Space Wagon Techniczne - Gdi POMOCY!!!
mikron-82 - 30-09-2010, 17:33 Temat postu: Gdi POMOCY!!! Witam. Mam problem z MSW 2.4 Gdi, polega on na tym, że po odpaleniu po pewnym czasie zapala się kontrolka CheekEngine, auto wkręca się wtedy do 3000 max z dynamiką fiata 126p. Po kilkakrotnym zamknięciu i otworzeniu samochodu z pilota udaję się go normalnie uruchomic z tym że normalnie pracuje jakieś kilka minut po czym znowu ta sama procedura. Dodam jeszcze że męczę sie już tak jakieś dwa lata. Przez zimę jest tragedia, latem jakoś dało się jechac. Obecnie auto prawie w ogóle nie jeździ. Proszę o jakąś podpowiedz lub ewentualnie kontakt do kogoś kto już przerabiał coś podobnego. Ratujcie dobre imię marki...
robertdg - 30-09-2010, 22:09
Podjedź na kompa i dowiedz się z czym wiązą sie błędy, ewentualnie spisz te błedy i podaj na forum, wtedy coś wymodzimy.
mikron-82 - 01-10-2010, 17:01
A czy można zrobic zworkę i odczytac kody z mrugającej lampki?
skull - 02-10-2010, 11:15
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=50780
starczy tylko poszukać
mikron-82 - 04-10-2010, 20:22
Witam. Dziś zrobiłem zworkę i wybłyskało 77 i 78. Zabieram się teraz do identyfikacji w/w kodów za pomocą instrukcji przywołanej przez Skull'a. Może któryś z Was będzie wiedział co może stanowic problem?
japaneze - 05-10-2010, 10:01
Problem jest w czujnikach (potencjometrach) pozycji pedału gazu znajdujących się na prawym dzwonie- puklu, jeśli piszesz że problem powraca w okresie jesienno-zimowym to przyczyną jest wilgoć, z autopsji wiem że pomaga wyjęcie całego zespołu ( nie zdejmować potencjometrów tylko cały zespół, późniejsze zestrojenie graniczy z cudem:) wygrzanie w piekarniku z termoobiegiem w temperaturze 50" przez jakieś 3 godziny. jeśli problem powróci trzeba wymienić cały zespół. Jeszcze pytanie o rok produkcji auta ? bo do 99 był zespół 2 potencjometrów, a po 99 jeden duży.
mikron-82 - 05-10-2010, 13:06
No właśnie tylko że ja już te potencjometry poprzestawiałem w każdy możliwy sposób. Dzis rano ustawiłem ten z trzema pinami na wartośc napięcia 0.5V i po zresetowaniu kompa i ponownym zapaleniu się kontrolki CHECK ENGINE wygenerowało mi już tylko 78 kod usterki. Nie wiem czy to tak przypadkiem czy to moje ustawienie pomogło. Szukam teraz jak ustawic ten pierwszy potencjometr. Dodam tylko że auto jest sprzed 99r. więc występuje tu zespól dwóch potencjometrów. Może któryś z Was mógłby mi sprawdzic jak jest ustawiony w jego własnym samochodzie?
[ Dodano: 06-10-2010, 18:16 ]
Niestety proces wygrzewania w piekarniku nie przyniósł pożądanych zmian, problem powraca niczym nocny koszmar. Jak już wcześniej wspomniałem te potencjometry zostały przeze mnie wcześniej przestawione więc może teraz to już tylko kwestia ich ponownego zsynchronizowania? Ponawiam więc swoja prośbę o instrukcję jak mam je ustawić?
[ Dodano: 08-10-2010, 13:45 ]
Zmierzyłem napięcie na potencjometrach. Samochód chodził na wolnych obrotach. Na pierwszy ogień poszedł ten z 3 kablami, a pomiar był prowadzony na 2 pierwszych od lewej strony kablach (czarnym i zielonym).
U mnie było 0,69 V:
Następny był ten z czterema kablami, a pomiar był prowadzony na pierwszym i trzecim (brązowy i siwy):
U mnie było 1,39 V:
Przepraszam za jakośc zdjęc.
Będę Ci ogromnie wdzięczny za wszelką pomoc.
[ Dodano: 09-10-2010, 19:56 ]
Poprosiłem Skulla aby zmierzył u siebie nastawy tych potencjometrów. Okazało się że u Niego ten z czterema pinami jest ustawiony na 0.75 V a u mnie jest obecnie 1.39V. Przy takiej konfiguracji auto jeżdzi normalnie tylko nie ma wolnych obrotów (2000). Nie da się również przestawic TPSa bo skończyły się fasolki i nie można dalej przesunąc w celu obniżenia obrotów. Dziś rano ustawiłem wszystko tak jak napisał Skull a TPSa na 0.42 V czyli tak jak książka pisze, samochód chodził pięknie, znalazły się wolne obroty tylko po jakichś 5 minutach jazdy znów zapalił mi się CHECK ENGINE i znowu tryb awaryjny.Podpiąłem zworkę i wybłyskało 78 kod usterki. Czy to jednoznacznie wskazuje na uszkodzenie czujników położenia pedału gazu? Czy są jeszcze jakieś sposoby aby zdiagnozowac problem?
bracianka - 09-10-2010, 22:07
A skąd wiesz, że to wina tych czujników?
|
|
|