To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Galant - Ogólne - Czy 4g63 ma kolizyjny rozrząd

misiu-bisi - 02-10-2010, 22:21
Temat postu: Czy 4g63 ma kolizyjny rozrząd
jak w temacie, wymieniałem dziaisj rozrząd, i przy zbijaniu dolnego koła pasowego zsunęło się ono razem z tym wielorowkowym od paska, i straciłem ustawy na znakach, miałem co prawda gorę i dół zestawione więc udało mi sie znalexdz odpowiednie ustawienie,myślę najwyżej balans będzie przestawiony to poprawię. Ustawiłem wszystko na znaki i obracam silnikiem ręką na sucho żeby zobaczyć czy nic nie pomieszałem, wsio ok silnik sie obrócił i wrócił do położenia na znaki, no to myślę czas na próbę generalną, dolne kółko przykręciłem tylko tą dużą śrubą która trzyma koło padowe i sru za kierownicę i kręcę rozrusznikiem...odpalił normalnia i tu nagle terkot, zgasiłem szybko oględam rozrząd wsio ok, znowu ręcznie kręcę ok znaki se pokrywają-może coś o coś ociera w końcu nie założona osłona itd-odpalam znowu -to samo i w pewnej chwili coś oprócz terkotu stuknęło gaszę idę zobaczyć a tu dolne kółko sie zsunęło-sama śruba go nie utrzymała-pasek został na miejscu. zdejmuję dole kóloko,spadło z klina i sie przestwaiło:( skłądam wszystko na nowo kółko dolne mocuję jak trzeba wcześniej do góry pokrywa rozrząna sucho kręci ok, odpalam i..... kupa sinki strzelił w dolot i chodzi jakby na 3 garach. w końcu w ogóle nie odpala, czy możliwe że rozwliłem zawory? pierwszy raz skopałem rozrząd. i to u siebie.. a tyle ich zrobiełm..:(
pipi_ja - 02-10-2010, 23:01

No niestety uwaliłeś silnik. Powiedz, skoro od poczatku terkotał to po co go dalej męczyłeś jak wiedziałeś że troche lipa wyszła kiedy spadło dolne koło?
Te silniki są bardzo kolizyjne ;) Mam taki jeden w warsztacie z podgiętymi wszystkimi 16 zaworami.

misiu-bisi - 02-10-2010, 23:10

:( koło spadło poźniej po terkotaniu, mam tylo nadzięję ze nie ugiąłem za wielu zaworów tylko odpaliłem i od razu zgasiłem, słuchaj,czy ja w ogólę kupie nowe zawory do tego silnika- nie mogę w inter carsie znalezdź w ofercie
robertdg - 02-10-2010, 23:12

Ściagnij pokrywe zaworów i sprawdź, czy nie połamało dźwigienek.
franko88 - 02-10-2010, 23:19

dzwigienek raczej nie polamalo :wink:
Ale to pikus ........
Co moglo sie uszkodzic??
Prowadnice + zawory :P

[ Dodano: 02-10-2010, 23:20 ]
a i jesli naprawde porzadna byla kolizja to korby, tloki........

misiu-bisi - 02-10-2010, 23:21

ściągłem pokrywę i wszytsko działa podejrzewam że uwaliło jakiś zawór, czy ten silnik to standardowa kolejność zapłonów 1342???? bo być może mam żle zestawionę górę tzn zawory z dołem-wał- o 180 stopni?`- no włąśnie co zrobić jak pogubiłem znaki-ustawiam górę na znak ustawiam dól na znak i powinno być oki?
robertdg - 02-10-2010, 23:35

misiu-bisi, góra, dół plus wałki balansowe (w tym pompa oleju), zajrzyj do działu download, tam jest Manual do tego auta.
misiu-bisi - 02-10-2010, 23:54

na tym się opierałem, ale wiesz... jak Ci sie rozjedzie wszystko to kicha- ponowię pytanko czy wiecie czy można dostać graty do tej głowicy-zawory etc?? najbardziej mnie wnerwia fakt ze w tak głupi sposób uwaliłem motór-ta głupa śruba duża sama nie utrzyma kółka dolnego rozrządu tzreba dodać te 4 male i koło pasowe-no ale tym wiem po fakcie szlag szlag szlag szlag a taki był ładny 150 tys przebiegu.... :(

[ Komentarz dodany przez: Hubeeert: 03-10-2010, 07:56 ]
Współczuję, ale zasady znasz. Nie przeklinamy.

[ Dodano: 03-10-2010, 09:32 ]
[ Komentarz dodany przez: Hubeeert: 03-10-2010, 07:56 ]
Współczuję, ale zasady znasz. Nie przeklinamy.

sorry-nerwy i złość :)

robertdg - 03-10-2010, 11:25

misiu-bisi, zawory są do dostania, oraz wiele innych części, zawsze możesz także kupic kompletna głowice, pooglądaj także hydropopychacze, sprawdź w jakim są stanie, oczywiście jak już zawziąłeś się na wyrywanie głowicy ;-)
Krzyzak - 03-10-2010, 13:01

Daniel - telefon do mnie masz od tylu lat... czemu nie zadzwoniłeś?
Zrobiłem też sporo rozrządów z napinaczem hydraulicznym, to bym Ci wyjaśnił co i jak a nawet poasystował w ramach wdzięczności za wcześniejszą pomoc.
Na 99% pogiąłeś zawory... a możliwe, że jeszcze zrobiłeś sobie dziurę w tłoku - jak kiedyś Dorian (pewnie go pamiętasz z 2 czy 3 zlotu).

misiu-bisi - 03-10-2010, 17:54

Krzyzak napisał/a:
Daniel - telefon do mnie masz od tylu lat... czemu nie zadzwoniłeś?
Zrobiłem też sporo rozrządów z napinaczem hydraulicznym, to bym Ci wyjaśnił co i jak a nawet poasystował w ramach wdzięczności za wcześniejszą pomoc.
Na 99% pogiąłeś zawory... a możliwe, że jeszcze zrobiłeś sobie dziurę w tłoku - jak kiedyś Dorian (pewnie go pamiętasz z 2 czy 3 zlotu).


heh, głupio sie tak nagle odezwać po takim czasie tylko zeby pomoc wyciągnąc:)-poza tym tam jest prosty rozrząd robiłm kiedyś dohc na 2 kołach - było git,przez wlasną głupotę to rozwaliłem myślę zę załatwiłem co najwyżej jakiś zawór-albo mam coś źle złożone nic nie zrobie i tak do czasu jak zdejmę głowicę-niestety jak na razie jestem załamany bo na stronie intercarsu nie widzę w ofercie zaworów i prowadnic, wczoraj zdjąłem pokrywę zaworów i pokreciłem głowicą-wszytsko działa-zawory sie otwierają-popychacze są całę, pociszam sie tym że tylko odpaliłem i zgasiłem silnik-chodił może 2 sek , rozrząd na bank złożyłem dobrze-wszystko na znaki-a to terkotanie na początku to zapewne poluzowane koło wału które sie zsuwało, tylko też dziwne, bo nie spadło całkowicie tylko sie wysuneło zostając na wałku-przeskoczyło może o 3 zęby-musze po prostu zdjąć i zobaczyć-znacie może namiary gdzie te zawory można dostać?

Krzyzak - 03-10-2010, 18:16

misiu-bisi napisał/a:
terkotanie na początku to zapewne poluzowane koło wału które sie zsuwało
możliwe - kiedyś nie dokręciłem koła pompy wody w Eclipse 1G (DOHC) i też terkotało :)

prowadnice czy zawory kupisz u Japaneze lub w all-parts (Mateusz Hanżek) - wygooglaj sobie
ostatnio też robię zakupy w JapanMoto w Rumii - mają dobre ceny i sporo towaru - warto zapytać
jak zwory chodzą, to prowadnice mogą być OK, pozostaną zawory... wszystko się okaże po zdjęciu głowicy
choć pamiętam, że Dorian miał podobną sytuację, zmienił co trzeba i potem okazało się że silnik pali trochę oleje, ponowne zrzucanie głowicy (kompresja 0 na jednym tłoku) i okazało się, że jest dziura w denku tłoka wielkości 5 złotówki... materiał oberwał wcześniej i nic nie było widać na tłoku, dlatego koniecznie to sprawdź by 2x nie rozbierać

uszczelkę głowicy weź oryginał albo KPgasket... ostatecznie Reinz
głowicę zabiel tylko i dobrze blok oczyść
nie bierz ajusa, bo pewnie LPG masz albo zamontujesz a ajusa + gaz = max. rok jeżdżenia i spalenie uszczelki


acha - w tamtym Eclipse też przestawił się pasek, bo rolka napinająca (ta na mimośrodzie) się odkręciła...
mimo, że to DOHC i został potraktowany rozrusznikiem, to po poprawnym złożeniu rozrządu i odpaleniu okazało się, że zupełnie nic się nie stało - życzę tego Tobie...

misiu-bisi - 03-10-2010, 18:24

Krzyzak napisał/a:
misiu-bisi napisał/a:
terkotanie na początku to zapewne poluzowane koło wału które sie zsuwało
możliwe - kiedyś nie dokręciłem koła pompy wody w Eclipse 1G (DOHC) i też terkotało :)

prowadnice czy zawory kupisz u Japaneze lub w all-parts (Mateusz Hanżek) - wygooglaj sobie
ostatnio też robię zakupy w JapanMoto w Rumii - mają dobre ceny i sporo towaru - warto zapytać
jak zwory chodzą, to prowadnice mogą być OK, pozostaną zawory... wszystko się okaże po zdjęciu głowicy
choć pamiętam, że Dorian miał podobną sytuację, zmienił co trzeba i potem okazało się że silnik pali trochę oleje, ponowne zrzucanie głowicy (kompresja 0 na jednym tłoku) i okazało się, że jest dziura w denku tłoka wielkości 5 złotówki... materiał oberwał wcześniej i nic nie było widać na tłoku, dlatego koniecznie to sprawdź by 2x nie rozbierać

uszczelkę głowicy weź oryginał albo KPgasket... ostatecznie Reinz
głowicę zabiel tylko i dobrze blok oczyść
nie bierz ajusa, bo pewnie LPG masz albo zamontujesz a ajusa + gaz = max. rok jeżdżenia i spalenie uszczelki


acha - w tamtym Eclipse też przestawił się pasek, bo rolka napinająca (ta na mimośrodzie) się odkręciła...
mimo, że to DOHC i został potraktowany rozrusznikiem, to po poprawnym złożeniu rozrządu i odpaleniu okazało się, że zupełnie nic się nie stało - życzę tego Tobie...





zieki, lpg nie mam... jeszcze bo auto mam niecały miesiąc:)-wiesz jak mi sie zawsze podobao a teraz je zabiłem:( zacznę przed zrzuceniem głowicy od pomierzenia kompresji-od razu będę wiedział na których cylindrach poszły zawory-oby to była tylko jakaś pierdoła-dam znać jak to sie skończyło

Krzyzak - 03-10-2010, 18:52

jakbyś miał kłopot z napinaczem hydraulicznym, to daj znać - pomogę
robertdg - 03-10-2010, 18:54

misiu-bisi, bo a stronie InterCarsu niby jest dużo, ale nie ma wszystkiego i wyobraz sobie że musieliby miec chłopka co by siedział 24h na dobe tam i to aktualizował.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group