To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - przełączanie napędów super selekt

masonry - 27-09-2010, 08:41
Temat postu: przełączanie napędów super selekt
Witam
Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Czytałem forum przez całą niedzielę i nie znalazłem odpowiedzi, dlatego postanowiłem założyć nowy temat.
Chcę kupić pajero z silnikiem 2.8 TD i skrzynią manualną super selekt.
Dzisiaj oglądałem taki samochód i wszystko jest niby ok, ale jest problem z przełączaniem napędów. to znaczy daje się włączyć 2H 4H i 4HLc. natomiast w Żaden sposób nie udało mi się włączyć pozycji N i 4LLc. Nie wiem czy aby to włączyć trzeba w jakiś specjalny sposób przesunąć dźwignię? Razem z właścicielem kręciliśmy lewarkiem na wszystkie strony (mało lewarka nie wyrwaliśmy) i nic.
Drugi problem to mrugające kontrolki od napędów. Jak włączę 2H to świecą się kontrolki tylnych kół a przednich migają, jak włączę 4H to świecą się kontrolki przednich i tylnych kół a mruga kontrolka między osiowego układu różnicowego. Jak włączę 4HLc to świecą się na stałe kontrolki kół i układu różnicowego między osiowego. Czy tak to powinno działać? trochę wkurzające jest to mruganie. Nie mruga tylko kontrolka blokady tylnego dyfra (włączana osobnym włącznikiem) ale ona włącza się podobno tylko w pozycji 4LLc której nie udało mi się włączyć.
Bardzo proszę o wyjaśnienie mi jak to działa i pomoc w ogarnięciu tego tematu.
Auto fajne i nie mam zbyt wiele czasu na podjęcie decyzji o kupnie. Sprzedawca jest handlarzem i widać że nie zna się na terenówkach.

zbyszekm2 - 27-09-2010, 10:41

Zobacz czy na przednich piastach jest napis AUTO FREE?
masonry - 27-09-2010, 13:44

Na piastach nie ma żadnych napisów, są tak jakby chromowane kapsle założone. We fronterze miałem sprzęgiełka większe (bardziej wystające) tu wygląda to inaczej.
A jak z tą dźwignią do przełączania napędów, może trzeba ją wcisnąć aby przełączyć na N i 4LLc? na co jeszcze warto zwrócić uwagę w tym aucie? Jutro jadę do gościa z kasą i chyba go wezmę jak uda mi się włączyć N i 4LLc.

5eba - 27-09-2010, 15:30

Trzeba wcisnac wajche,a reszta twojego opisu jest ok - tak ma byc :)
boo - 27-09-2010, 16:27

:lol: jak kupiłem swoje pajero to też 20 minut próbowałem włączyć 4LLc :oops: trzeba zrobić tak ja pisze 5eba. u mnie jak mam na 2h to nic nie mruga-jak przełącze z 4h na 2h to chwile mruga przód i przestaje a świeci się tylko 2h jak z 2h na 4h to przód chwile mruga i zapala się na stałe - jakoś tak :shock:
gołąb - 27-09-2010, 17:00

Musisz to wyczuć-o ile dobrze pamiętam to drążek do dołu trochę trzeba przydusić-i jeśli to skrzynia automatyczna, to musi być pozycja N włączona, aby nie powstawały naprężenia...
rico.1 - 27-09-2010, 20:59

W skrzyni SS sprzęgiełka na piastach są zbędne (mniej do psucia w błotku :biggrin: ), no chyba że ktoś wypasił miśka.

A z tym włączaniem reduktora to u mnie jest tak:
z pozycji 4HLc trzeba wcisnąć - lekko w prawo i do przodu - masz N - wcisnąć i dalej do przodu - masz 4LLc

wtedy włącz blokadę tyłu i przejedź pare metrów - wszystkie kontrolki powinny palić się na stałe

gołąb - 28-09-2010, 07:32

rico.1 napisał/a:
lekko w prawo i do przodu - masz N - wcisnąć i dalej do przodu - masz 4LLc
hmm...u mnie w lewo.
masonry - 28-09-2010, 17:19

Zgadza się wajchę trzeba wcisnąć i lekko w prawo i do przodu. Wszystkie napędy i blokady działają. Natomiast kontrolki nie działają tak jak powinny i trzeba się będzie temu przyjrzeć.
Auto kupiłem i jak przebrnę przez jego rejestrację (auto z Niemiec) to zabiorę się za naprawę tych kontrolek. Wszelkie sugestie dodtyczące naprawy ich będą bardzo mile widziane.

gołąb - 28-09-2010, 19:26

z tymi kontrolkami to nagminne.Zacznij od żarówek, potem czujniki...To najpierw kupiłeś, a później dochodziłeś jak i czy działa ???!!!??? Ciekawe z tymi stronami...może w automacie jest inaczej niż w manualu...
5eba - 28-09-2010, 19:44

A moze angol na inaczej??
masonry - 28-09-2010, 20:15

Nie najpierw jeszcze raz sprawdziłem czy wszystkie napędy się włączają a dopiero potem było płacenie. Kontrolki się zrobi jak się uda albo nie i też będzie dobrze. Ważne że napędy i blokady fizycznie działają. Ja mam skrzynię manualną i trzeba wcisnąć i lekko w prawo i do przodu. To nie jest angol, angola bym rozpoznał.
rico.1 - 28-09-2010, 20:36

gołąb napisał/a:
Ciekawe z tymi stronami...może w automacie jest inaczej niż w manualu...

5eba napisał/a:
A moze angol na inaczej??


dokładnie tak jak piszecie, czyli jak drążek reduktora jest po prawej to go włączasz dając w prawo, a jak reduktor po lewej to włączasz dając w lewo, automaty mają po przeciwnych stronach, a w anglikach jest odwrotnie

Janek__22 - 29-12-2010, 16:55

Mam pytanie , mam automata ze skrzynią SS i się zastanawiam do czego służy przycisk na dzwigni do biegów ( taki z boku sie naciska ) ,po naciśnięciu zapala sie kontrolka OD off , nie wiem czy u mnie to działa czy nie . Na jakich przełożeniach powinno się tego uzywac i co to powoduje ?
Maromer - 29-12-2010, 16:59

Janek__22 napisał/a:
Mam pytanie , mam automata ze skrzynią SS i się zastanawiam do czego służy przycisk na dzwigni do biegów ( taki z boku sie naciska ) ,po naciśnięciu zapala sie kontrolka OD off , nie wiem czy u mnie to działa czy nie . Na jakich przełożeniach powinno się tego uzywac i co to powoduje ?


http://forum.mitsumaniaki...ight=over+drive



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group