Outlander I GEN Techniczne - [I 2.0] Problem z elektryką
lucasso - 01-10-2010, 14:33 Temat postu: [I 2.0] Problem z elektryką Witam Wszystkich!
Jakiś czas temu wymieniałe w swoim Outlanderze (z 2003 roku) akumulator.
Wszystko było w porządku, ale po kilku dniach nagle pojawił się taki problem:
- przestał działać centralny zamek,
- przestało działać oświetlenie wewnętrzne pojazdu,
- nie działa zegar analogowy,
- za każdym razem po uruchomieniu samochodu zresetowane są ustawienia komputera (wyzerowane liczniki),
- już po uruchomieniu samochodu włącza się wiatrak chłodnicy (mimo, że silnik jest zimny).
Sprawdziłem bezpieczniki i wygląda, że wszystkie działają.
Nie wiem czy problem może być związany z wymianą akumulatora.
Proszę o wskazówki, albo wskazanie elektryka w Warszawie, który mógłby pomóc.
Pozdrawiam
Łukasz
elektryk - 02-10-2010, 14:12
A wycieraczki działają? Mniej więcej za to co opisałeś odpowiada moduł ETACS taka niebieska puszka zamontowana na plecach skrzynki bezpieczników nad nogami kierowcy. Czy zorientowałeś się o problem dopiero po jakimś czasie i czy mógł powstać od razu po wymianie aku?
lucasso - 03-10-2010, 17:04
Wycieraczki działają, więc nie wiem czy to ten układ.
Jeszcze jeden z objawów, to taki, że po wyłączeniu zapłonu gasną światła postojowe, a i nie działają światła awaryjne, także bez zapłonu.
elektryk - 03-10-2010, 19:47
lucasso napisał/a: | Wycieraczki działają, więc nie wiem czy to ten układ.
Jeszcze jeden z objawów, to taki, że po wyłączeniu zapłonu gasną światła postojowe, a i nie działają światła awaryjne, także bez zapłonu. | Bardzo abstrakcyjne objawy, przykładowo zegarek nie jest powiązany w żaden sposób z elektroniką pojazdu, ma podłączone tylko masę, zasilanie oraz masę i zasilanie do podświetlania. Tak na mój gust kiepsko to wygląda, zupełnie jakby ktoś podłączył zbyt wysokie napięcie (np podczas odpalania) lub odwrotnie akumulator. Ten sam bezpiecznik zabezpiecza obwód zasilania zegara, wycieraczki, lampy przednie (chyba tylko logikę) oraz ECU, więc byś miał jakiś większy objaw niż tylko kilka tych systemów.
lucasso - 03-10-2010, 22:40
No właśnie też dla mnie to wygląda abstrakcyjnie i zupełnie nielogiczne powiązanie.
Bez włączonego zapłonu nie działa duzo więcej, tak jak by nie było wtedy zasilania z akumulatora - np. niedziałające wtedy światła awaryjne.
Gembu - 03-03-2014, 14:26
Witam wszystkich serdecznie, to mój pierwszy post i niestety od razu z problemem
Odkopuję temat gdyż przytrafiły mi się w zasadzie identyczne objawy choć ja nie wymieniałem aku, mogę dopisać jeszcze do tego wszystkiego radio, a w zasadzie jego brak działania.
Do soboty działało mi wszystko prawidłowo oprócz tylnej, wewnętrznej lampy, postanowiłem do niej zajrzeć czy to aby nie wina żarówki ale wyglądała na sprawną.
Kolejnym krokiem był rzut oka na bezpieczniki, te w kabinie są ok natomiast pod maską nie jestem pewien gdyż 2-ch podejrzanych nie potrafię wyjąć ( siedzą w takim jakby żółtym plastikowym koszyczku, da się podnieść do połowy i dalej nie, może jakiś patent na to ? ) próbując je wydostać wypiąłem na chwilę taki duży czerwony "moduł" opisany ECU, ostatecznie dałem sobie jednak spokój. Później okazało się, że nie działa centralny zamek itd opisane w I poście.
Odnośnie zegarka to dopiszę jeszcze, że normalnie się podświetla ale nie działa.
Przejechałem z tymi wadami około 150 km i na razie nie widzę zmian ani na + ani na -
Help pls, mam nadzieję, że nie trzeba będzie jechać do ASO
elektryk - 03-03-2014, 14:52
Gembu napisał/a: | Kolejnym krokiem był rzut oka na bezpieczniki, te w kabinie są ok natomiast pod maską nie jestem pewien gdyż 2-ch podejrzanych nie potrafię wyjąć ( siedzą w takim jakby żółtym plastikowym koszyczku, da się podnieść do połowy i dalej nie, może jakiś patent na to ? ) | To są bezpieczniki od układu airbag, jak działa dobrze to nie ruszaj bo popsujesz.
Gembu napisał/a: | próbując je wydostać wypiąłem na chwilę taki duży czerwony "moduł" opisany ECU, ostatecznie dałem sobie jednak spokój. Później okazało się, że nie działa centralny zamek itd opisane w I poście. | Za centralny zamek odpowiada ETACS nad nogami kierowcy.
Gembu napisał/a: | Odnośnie zegarka to dopiszę jeszcze, że normalnie się podświetla ale nie działa. | Ja bym go wyjął i sprawdził czy ma zasilanie, powinny być 4 kabelki, dwa do zasilania zegara (masa i +12V) oraz dwa do podświetlania (masa i +12V).
Gembu - 03-03-2014, 15:21
Cytat: | Gembu napisał/a:
Kolejnym krokiem był rzut oka na bezpieczniki, te w kabinie są ok natomiast pod maską nie jestem pewien gdyż 2-ch podejrzanych nie potrafię wyjąć ( siedzą w takim jakby żółtym plastikowym koszyczku, da się podnieść do połowy i dalej nie, może jakiś patent na to ? )
To są bezpieczniki od układu airbag, jak działa dobrze to nie ruszaj bo popsujesz. |
Na pewno ? W instrukcji są oznaczone numerami 22 i 23:
22 - Lampa oświetlenia wnętrza
23 - Radio
Stąd mnie tak zainteresowały, chyba że źle patrzę.
Z tym ETACS pewnie nic nie zwojuję ? W sumie centralny najważniejszy
elektryk - 04-03-2014, 00:21
Moja pomyłka, chyba jest nieco inne zastosowanie takiego "opakowania" do bezpieczników. To coś w rodzaju wyłącznika wszystkiego co jest zasilane po zgaszeniu silnika, np na czas długiego postoju lub transportu z fabryki.
http://www.justanswer.com...shi-galant.html
Pośrednio wpływa na zamek centralny i zegar, ale chyba byłyby też inne "objawy".
krzychu - 04-03-2014, 07:04
Te 2 bezpieczniki połączone są np. od radia (zasilanie + podtrzymanie) i chyba od podświetlanie wnętrza samochodu. Nie pamiętam już jak się je wydłubuje chyba pęsetą...
Gembu - 04-03-2014, 09:09
elektryk napisał/a: | http://www.justanswer.com...shi-galant.html |
To jakby potwierdza moje przypuszczenia, dzięki za odnalezienie
krzychu napisał/a: | Te 2 bezpieczniki połączone są np. od radia (zasilanie + podtrzymanie) i chyba od podświetlanie wnętrza samochodu. Nie pamiętam już jak się je wydłubuje chyba pęsetą... |
Wg. opisu z linka od Elektryka tak by to wyglądało, spróbuję dzisiaj powalczyć z tymi bezpiecznikami.
Mam nadzieję, że to one stoją za całą sprawą, dam znać o wynikach.
EDIT:
Zadziałało koszyczek wyjęty metodą siłową, bezpieczniki oba strzelone, po wymianie wszystkie wymienione usterki jak ręką odjął.
Pozdrawiam.
|
|
|