To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Pomocy!!!:(

Raval - 01-10-2010, 00:36
Temat postu: Pomocy!!!:(
Mam problem z moja Cari:( Wracałem z pracy autko jak zawsze świetnie się sprawowało do momentu kiedy się zatrzymałem żeby przepuścić jakiegoś gościa na pasach i właśnie w tym momencie problem się zaczyna... Ruszam sobie z jedyneczki pózniej wrzucam dwójke puszczam sprzęgło daje gazu i co?? obroty silnika rosną a autko zwalnia i nie chce jechać. a mianowicie biegi wchodzą na zapalonym silniku bez wciśniętego sprzęgła i słychać jakieś rzeżenie czy jak by to nazwać a jak wcisnę sprzęgło to biegi także wchodzą ale tego rzezenia nie slychac:( co mogło się stać?? jaka jest tego przyczyna?? z góry dziękuje za odp. i jeżeli już było pisane na ten temat to z góry przepraszam:( pozdrawiam wszystkich miłośników "CARI"
robertdg - 01-10-2010, 09:13

Na poczatku posprawdzaj wizualnie przeguby i półosie, jeżeli ten dźwiek występuje na właczonym biegu i puszczonym sprzęgle, to wygląda na to, że skrzynia jest napędzana, ale nie przekazuje napędu, wiec jezeli przeguby i półosie będą wizualnie całe, to wada będzie tkwić wewnątrz skrzyni.
Raval - 01-10-2010, 09:29

dokładnie tak dzwięk ten występuje na włączonym biegu i puszczonym sprzęgle. tylko czy jak wysypały się półosie lub przeguby to czy biegi będą wchodziły bez wciśniętego sprzęgła i na odpalonym silniku?? bo w tym momencie nie mam z tym problemu żeby wbić bieg na zapalonym silniku i bez wciśniętego sprzęgła. pozdrawiam
robertdg - 01-10-2010, 10:08

Raval, w poprzednim poście ujalem najwazniejsze, poprostu zacznij od tego
Raval - 01-10-2010, 11:55

Auto było na podnośniku przeguby i półosie całe. Najprawdopodobniej dyferencjał się posypał no i skrzynia do wymiany. Czy ktoś się orientuje gdzie można w miarę tanio kupić skrzynie biegów?? Carisma 1.6 16v 96r. pozdrawiam
kris80 - 01-10-2010, 13:30

Nie koniecznie do wymiany cała skrzynia. Miałem tak samo u siebie i okazało sie że to jakieś łożysko w skrzyni i koszt ok 100zł.
Raval - 02-10-2010, 00:27

Kris80 miałeś identyczny objaw u siebie?? tzn że mogłeś wbić bieg BEZ wciśniętego sprzęgła na odpalonym silniku bez żadnego problemu? i słyszałeś jakieś rzężenie a jak wcisnąłeś sprzęgło rzępolenie ustawało?? Przepraszam za te pytania ale chciał bym mieć jak najwięcej info na ten temat. Może faktycznie mechanik przesadził z tą wymianą skrzyni i wystarczy wymienić łożysko. pozdrawiam
kris80 - 02-10-2010, 13:52

Dokładnie nie pamietam czy były słyszalne jakieś odgłosy bo było to kilka lat temu, ale reszta się zadza.
remi - 03-10-2010, 19:40

ja miałem podobnie w takim samym aucie jak Twoje. Nie wiem, czy mogłem wbić bieg na odpalonym silniku bo nie patrzyłem. Jak się okazało przyczyna był seger czy jakoś tak, to takie zabezpieczenie z lewej strony skrzyni biegów gdzie wchodzi półoś. Koszt 10 zł, robocizny nie liczę bo sam robiłem. Krótki opis: jak do skrzyni wchodzi lewy przegub (trójnik z tymi kamieniami), to on wchodzi w taki walec na którym z jednej strony są zębatki które napędza skrzynia, ten walec wkłada się do skrzyni biegów, a żeby on nie wypadł to najpierw idzie podkładka dystansowa a potem ten seger, trzeba go lekko ścisnąć, włożyć w swoje miejsce a potem on się rozegnie i trzyma. U mnie on pękł na pół i ten walec się kawałek wysunął i nie zazębiał się ze skrzynią i nie było napędu. Jak coś to pogadaj ze specami od Renault bo to jest skrzynia od renówki.
Raval - 04-10-2010, 15:19

Kris80 czy to mogło być łożysko oporowe??

Remi również zerknę na ten zacisk na półosi.
Dzięki za pomoc

kris80 - 04-10-2010, 22:21

Niestety nie pamiętam dokładnie ale po przeczytaniu poprzedniego posta cos mi się kojarzy że to może właśnie chodziło o ten sam seger również w moim przypadku.
remi - 04-10-2010, 22:43

to nie jest zacisk na półosi, półoś musisz odkręcić - trzy śruby chyba 12, one trzymają tą charmonijkę na półosi przy skrzyni i po jej odkręceniu i wyciągnięciu półosi zobaczysz walec z dziurą w kształcie "koniczynki", zobacz czy ten walec jest dobrze włożony. Jeszcze jedno co mi się przypomniało, możesz zobaczyć, czy jak włączysz bieg i zaczniesz ruszać, to czy szybkościomierz chodzi, jeśli nie chodzi to mogło skopać się coś pomiędzy skrzynią a silnikiem, jeśli chodzi to wina raczej jak pisałem wcześniej.
adaśko - 04-10-2010, 23:15

remi, też miałem takie cos w swojej cari i potwierdzam że może to być wina tego pirścienia najlepiej odkręcić tą osłonę przegubu tylko uważaj na olej ze skrzyni i później zerknąć czy wszystko jest na swoim miejscu.
Raval - 10-10-2010, 12:51

mam jeszcze pytanko czy ktoś może posiada instrukcje demontażu skrzyni biegów z auta?? pozdrawiam
robertdg - 10-10-2010, 14:05

Raval napisał/a:
mam jeszcze pytanko czy ktoś może posiada instrukcje demontażu skrzyni biegów z auta?
w dziale download jest manual i tam znajdziesz czynnosci krok po kroku jak postepowac


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group