To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] wymiana plynu w chlodnicy

Anonymous - 01-10-2010, 18:59
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] wymiana plynu w chlodnicy
czy spuszczajac stary plyn numerkiem 1 z obrazka ponizej, zleje caly stary plyn?
czy bede musial dobrac sie do numerku 7?
http://images50.fotosik.p...139e8fac7e7.jpg

wstepnie probowalem dobrac sie do tej obejmy ale z gory nie da rady, trzeba bedzie wpelznac pod auto

czester_ - 01-10-2010, 19:18

ja spuszczałem cały płyn numerkiem 1 :)

Odkręciłem i poszedłem na kawę. Nie mam kanału także to była najszybsza droga i bezproblemowa.

Saqu - 01-10-2010, 21:58

Numer 1 to chyba ten zaworek jest do spuszczania płynu. i to właściwa droga ;) Tylko do spuszczania płynu silnik powinien być rozgrzany. i dopiero wtedy spuszczać.
Anonymous - 01-10-2010, 22:11

Wlasnie zlalem stary plyn i nalalem nowy, tylko ze weszlo tyko 3 litry a powinno 6.
Dziwne bo silnik chodzil z 15 minut po wlaniu 2.5 litra udalo dolac sie tylko 0.5 reszta nie chce wejsc

Piwor - 02-10-2010, 00:12

michal78, dziwne? A nagrzewnica, blok silnika?
Anonymous - 02-10-2010, 02:06

nie mam pojecia gdzie tam co odkrecac,
wyjalem zaworek na dole chlodnicy i tam to co mialo wyleciec to wylecialo, plyn wlewalem bezposrednio do chlodnicy, to wszystko, rano jeszcze zobacze moze przyjmie reszte :)
jesli nie to faktycznie dziwne...

czester_ - 02-10-2010, 11:29

A przekręciłeś nagrzewnicę na max ciepłe powietrze żeby ją otworzyć?
Anonymous - 02-10-2010, 12:19

tak przekrecalem na max ogrzewanie
a moze nie zlecialo caly plyn? w innym topicu Bartek napisal
Cytat:
nie prawda - tak możecie spuszczać wino, a nie płyn, którego w bloku silnika zostanie jakieś 2 l..... Na boku bloku znajdziesz śrubkę na klucz 14, którą nic nie jest przykręcone - to korek spustowy wody z bloku....

gdzie to dokladnie sie znajduje? :)

http://images21.fotosik.p...e0ac1209cef.jpg
moglby ktos wskazac ? :P

czester_ - 02-10-2010, 13:03

Weź podnośnik i podnieś stronę od kierowcy do góry by korek był w najniższym punkcie. Powinno wylecieć wszystko. Przynajmniej u mnie tak było z tym że mam TD:)


Aha z tego co pamiętam mi weszło trochę ponad 4l. Ale jak zacząłem uciskać najgrubszą rurę (czyli pompować) to płynu w zbiorniczku ubywało. I tym sposobem poszedł jeszcze jeden litr. Potem woziłem przez jakiś czas płyn ze sobą by dolewać jakby co.

Anonymous - 02-10-2010, 15:17

upuscilem raz jeszcze, zeszlo 3 litry, zalalem wg instrukcji woda (dla testu) weszlo 3 litry
czy ja mam inna chlodnice? :)

mlun - 03-10-2010, 13:12

No ale tym razem odkręcałeś ten korek w bloku czy nie? Bo w takim przypadku nie zleci Ci wszystko.
Anonymous - 04-10-2010, 01:40

tylko zaworem w chlodnicy, ale bede musial teraz ponownie zalac plyn bo teraz mam wode, gdzie dokladnie znajduje sie ten korek w bloku?

[ Dodano: 04-10-2010, 18:27 ]
Panowie, pomoze ktos dotrzec do tego zaworu w bloku silnika? prosze :)

Piwor - 05-10-2010, 07:10

michal78, To nie zawór, to śrubka wkręcona w blok.
robertdg - 05-10-2010, 08:42

Śruba spuszczająca płyn z bloku silnika, znajduje sie z tyłu silnika, pod kolektorem ssącym, kilka centymetrów od polaczenia silnika ze skrzynia, poresztą był juz taki sam temat: http://forum.mitsumaniaki...ic.php?p=722704
Anonymous - 06-10-2010, 20:12

dostane sie do niej od gory czy musze wjechac na kanal?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group