To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Dymi po dłuższym postoju, np: w korku

włodi - 06-10-2010, 09:07
Temat postu: [II 2.0 DID] Dymi po dłuższym postoju, np: w korku
Witam wszystkich Mitsumaniaków, po raz pierwszy na forum,myślalem ze jedynie bede odpowiadał na pozyztywne rzeczy zwiazane z Outkiem, ale zaczyna sie od niemilych niestety, może ma ktoś przypadek dymienia rozgrzanego samochodu, czytalem na forum ze na zimnym koledze dymi, a mi znowu odwrotnie, przy postoju np: w korku ok.20 min zaczyna z tylu unosic sie chmura niebieskawego dymu (tak jakby olej sie palił), jak go potem przyciagne na trasie to wydmucha i spokój, ale na nastepnym dluzszym postoju to samo, bylem w ASO to podobno przestawili zapłon troche i to wszytsko, myslalem ze bedzie ok ale niestety wczoraj to samo zaczelo sie dziac, ma ktos moze jakies doswiadczenia w tym temacie?
Przebieg 30tk

mitsu00 - 06-10-2010, 09:18
Temat postu: Re: Dymi po dłuższym postoju, np: w korku
włodi napisał/a:
Witam wszystkich Mitsumaniaków, po raz pierwszy na forum,myślalem ze jedynie bede odpowiadał na pozyztywne rzeczy zwiazane z Outkiem, ale zaczyna sie od niemilych niestety, może ma ktoś przypadek dymienia rozgrzanego samochodu, czytalem na forum ze na zimnym koledze dymi, a mi znowu odwrotnie, przy postoju np: w korku ok.20 min zaczyna z tylu unosic sie chmura niebieskawego dymu (tak jakby olej sie palił), jak go potem przyciagne na trasie to wydmucha i spokój, ale na nastepnym dluzszym postoju to samo, bylem w ASO to podobno przestawili zapłon troche i to wszytsko, myslalem ze bedzie ok ale niestety wczoraj to samo zaczelo sie dziac, ma ktos moze jakies doswiadczenia w tym temacie?
Przebieg 30tk

Nie chcę cie niepokoić, ale jesli dymi na niebiesko to NIE JEST DOBRZE. W najgorszym przypadku moze to być uszczelka pod głowicą. Ja bym nie dał się tak łatwo zbywać w ASO. Auto ma absolutnie nie dymić, a na pewno nie na niebiesko.

włodi - 06-10-2010, 09:44

teraz go zapalilem, pracuje 0,5h i nic, nie wiem o co kaman, aha plynu chlodniczego nie ubywa
rezon - 06-10-2010, 11:10

włodi, a jak z olejem? czy przypadkiem turbina nie wywala CI oleum do powietrza? Niebieski (nie biały) dym może sugerować olej
włodi - 06-10-2010, 20:08

poziom oleju się nie zmienił, a dzis sporo stalem w korkach i juz zglupialem,raz dymi raz nie......dzis jak na zlosc wogole nie kopcił :shock:
KowaliK - 06-10-2010, 21:10

Może po prostu DPF się wypala?
rezon - 07-10-2010, 09:35

KowaliK napisał/a:
Może po prostu DPF się wypala?
nie w traktorze :) .włodi, pilnuj oleju i korzystaj z uroków trzech diamentów nawet jak nieco kopcą ;)
włodi - 07-10-2010, 10:11

tez mi sie wydawalo ze w nim nie ma DPF-a, a z urokow korzystam ale obciach na swiatlach jak tuman dymu za tobą :oops:
Straszny - 07-10-2010, 10:30

Z tego co mi wiadomo to jest DPF typu otwartego. Wypala się bez wstrzykiwania specjalnego płynu (chyba za pomocą wyższej temperatury, uzyskiwanej ze spalin). Filtr taki zawiera z tego co kiedyś gdzieś wyczytałem tlenek glinu i tlenek ceru na swojej powierzchni i podczas jazdy wypala się, gdy jedziemy z wyższymi obrotami (mamy wtedy wysoką temp. spalin), lub dotryskiwana jest przy niższych obrotach dawka paliwa, która podnosi temp. spalin, a ta następnie wypala sadzę.
rezon - 07-10-2010, 13:52

Straszny, w Octaviach z DPF jest faktycznie tak, jak piszesz
Straszny napisał/a:
podczas jazdy wypala się, gdy jedziemy z wyższymi obrotami (mamy wtedy wysoką temp. spalin), lub dotryskiwana jest przy niższych obrotach dawka paliwa, która podnosi temp. spalin, a ta następnie wypala sadzę
, ale tam sadzy nie uświadczysz na wylocie, a u nas rurki czarne. Cokolwiek by miało oznaczać otwarty typ DPF, to działa średnio, a już na pewno nie sygnalizuje procesu wypalania - co robi w samochodach z grupy VW
włodi - 11-10-2010, 15:24

Dzis uslyszalem ze moze to byc zawor recyrkulacji spalin EGR, kolega mial identyczna sytuacje tylko ze w merecdesie, wymienili mu ten zawor jakis czujnik do tego i problem rozwiazali
mitsu00 - 11-10-2010, 19:24

włodi napisał/a:
Dzis uslyszalem ze moze to byc zawor recyrkulacji spalin EGR, kolega mial identyczna sytuacje tylko ze w merecdesie, wymienili mu ten zawor jakis czujnik do tego i problem rozwiazali

Tak jak wspominałem wczesniej coś jest nie tak z autem i dlatego nie daj się zbywać ASO, że niby dalej jeździć aż misiek stanie. Auto nie może dymić szczególnie na niebiesko, kropka. masz gwarancje i ASO ma ci to naprawić.

rezon - 12-10-2010, 06:35

mitsu00 napisał/a:
Tak jak wspominałem wczesniej coś jest nie tak z autem i dlatego nie daj się zbywać ASO, że niby dalej jeździć aż misiek stanie. Auto nie może dymić szczególnie na niebiesko, kropka. masz gwarancje i ASO ma ci to naprawić.
Nic dodać nic ująć, a jak dalej będą zbywać, to pismo o wymianę samochodu na wolny od wad, bo w instrukcji nie ma nic napisane o dopuszczalnym niebieskim dymieniu. Podejście kolejnego ASO Mitsu jest po prostu powalające na kolana. Zbagatelizować usterkę, olać klienta i poczekać aż skończy się gwarancja, wtedy napiszemy listę części za 10kzł, które należy wymienić. A co na to uczciwe ASO? Przecież to strzały również w wasze kolana - nie tylko klientów.
karol_alasz - 12-10-2010, 09:48

włodi napisał/a:
Dzis uslyszalem ze moze to byc zawor recyrkulacji spalin EGR, kolega mial identyczna sytuacje tylko ze w merecdesie, wymienili mu ten zawor jakis czujnik do tego i problem rozwiazali

I będą tak zgadywać aż dojadą do wypalonych gniazd zaworów....
A filtr powietrza wymieniali?Może sam sprawdzałeś czy czegoś nie zassałeś i kuleje proces spalania wogóle....?

włodi - 18-10-2010, 19:30

W przyszłym tygodniu wstawiam do serwisu, zobaczymy co wyczaruja :?: :?: ...odezwe sie po zabiegu jaka diagnoza :idea:

[ Dodano: 30-10-2010, 21:02 ]
Byłem, odebrałem... nic nie wykryto, wszystko w porzadku (w serwise wogole nie dymił)....nie wiem co myśleć :(

[ Dodano: 16-11-2010, 20:15 ]
No niestety znowu to samo :evil: , z tylu outka dym niebieskawy czuć zdecydowanie spalony olej, nie zdarza się to często,wiec trudno mi ocenic czy oleju ubywa, ale jak się nazbiera w tłumiku to dymi jak jakis rupiec,wstyd po prostu



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group