To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - fabrycznie zdławiony did?

tompol34 - 07-10-2010, 09:42
Temat postu: fabrycznie zdławiony did?
Kiedyś wyczytałem, że podobno silnik 3,2 did 165 km jest zdławiony fabrycznie do takiej mocy. Jeśli ktoś ma jakieś info to proszę o objaśnienie tematu, np. jest to tylko zmiana map w komputerze, czy także jakieś mechaniczne (mniejsza średnica przepustnicy itp?). Z góry dziękuję za odpowiedzi.

pozdrawiam mitsumaniaków

[ Dodano: 08-10-2010, 15:25 ]
??????????

mielec - 22-10-2010, 12:10
Temat postu: fabryczne dławienie
"Dławienie" występuje w postaci zaworu EGR. Pozbyć się tego można stosunkowo łatwo zaślepiając ten zawór.
O tej czynności znajdziesz dużo na tym forum. Wyszukaj tematów związanych z EGR. :idea:

gildor - 22-10-2010, 12:45
Temat postu: Re: fabryczne dławienie
mielec napisał/a:
"Dławienie" występuje w postaci zaworu EGR. Pozbyć się tego można stosunkowo łatwo zaślepiając ten zawór.
O tej czynności znajdziesz dużo na tym forum. Wyszukaj tematów związanych z EGR. :idea:

no, to interesujące. jakoś nie odczułem różnicy po zaślepieniu go. to żadne dławienie. EGR jest elementem popsucia silnika przez normy Euro. zaślepienie go daje odetchnąć silnikowi, ale mocy mu od tego nie przybędzie. "dławienie" oznacza ograniczenie mocy.

mielec - 22-10-2010, 15:48

Teoretycznie się zgadza, ewentualny wzrost mocy (o ile by wystąpił) trzeba było sprawdzić na hamowni, jednak po zaślepieniu tego zaworu odczułem minimalny wzrost dynamiki silnia. Nie jest to oczywiście podwojenie mocy jednak delikatna poprawa z powodu zapewnienia czystej mieszanki paliwa i powietrza w cylindrze.
gildor - 22-10-2010, 16:58

hehe, mam nieodparte wrażenie efekty placebo. jak koledzy motocykliści po wymianie tylko komina na sportowy :) jeśli nawet wróciło Ci 4KM, to przy ponad 2t auta... hmm... :) ale niech Ci będzie.
kultura pracy, to może, ale dynamika? :)

mielec - 22-10-2010, 18:42

taka polemika może trwać w nieskończoność. Pisałem o relatywnie małej i taniej poprawie pracy silnika. Idąc na całość można po kolei zmienić wałki na ostre, zmienić mapy wtrysków, wymienić kolektor dolotowy, wypolerować łączenia z kolektorami, wymienić układ wydechowy. Są to standardowe miejsca w większości pojazdów, których dopracowanie zwiększa znacząco moc silnika.
tompol34 - 23-10-2010, 19:11

chodziło mi raczej o np: zmniejszenie dawki paliwa poprzez mniej wydajne rozpylacze na wtryskiwaczach, lub pompie wtryskowej itp.
zbyszekm2 - 23-10-2010, 19:25
Temat postu: Re: fabrycznie zdławiony did?
tompol34 napisał/a:
Kiedyś wyczytałem, że podobno silnik 3,2 did 165 km jest zdławiony fabrycznie do takiej mocy.

Ale to chodziło o P4.

tompol34 - 24-10-2010, 13:46

zakładając post miałem na myśli P III.
zbyszekm2 - 24-10-2010, 13:55

tompol34 napisał/a:
zakładając post miałem na myśli P III.

W P3 nic nie jest zdławione bo nie ma jak. Zdławione jest W P4 bo tam jest common rail.

tompol34 - 25-10-2010, 08:59

Ok dzięki za info. Zasugerowałem się tym, że podobna sytuacja miała miejsce w koncernie vw w przypadku silników 1,9 tdi z pompą rozdzielaczową vp37 bosha, gdzie w silnikach 90 konnych stosowano rozpylacze dające 190 barów, a po wymianie na bardziej wydajne np 220 barów moc rosłą o około 20 KM. Można też było zastosować jeszcze bardziej wydajne wtryski np. serii ASV dające ok 280 barów i moc 150 KM, ale wiązało się to z optymalizacją oprogramowania.

pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group