram więcej prądu niż altek jest w stanie wytworzyć i temu rozładowałem aku podczas jazdy a to nie wina kondzia, gdybym go nie miał gwałtowne spadki napięcia po pierwsze mogły by uszkodzić coś w ECU, komputerze gazu albo laptopie, poza tym wzmaki by nie grały (wyższa filozofia) gwałtowny pobór mocy wyrównuje kondzior, ale zaraz po spadku poboru momentalnie zaczyna się ładować i pobiera równie duży prąd, dlatego obroty spadają bo dłużej trwa obciążenie alternatora
kiepski był ten aku, a regulator nie powinien dawać tak wysokiego napięcia, powinno się zapalić ładowanie albo CE przynajmniej w bardziej zaawansowanej maszynie (nie wiem jaki rocznik tego lanca) Od za dużego poboru płyty w aku się krzywią, od przeładowania zasiarczają, jak widzę przy kiepskiej jakości aku jedno zgrywa się z drugim w efekcie lawinowym i bye aku.
|
|
|