Pajero II - przełączanie napędów super selekt
masonry - 27-09-2010, 08:41 Temat postu: przełączanie napędów super selekt Witam
Jestem tu nowy i proszę o wyrozumiałość. Czytałem forum przez całą niedzielę i nie znalazłem odpowiedzi, dlatego postanowiłem założyć nowy temat.
Chcę kupić pajero z silnikiem 2.8 TD i skrzynią manualną super selekt.
Dzisiaj oglądałem taki samochód i wszystko jest niby ok, ale jest problem z przełączaniem napędów. to znaczy daje się włączyć 2H 4H i 4HLc. natomiast w Żaden sposób nie udało mi się włączyć pozycji N i 4LLc. Nie wiem czy aby to włączyć trzeba w jakiś specjalny sposób przesunąć dźwignię? Razem z właścicielem kręciliśmy lewarkiem na wszystkie strony (mało lewarka nie wyrwaliśmy) i nic.
Drugi problem to mrugające kontrolki od napędów. Jak włączę 2H to świecą się kontrolki tylnych kół a przednich migają, jak włączę 4H to świecą się kontrolki przednich i tylnych kół a mruga kontrolka między osiowego układu różnicowego. Jak włączę 4HLc to świecą się na stałe kontrolki kół i układu różnicowego między osiowego. Czy tak to powinno działać? trochę wkurzające jest to mruganie. Nie mruga tylko kontrolka blokady tylnego dyfra (włączana osobnym włącznikiem) ale ona włącza się podobno tylko w pozycji 4LLc której nie udało mi się włączyć.
Bardzo proszę o wyjaśnienie mi jak to działa i pomoc w ogarnięciu tego tematu.
Auto fajne i nie mam zbyt wiele czasu na podjęcie decyzji o kupnie. Sprzedawca jest handlarzem i widać że nie zna się na terenówkach.
zbyszekm2 - 27-09-2010, 10:41
Zobacz czy na przednich piastach jest napis AUTO FREE?
masonry - 27-09-2010, 13:44
Na piastach nie ma żadnych napisów, są tak jakby chromowane kapsle założone. We fronterze miałem sprzęgiełka większe (bardziej wystające) tu wygląda to inaczej.
A jak z tą dźwignią do przełączania napędów, może trzeba ją wcisnąć aby przełączyć na N i 4LLc? na co jeszcze warto zwrócić uwagę w tym aucie? Jutro jadę do gościa z kasą i chyba go wezmę jak uda mi się włączyć N i 4LLc.
5eba - 27-09-2010, 15:30
Trzeba wcisnac wajche,a reszta twojego opisu jest ok - tak ma byc
boo - 27-09-2010, 16:27
jak kupiłem swoje pajero to też 20 minut próbowałem włączyć 4LLc trzeba zrobić tak ja pisze 5eba. u mnie jak mam na 2h to nic nie mruga-jak przełącze z 4h na 2h to chwile mruga przód i przestaje a świeci się tylko 2h jak z 2h na 4h to przód chwile mruga i zapala się na stałe - jakoś tak
gołąb - 27-09-2010, 17:00
Musisz to wyczuć-o ile dobrze pamiętam to drążek do dołu trochę trzeba przydusić-i jeśli to skrzynia automatyczna, to musi być pozycja N włączona, aby nie powstawały naprężenia...
rico.1 - 27-09-2010, 20:59
W skrzyni SS sprzęgiełka na piastach są zbędne (mniej do psucia w błotku ), no chyba że ktoś wypasił miśka.
A z tym włączaniem reduktora to u mnie jest tak:
z pozycji 4HLc trzeba wcisnąć - lekko w prawo i do przodu - masz N - wcisnąć i dalej do przodu - masz 4LLc
wtedy włącz blokadę tyłu i przejedź pare metrów - wszystkie kontrolki powinny palić się na stałe
gołąb - 28-09-2010, 07:32
rico.1 napisał/a: | lekko w prawo i do przodu - masz N - wcisnąć i dalej do przodu - masz 4LLc | hmm...u mnie w lewo.
masonry - 28-09-2010, 17:19
Zgadza się wajchę trzeba wcisnąć i lekko w prawo i do przodu. Wszystkie napędy i blokady działają. Natomiast kontrolki nie działają tak jak powinny i trzeba się będzie temu przyjrzeć.
Auto kupiłem i jak przebrnę przez jego rejestrację (auto z Niemiec) to zabiorę się za naprawę tych kontrolek. Wszelkie sugestie dodtyczące naprawy ich będą bardzo mile widziane.
gołąb - 28-09-2010, 19:26
z tymi kontrolkami to nagminne.Zacznij od żarówek, potem czujniki...To najpierw kupiłeś, a później dochodziłeś jak i czy działa ???!!!??? Ciekawe z tymi stronami...może w automacie jest inaczej niż w manualu...
5eba - 28-09-2010, 19:44
A moze angol na inaczej??
masonry - 28-09-2010, 20:15
Nie najpierw jeszcze raz sprawdziłem czy wszystkie napędy się włączają a dopiero potem było płacenie. Kontrolki się zrobi jak się uda albo nie i też będzie dobrze. Ważne że napędy i blokady fizycznie działają. Ja mam skrzynię manualną i trzeba wcisnąć i lekko w prawo i do przodu. To nie jest angol, angola bym rozpoznał.
rico.1 - 28-09-2010, 20:36
gołąb napisał/a: | Ciekawe z tymi stronami...może w automacie jest inaczej niż w manualu... |
5eba napisał/a: | A moze angol na inaczej?? |
dokładnie tak jak piszecie, czyli jak drążek reduktora jest po prawej to go włączasz dając w prawo, a jak reduktor po lewej to włączasz dając w lewo, automaty mają po przeciwnych stronach, a w anglikach jest odwrotnie
Janek__22 - 29-12-2010, 16:55
Mam pytanie , mam automata ze skrzynią SS i się zastanawiam do czego służy przycisk na dzwigni do biegów ( taki z boku sie naciska ) ,po naciśnięciu zapala sie kontrolka OD off , nie wiem czy u mnie to działa czy nie . Na jakich przełożeniach powinno się tego uzywac i co to powoduje ?
Maromer - 29-12-2010, 16:59
Janek__22 napisał/a: | Mam pytanie , mam automata ze skrzynią SS i się zastanawiam do czego służy przycisk na dzwigni do biegów ( taki z boku sie naciska ) ,po naciśnięciu zapala sie kontrolka OD off , nie wiem czy u mnie to działa czy nie . Na jakich przełożeniach powinno się tego uzywac i co to powoduje ? |
http://forum.mitsumaniaki...ight=over+drive
|
|
|